  • 1. Data: 2017-03-01 07:51:03
    Temat: Kotły z podajnikiem z marketów budowlanych.
    Od: ernst <e...@o...eu>

    Ile są warte kotły sprzedawane np. w Obi, Leroy Merlin czy Castorama ?
    Znaczy się nie o cenę mi chodzi :)

  • 2. Data: 2017-03-01 14:29:29
    Temat: Re: Kotły z podajnikiem z marketów budowlanych.
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    Użytkownik "ernst" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Ile są warte kotły sprzedawane np. w Obi, Leroy Merlin czy Castorama ?
    > Znaczy się nie o cenę mi chodzi :)

    poczytaj fora - infoogrzewanie, nawet murator.
    i ranking kotlow chyba na czysteogrzewanie.pl
    generalnie nic nie sa warte. dobry kociol podajnikowy to podobno 10k.
    ale opieram to na przelotnych wizytacjach tych for....i nie wiem czy
    renomowani producenci nie sprzedaja w marketach.
    wtedy to inna sprawa....

  • 3. Data: 2017-03-01 15:38:29
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 01.03.2017 o 07:51, ernst pisze:
    > Ile są warte kotły sprzedawane np. w Obi, Leroy Merlin czy Castorama ?
    > Znaczy się nie o cenę mi chodzi :)
    Z moich doświadczeń z zakupami z tego typu marketach mam tak:
    1 - kupiłem siatki Beckaert na ogrodzenie. Po postawieniu płotu coś mi
    się wydaje wiotki. Mierzę średnicę drutu = 4 mm. Mierzę średnicę drutu
    innej siatki u "normalnego" sprzedawcy = 5 mm. Zaoszczędziłem 10% ceny a
    mam o 35% metalu mniej.
    2 - kolega ma przyczepkę towarową z Castoramy. Woziliśmy nią drewno na
    opał. Na burtach i podłodze porobiły się wgniecenia od rzucanych
    klocków. Okazuje się, że w wersji marketowej przyczepki robią z cieńszej
    blachy.
    Jeżeli kotły mają podobnie, a nie będzie to łatwe do sprawdzenia (no
    chyba, że po wadze) to pewnie proporcjonalnie ucierpi na tym trwałość.
    Jacek

  • 4. Data: 2017-03-01 15:41:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 1 Mar 2017 07:51:03 +0100, ernst

    > Ile są warte kotły sprzedawane np. w Obi,
    > Leroy Merlin czy Castorama ?

    Wacka są warte. Kijem tego się nie powinno tykać.
    A co, przeceny już lecą na te smoki?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2017-03-01 16:06:43
    Od: ernst <e...@o...eu>

    W dniu 2017-03-01 o 15:41, Myjk pisze:
    > Wed, 1 Mar 2017 07:51:03 +0100, ernst

    > Wacka są warte. Kijem tego się nie powinno tykać.
    > A co, przeceny już lecą na te smoki?

    Nie, nie przeceny, tylko stoję przed dylematem zakupu w najbliższym
    czasie 10KW. W sumie rozglądałem się po markowych ale będąc po kotwę
    chemiczną w Castoramie pooglądałem sobie kotły. A, że jeszcze w temat
    nie wszedłem to dla tego pytam.

  • 6. Data: 2017-03-01 16:09:01
    Od: ernst <e...@o...eu>

    W dniu 2017-03-01 o 15:38, Jacek pisze:
> [...]
    > Jeżeli kotły mają podobnie, a nie będzie to łatwe do sprawdzenia (no
    > chyba, że po wadze) to pewnie proporcjonalnie ucierpi na tym trwałość.

    W sumie ceny dość atrakcyjne... w takim razie pewno jak z tą Twoją siatką.

  • 7. Data: 2017-03-01 16:10:33
    Od: ernst <e...@o...eu>

    W dniu 2017-03-01 o 14:29, abn140 pisze:
> [...]
    > ale opieram to na przelotnych wizytacjach tych for....i nie wiem czy
    > renomowani producenci nie sprzedaja w marketach.

    No właśnie dopiero wchodzę w temat. Zakup będzie zapewne pod koniec
    lata, więc zbieram doświadczenie ;)

  • 8. Data: 2017-03-01 16:20:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 1 Mar 2017 16:06:43 +0100, ernst

> [...]
    > czasie 10KW. W sumie rozglądałem się po markowych ale będąc po kotwę
    > chemiczną w Castoramie pooglądałem sobie kotły. A, że jeszcze w temat

    Pytanie zachodzi, czemu chcesz w XXIw. kupować (nowy) kocioł węglowy.
    Niewykluczone, że zaraz bedą kazać je znowu wymieniać na V-klasę, albo w
    ogóle likwidować.

    Jak już musisz wyngiel, to bierz coś z tego:
    http://ranking.czysteogrzewanie.pl/szukaj/1u9o

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2017-03-01 17:02:55
    Od: ernst <e...@o...eu>

    W dniu 2017-03-01 o 16:20, Myjk pisze:
    > Wed, 1 Mar 2017 16:06:43 +0100, ernst

    > Pytanie zachodzi, czemu chcesz w XXIw. kupować (nowy) kocioł węglowy.
    > Niewykluczone, że zaraz bedą kazać je znowu wymieniać na V-klasę, albo w
    > ogóle likwidować.

    Zaraz za moim domem wiatr się kończy i wrony spadają ;) Więc w ogóle
    wątpię czy zauważą dym :D Cała wiocha pali groszkiem lub drewnem. Tego
    drugiego mam zapasy w postaci niecałych 9 hektarów.
    Jeśli nawet by likwidowali (co nie jest możliwe, z czystej rachuby
    politycznej) lub wymieniali na V klasę, to albo z dofinansowaniem albo
    tylko w rejonach miejskich.

    > Jak już musisz wyngiel, to bierz coś z tego:
    > http://ranking.czysteogrzewanie.pl/szukaj/1u9o

    Dzięki.

  • 10. Data: 2017-03-02 12:28:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 1 Mar 2017 17:02:55 +0100, ernst

> [...]
    > Jeśli nawet by likwidowali (co nie jest możliwe, z czystej rachuby
    > politycznej) lub wymieniali na V klasę, to albo z dofinansowaniem albo

    Co nie zmienia faktu, że wynglem dymisz (tak, wiem, nie widać, więc podobno
    nie ma) sobie bezpośrednio nad głową i te wszystkie emitowane pyły i
    benzopireny zasysasz wentylacją do domu w największych stężeniach (i nie ma
    się co łudzić, że drewno jest zdrowsze -- wystarczy popatrzeć na Włochy,
    gdzie głównie drewnem palą i mają tam po PL najbardziej syfiaste powietrze
    w EU). Ja bym wolał coś bezobsługowego, a drewno sprzedać niech ktoś inny
    się truje i zmaga z obsłguą. No ale, jak kto woli...

    --
    Pozdor
    Myjk