  • 71. Data: 2020-09-20 19:07:59
    Temat: Re: kryminał budowlany
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-20 o 15:18, budynPL pisze:

    > no nie, on ma rację, wewnątrz sfery w KAŻDYM punkcie panuje nieważkość. To wynika z
    przyciągania tego punktu w każdym kierunku - ale po scałkowaniu wszystkie te siły sie
    sumują do zera. Wczesniej linka podałem.
    > Tyle że on z faktu nieważkości wywnioskował zakaz przebywania tam materii. Takiego
    zakazu nie ma. A materia wnikająca z dowolnego powodu do wewnątrz sfery powoduje że
    pojawia się tam grawitacja.

    > b.

    Po matematycznym przeanalizowaniu zagadnienia doszedłem jednak do
    wniosku, że "muszę to sobie zapisać na czole tak, abym widział
    codziennie przy goleniu" ;)

    Tak więc zwracam honor.

    Wszystko przez doświadczenie, które kiedyś robiłem z magnesem
    pierścieniowym. Teoretycznie wewnątrz takiego magnesu umieszczony
    element ferromagnetyczny np. kulka nie powinien być przyciągany do
    magnesu i tak faktycznie się ten układ zachowywał, ale tylko wtedy, gdy
    kulka była umieszczona dokładnie w centrum. Kiedy jednak kulka
    przemieściła się bliżej którejś z krawędzi to była przyciągana, tym
    silniej, im była bliżej tej krawędzi. Ale chyba już wiem dlaczego w tym
    przypadku układ zachowywał się inaczej.

  • 72. Data: 2020-09-20 19:23:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 20 Sep 2020 02:32:34 -0700 (PDT), a...@i...pl napisał(a):

    > kule są pełne c.m.: ciemnoty mainstreamowej.

    Błysnąłeś myślą niby ciemna materia światłem :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 73. Data: 2020-09-21 15:49:04
    Od: a...@i...pl

    W dniu niedziela, 20 września 2020 14:00:03 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:

    > Ok, ale masz na myśli oddziaływanie tylko tej sfery, bo wszystko poza
    > nią może trochę zepsuć to zero, prawda?

    Niby co ma popsuć?

    > Nie napisałeś też, czy masz na myśli punkt centralny, czy dowolny punkt wewnątrz
    sfery. A może ja nie doczytałem.

    Dowolny punkt wewnątrz sfery, skorupy - dowolnie grubej,
    i nie tylko sferycznej, bo to samo dotyczy elipsoidalnej skorupy.

    > Mnie ciekawi co innego, co to zero w środku ma implikować?

    W samym centrum masy zawsze jest zero g,
    nawet dla pełnych kul... konsekwencja symetrii siły, i zasad dynamiki:
    suma sił w dowolnym systemie ciał = 0.

  • 74. Data: 2020-09-21 16:05:00
    Od: a...@i...pl

    W dniu niedziela, 20 września 2020 15:18:31 UTC+2 użytkownik budynPL napisał:

> [...]
    zakazu nie ma. A materia wnikająca z dowolnego powodu do wewnątrz sfery powoduje że

    Nigdy nie mówiłem że Ziemia jest absolutnie pusta w środku -
    zawsze trochę śmiecia tam sobie wleci, tak czy siak.

    Chodzi jedynie o to że ==gęstość== wewnątrz ziemi, planet i gwiazd,
    nie rośnie stale wgłąb, osiągając idiotyczne, bo nierealne wielkości w centrum!

    W samym centrum jest zero!, czyli dokładnie odwrotnie
    do tych obecnych amatorskich spekulacji geologów -
    no bo to widać z zewnątrz - po tych deformacjach z wirowania, niestety -
    i na tym polega dowodzenie: nie muszę kopać do jądra żeby to sprawdzić:

    widać to bardzo ładnie z góry:
    spłaszczenie Ziemi, czy Słońca, z powodu rotacji wynosi tyle i tyle;

    a ponadto: wszelkie badania w sejsmologii jedynie to potwierdziły!

    Pomysły o podwójnych jądrach: płynne -> stałe, i inne brednie,
    to są jedynie chore improwizacje amatorskie - rozpaczliwe próby ratowania swoich
    przekonań.

  • 75. Data: 2020-09-21 16:19:49
    Od: a...@i...pl

    W dniu niedziela, 20 września 2020 19:23:06 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:

    > Błysnąłeś myślą niby ciemna materia światłem :)

    Supernowa: gdy skorupa pęka, wtedy widać co tam faktycznie było w środku... jasne?

    możesz sobie to zwać jak chcesz, np. ciemna materia.

  • 76. Data: 2020-09-21 17:15:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    a...@i...pl napisał:

    > Nigdy nie mówiłem że Ziemia jest absolutnie pusta w środku -
    > zawsze trochę śmiecia tam sobie wleci, tak czy siak.
    [...]
    > W samym centrum jest zero!, czyli dokładnie odwrotnie
    > do tych obecnych amatorskich spekulacji geologów -

    Tutaj jest dobry wykład na ten temat:

    https://youtu.be/y6zxekdgNo0

    --
    Jarek

  • 77. Data: 2020-09-21 18:13:02
    Od: a...@i...pl

    W dniu poniedziałek, 21 września 2020 17:15:29 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > [...]
    >
    > Tutaj jest dobry wykład na ten temat:
    >
    > https://youtu.be/y6zxekdgNo0
    >
    > --
    > Jarek

    Obawiam się że obecnie serwowane propozycje o zapadaniu wszystkiego do centrum,
    czyli ostatecznie do zera - nie? są znacznie bardziej śmieszne i groteskowe.

    żaden kabaret tego nie ośmieszy, bo nie sposób oganąć takiej masy ciemnoty.

    No, a to jest przecież oficjalna wiedza - wykładana na uczelniach,
    nauczana w szkołach, drukowana w encyklopediach, popularyzowana od wieków!