  • 1. Data: 2017-03-01 21:09:24
    Temat: "mocne" wkręty do drewna
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Krzesła mi się "rozłażą"
    Są klejone + skręcane.
    Pękły wkrety :
    - przewidziane przez producenta
    - z Casto
    - z Casto fosforanowane

    Inne opcje

  • 2. Data: 2017-03-01 21:14:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Numer wieksze wkrety.

  • 3. Data: 2017-03-01 22:03:13
    Temat: Re: "mocne" wkręty do drewna
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Bolko pisze tak:

    > Krzesła mi się "rozłażą"
    > Są klejone + skręcane.
    > Pękły wkrety :
    > - przewidziane przez producenta
    > - z Casto
    > - z Casto fosforanowane

    uu jeśli czarne pękły to pozostają ci złote
    i grubsze wg ruskiej szkoły.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 4. Data: 2017-03-01 23:33:29
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 1 marca 2017 21:09:24 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
    > Krzesła mi się "rozłażą"
    > Są klejone + skręcane.
    > Pękły wkrety :
    > - przewidziane przez producenta
    > - z Casto
    > - z Casto fosforanowane
    >
    > Inne opcje

    kiepska konstrukcja krzeseł.
    Jak dasz wieksze wkrety to pewnie popekaja listwy.

    Poprawne polaczenie klejone jest wytrzymalsze od drewna. Jak do tego skrecone to jest
    nie do rozwalenia.

    Jak puscilo to znaczy ze albo klej kiepski albo konstrukcja krzesla nieprzemyslana.

    No chyba ze krzeslo sluzy juz 20 rok i sie rozlazlo - ok, mozliwe.
    Albo ktoś sie na nim huśta albo rozpiera.

    Tak czy siak słabo wróżę.

    Krzeslo rozebrać, oszlifować do gołego drewna. Skleić na zywicy epoksydowej
    dwuskładnikowej. Zwykly klej nie starczy bo teraz pasowanie częsci może nie być
    ciasne. No chyba ze to łączenia nakładane wtedy klej "wikolowy" bedzie ok.

    Wkrety daj o numer wieksze. Zwykle zolte castoramowe. One są ok, nie trzeba
    udziwniać...

  • 5. Data: 2017-03-02 08:05:40
    Od: quent <x...@x...com>

    On 01.03.2017 21:09, Bolko wrote:
    > Krzesła mi się "rozłażą"
    > Są klejone + skręcane.
    > Pękły wkrety :
    > - przewidziane przez producenta
    > - z Casto
    > - z Casto fosforanowane
    >
    > Inne opcje

    Assy próbowałeś?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2017-03-02 09:46:49
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Wkręty były marki 'Castorama"?
    Kup normalne wkręty z normalnego metalu: Wkręt-Met, albo na bogato: Fischer.

    W sąsiednim wątku o kotłach, ktoś podawał przykłady siatki ogrodzeniowej i
    przyczepki z marketu budowlanego. Były wykonane z cieńszego materiału niż
    wersje sprzedawane poza marketem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2017-03-02 10:04:51
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    >
    > No chyba ze krzeslo sluzy juz 20 rok i sie rozlazlo - ok, mozliwe.
    > Albo ktoś sie na nim huśta albo rozpiera.

    Teściowa kupiła za 200 zł/sztuke 3 lata
    za sztuke żona kupiła 600zł/sztuke 6 lat
    w garażu mam krzesło mające 30+ lat tylko że "brzydkie"
    zgadnij które krzesło najlepiej się trzyma.

  • 8. Data: 2017-03-02 11:11:31
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 2 marca 2017 09:43:20 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> [...]
    > przyczepki z marketu budowlanego. Były wykonane z cieńszego materiału niż

    Bez przesady. Jade na castoramowych i już dobre pare kilo przerobilem i są ok.
    Te zółte z korytek, sprzedawane na kg.

    Twarde są i trzymają wymiary.

    Tu akurat markety nie kombinują a jak kombinuja to nawet przy moim przemiale nie
    widać.

    W tych 6-7 latach miałem tylko dwa problemy:
    1. Małe ale długie wkręty niestety nie chciały się wkręcać nawet dedykowanym drobnym
    pozidrajwem. Krzyżak sie ukręcał ale to raczej wina tego że były naprawde długie i
    nie było wierconego pilota.
    2. Miałem podstawke do klapki zrobiona na "zawiasie/ośce" z wkreta. Po około 200-300
    uzyciach wkręt sie łamał.

    Zero innych problemów. Nawet w pozostałych wkrętach nieczęsto sie trafiało że sie
    krzyżak ukręcał...

  • 9. Data: 2017-03-02 11:49:45
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    ps.com...
> [...]

    200-300 uzyciach wkręt sie łamał.

    Zero innych problemów. Nawet w pozostałych wkrętach nieczęsto sie trafiało

    Jeśli Bolkowi pękły wkręty z Castoramy, to może trafiał na ich słabą partię.
    Dlatego poleciłem te, które jeszcze nigdy mi się nie zepsuły.
    Mnie złamało/ukręciło się kilka wkrętów 3,5x30. Większe zastrzeżenia mam do
    kołków 6 mm z Castoramy, które są zrobione z bardzo słabego nylonu - marka
    Bonex czy Bontex. Pękają, odpadają kołnierze, słabo trzymają się nawet w
    pełnym materiale.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2017-03-02 11:50:19
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.03.2017 o 21:09, Bolko pisze:
    > Krzesła mi się "rozłażą"
    > Są klejone + skręcane.
    > Pękły wkrety :
    > - przewidziane przez producenta
    > - z Casto
    > - z Casto fosforanowane
    >
    > Inne opcje

    coś jest nie teges z konstrukcją. ja używam wkręt-metów , podobnych jak
    do płyt kartonowo gipsowych. taki powiedzmy 50-70mm wytrzyma mój ciężar.
    jeden. A Ty mówisz że w krzesełku pękły? Jak je wykręcisz jak pekły? JAk
    już to zrobisz, to niema wała - musisz dać grubszy, a ja tu czytam że
    oryginały padły, wkręciłeś (bez powiekszania) casto, padły więc
    wkręciłeś..... bez sensu. daj konfirmaty, na 100% nie pękną, bo
    wytrzymają 1000kg.
    ToMasz