  • 1. Data: 2009-04-19 19:45:57
    Temat: magnolia i mizerne końcówki
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Otóż znalazłam w końcu magnolię poniżej 50 zł i poniżej 1/2 merta -
    wyznacznikiem tak mizernego wyboru jest wyłącznie prewencja przed wszech-rok
    obecnym ogórdkowo-balkonowym złodziejstwem.

    Trochę martwi mnie iż większość gałązek jest na w ostatnim fragmecnie (od
    ostaniego listka w górę) jakby uschła i jakaś taka jakby ukruszona. Czy ten
    stanjest niedbalswem OBI? Czy drzewko będzie rosnąć normalnie? (wszystkie
    gałązki mają listki na całej długości, a młodsze mają do samego czubka).

    Wyczytałam, że można prowadzić tę odmianę (Soulangeana) na pniu - a że
    kupiłam taką rozkrzaczałą od nasady, to chyba pozostaje pozostawić jako
    krzew - ? Czy w którejś z tych opcji (drzewko bądź krzew) jest ta roślina
    jest większa, bardziej okazała, bądź ma więcej kwiatów?

  • 2. Data: 2009-04-20 13:28:58
    Temat: Re: magnolia i mizerne końcówki
    Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com>

    yapann wrote:
> [...]
    > Czy ten stanjest niedbalswem OBI? Czy drzewko będzie rosnąć normalnie?
    > (wszystkie gałązki mają listki na całej długości, a młodsze mają do

    Chyba i tak pozostaje Ci po prostu wsadzić w ziemię i zobaczyć, czy się
    przyjmie.

> [...]
    > krzew - ? Czy w którejś z tych opcji (drzewko bądź krzew) jest ta
    > roślina jest większa, bardziej okazała, bądź ma więcej kwiatów?

    Krzew??? Jest to regularne drzewo. Kwitnie wspaniale. Jedyny problem,
    to że każdy przymrozek niszczy kwiaty. Moją możesz obejrzeć tu:
    http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/krokusy04
    /photos/photo_22.html

    Pozdrowienia,
    Michał