  • 1. Data: 2016-03-12 22:33:39
    Temat: linoleum
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Były tu negatywne opinie dotyczące linoleum, ze sztuczne, szkodliwe itp.
    A co powiecie na ten opis:
    "Linoleum
    W przeciwieństwie do wykładzin PCV, z którymi linoleum jest często
    mylone,materiał ten jest całkowicie naturalny. W jego skład wchodzą
    wyłącznie naturalne surowce, takie jak olej lniany, żywice naturalne,
    mączka korkowa, pigmenty i tkanina jutowa. Mylą się więc wszyscy
    ci,którzy sądzą, że ten rodzaj wykładziny powstaje z tworzyw sztucznych.
    Do zalet linoleum należy zaliczyć także olbrzymia wytrzymałość,
    elastyczność, oraz fakt, że w przeciwieństwie do innych wykładzin
    elastycznych można bez przeszkód stosować je na ogrzewaniu podłogowym.
    Ten wyjątkowy rodzaj wykładziny posiada właściwości bakteriobójcze. Może
    więc być stosowany na ;przykład w laboratoriach, szpitalach i innych
    miejscach wymagających wysokiego poziomu czystości. Jest także idealnym
    rozwiązaniem dla alergików, ze względu na swoje właściwości antystatyczne.'

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2016-03-12 23:24:14
    Temat: Re: linoleum
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

> [...]
    > szpitalach i innych miejscach wymagających wysokiego poziomu czystości.
    > Jest także idealnym rozwiązaniem dla alergików, ze względu na swoje

    Kiedyś było było coś takiego jak lenteks (a może nawet lentex).
    Odpowiedź socjalistycznej gospodarki uspołecznionej na niedobory
    juty. Co z tego, że zrobiony ze lnu, "całkowicie naturalnego
    materiału", skoro syf niemożebny? Lęgły się w tym bakterie, grzyby,
    pleśnie i czort wie co jeszcze. To co powyżej, to jakieś straszne
    pierdoły. Ktoś najwyraźniej nie odróżnia "tworzyw syntetycznych"
    od "tworzyw sztucznych". Te ostatnie na pewno mają wielki udział
    w strukturze linoleum. "Olbrzymia wytrzymałość i elastyczność"
    linoleum mogła zachwycać pod koniec XIX wieku. Dzisiaj marnie widzę
    te zachwyty. No i ostatnia kwestia: skąd wziąć dzisiaj prawdziwe
    linoleum? Może mają je tam, gdzie sprzedają przewód do lampki nocnej
    izolowany gutaperką?

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2016-03-13 22:22:05
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > te zachwyty. No i ostatnia kwestia: skąd wziąć dzisiaj prawdziwe
    > linoleum? Może mają je tam, gdzie sprzedają przewód do lampki nocnej

    A teraz piszą, że ma własności bakteriobójcze.
    Pewnie jest lepszy od tamtejszego lentexu.
    Przez te dziesiątki lat musiał nastąpić i w tej dziedzinie postęp.

    Krycha.

  • 4. Data: 2016-03-13 22:39:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

    > A teraz piszą, że ma własności bakteriobójcze.
    > Pewnie jest lepszy od tamtejszego lentexu.
    > Przez te dziesiątki lat musiał nastąpić i w tej dziedzinie postęp.

    No jasne. Postęp polega na tym, że wyciąga się rzeczy sprzed wieku
    czy dwóch, o których dawno zapomniano (na ogół nie bez przyczyny)
    i próbuje się sprzedać jako nowość.

    Linoleum, gumoleum (znane również jako "Goły Leon"), lenteksy i inne
    zostały po prostu w drodze postępu zastąpione nowszymi materiałami,
    ich ulepszaniem nikt sie nie zajmował, bo nie miało to sensu. Teraz
    próbuje się to sprzedawać jako materiał z jednej strony "postępowy",
    a z drugiej tradycyjny. Czyli dwa w jednym. Niewątpliwy postęp w
    dziedzinie marketingu.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2016-03-13 23:17:21
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 13.03.2016 o 22:22, Krycha pisze:

    > A teraz piszą, że ma własności bakteriobójcze.
    > Pewnie jest lepszy od tamtejszego lentexu.
    > Przez te dziesiątki lat musiał nastąpić i w tej dziedzinie postęp.
    >
    > Krycha.

    Twój cytat: "materiał ten jest całkowicie naturalny. W jego
    skład wchodzą wyłącznie naturalne surowce, takie jak olej lniany,
    żywice naturalne, mączka korkowa, pigmenty i tkanina jutowa"

    Powiedz, co się zmieniło? Olej lniany nagle nabrał właściwości
    bakteriobójczych? A może to te naturalne żywice, mączka korkowa albo
    tkanina jutowa?

    Naprawdę tak trudno dostrzec taką prymitywną manipulację?

    --
    Kaczin

  • 6. Data: 2016-03-13 23:19:05
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    > A teraz piszą, że ma własności bakteriobójcze.
    > Pewnie jest lepszy od tamtejszego lentexu.
    > Przez te dziesiątki lat musiał nastąpić i w tej dziedzinie postęp.
    >
    > Krycha.

    O już wiem! W opisie pojawi się bio-len, bio-korek oraz bio-juta.
    Teraz będzie bionoleum.

    --
    Kaczin

  • 7. Data: 2016-03-14 18:13:59
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-03-12 22:33, Krycha wrote:
    > Były tu negatywne opinie dotyczące linoleum, ze sztuczne, szkodliwe itp.
    > A co powiecie na ten opis:

    Pewnie negatywy dotyczyły czegoś innego niż linoleum.
    Linoleum nie jest sztuczne no i trochę kosztuje

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2016-03-24 19:12:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Mar 2016 22:22:05 +0100, Krycha napisał(a):

    > A teraz piszą, że ma własności bakteriobójcze.

    Żeby tylko bakterio.
    :-/

    > Pewnie jest lepszy od tamtejszego lentexu.

    Lenteks był rakotwórczy - vide afera w latach 70-ych.

    > Przez te dziesiątki lat musiał nastąpić i w tej dziedzinie postęp.

    W którą stronę? - oto jest pytanie...