  • 11. Data: 2017-03-02 18:26:41
    Temat: Re: Kotły z podajnikiem z marketów budowlanych.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-01 o 15:38, Jacek pisze:
    > Z moich doświadczeń z zakupami z tego typu marketach mam tak:
    > 1 - kupiłem siatki Beckaert na ogrodzenie. Po postawieniu płotu coś mi
    > się wydaje wiotki. Mierzę średnicę drutu = 4 mm. Mierzę średnicę drutu
    > innej siatki u "normalnego" sprzedawcy = 5 mm. Zaoszczędziłem 10% ceny a
    > mam o 35% metalu mniej.
    Mam to samo doświadczenie, jak robiłem płot to oglądałem siatki w casto
    i ewidentnie były cieńsze i bardziej wiotkie, kupiłem u producenta,
    z innymi towarami jest tam podobnie, wymuszają na producentach duże
    upusty efektem tego jest gorsza jakość.

    Pozdr
    Janusz

  • 12. Data: 2017-03-02 19:34:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bywaja sytuacje ze na calkowicie bezobslugowe nie ma warunkow albo kasy. Ale na
    czesciowo bezobslugowo wystarczy. Wegiel co by niecrobic ta zrobi syf, chyba ze ktos
    elektrofiltr zalozy. Ale elektrofiltr kloci sie z iloscia kasy do wydania.
    Odpowiednio spalone drewno, najlepiej przerobione na pellet wypada w rankingu
    syfiacych paliw najlepiej. Spalone w odpowiednich warunkach prawie nic toksycznego
    nie emituje do atmosfery. Pellet kupiony w dolku cenowym wyjdzie w kosztach podobnie
    do ekogroszku. Do tego praktycznie kazdy kociol i piec jesli ma drzwiczki mozna
    przystosowac do spalania pelletu.

  • 13. Data: 2017-03-02 20:47:27
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Odpowiednio spalone drewno, najlepiej przerobione na pellet wypada w rankingu
    Kiedyś chciałem mamie kupić ale:
    w przeliczniu na jednostke energi (nie masy) rok temu węgiel był tańszy
    węgiel się "nie rozstopi" pod wpływem wody łatwiej go przechować

  • 14. Data: 2017-03-02 21:35:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy cenie z sezonu zimowego 1000zl/tona przy zimowej cenie wegla slabo wychodzi
    kilowatogodzina. Ale przy cenie jaka jest latem, 600 zlotych za tone jest juz blisko
    wegla. No fakt ze jak nie ma warunkow do przechowywania to sie szybko pellet
    zniszczy. Poza tym ma same zalety. Ta zime eksperymentalnie grzalem tylko pelletem.
    Jestem na tyle zadowolony ze jak kupie latem po 600 i by mi rzad chcial dac
    kilowatogodzine po 20 groszy to nie wezme. Bo po 20 groszy mam jak kupie pellet po
    1000.

  • 15. Data: 2017-03-02 23:41:14
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    No fakt ze jak nie ma warunkow do przechowywania to sie szybko pellet zniszczy. Poza
    tym ma same zalety. Ta zime eksperymentalnie grzalem tylko pelletem. Jestem
    No teak, ale ile kupiłeś?Pól tony?I wsadziłeś na któreś piętro?
    Ale babcia staruszka będzie mieć dwie tony w piwnicy. Nawet nie musi być wilgoci-
    gryzonie różniste same do pieca będą nosić!
    W temacie pieca: poszukaj blisko producenta.Może się okazać, że bez pośredników
    będzie 25-30% taniej.
    Kiedyś pojechałem do producenta do Pleszewa.Nie było daleko- około 200km. Transport
    pieca był gratis- po drodze do sklepu.Przy okazji dużo sie dowiedziałem. Warto było.
    A piec jak piec- 10 lat i na złom.Szlag trafił ruszt wodny.Ale drugi (teraz z
    podajnikiem) kupiłem u tego samego producenta.Tylko bez wodnego rusztu. Choc trochę
    żałuję...
    Pozdro.abomito

  • 16. Data: 2017-03-03 01:21:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na oko troche wiecej niz pol tony mi poszlo do tej pory. Kupowalem rozne pellety w
    niewielkich ilosciach zeby wiedziec ktory mi odpowiada. Mam na razie wytypowane dwa.
    Co ciekawe to pellet co sie nazywa pellet i nie ma nic wspolnego z reklamowanymi
    markami. A wrecz przeciwnie, barlinek 6 mm to byla jakas porazka nie tylko cenowa.
    Bardzo przyzwoicie pali sie pellet z castoramy za to jest nieprzyzwoicie drogi i
    troche za twardy do mojego podajnika. Targalem i bede do konca sezonu targal sam na
    gore. Nie jest to jakis duzy problem bo w mrozy worek 15 kilo spalal sie przez
    niecale 30 godzin. Teraz jak jest cieplej worek wystarczyl na trzy dnia palenia.
    Dogadany jestem na skladzie ze latem jak pellet bedzie sporo tanszy to mi przywioza i
    wniosa za stowe tone do mieszkania. Miejsca mam duzo to mi rybka ze w mieszkaniu
    bedzie lezal. Pieca kupowal nie bede bo juz mam. Zrobilem podajnik do ekskluzywnej
    kozy. Poza tym ceny mieszkaniowych piecow na pellet jakies chore sa.

  • 17. Data: 2017-03-03 09:59:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 2 Mar 2017 10:34:40 -0800 (PST), Zenek Kapelinder

> [...]
    > przerobione na pellet wypada w rankingu syfiacych paliw najlepiej.
    > Spalone w odpowiednich warunkach prawie nic toksycznego nie emituje do

    Brednie opowiadasz -- w domowych warunkach (a i w przemysłowych często też)
    nie da się drewna spalić czysto. Drewno emituje znacznie więcej substancji
    toksycznych niż węgiel i znacznie więcej PM. Są opracowania na ten temat,
    poszukaj sobie i nie powielaj głupot.

    Dlatego wpomniałem o Włochach (w zeszłym tygodniu właśnie je nawiedziłem i
    sobie obserwowałem), które po (a czasem nawet przed) PL są najbardziej
    zasyfione w EU -- bo palą właśnie głównie drewnem i wszelaką biomasą.

    SMOG mają porównywalny z Zakopanem, tyle tylko, że charakterystycznego
    smrodku węgla nie czuć. Tutaj dla przykładu jakaś ciepłownia przy wyciągu,
    która truła pół dnia i pół nocy:

    http://barway.pl/IMG_20170223_091457.jpg

    I co, wg ciebie ten dymuś to para wodna? A przypominam, że tam mają jakiś
    przemysłowy piec a nie domową popierdółkę gdzie paliwo się głównie bździ.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2017-03-03 12:08:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A z drugiej manki sa niemcy. Najwiekszy w europie producent pelletu. Najwiecej robia
    i nie wystarcza, dokupuja w usa. Slyszales zeby z powodu spalania pelletu niemcy
    mieli zle powietrze? Pokazales jedno zdjecie i twierdzisz ze we wloszech to norma. A
    norma jest to ze wlochy sa w innej strefie klimatycznej i jesli maja takie samo
    powietrze jak my to znaczy ze maja je zle z innego popodu niz palenie w piecach bo
    tam mniej w piecach pala, zimy sa u nich cieplejsze.

  • 20. Data: 2017-03-03 13:35:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Mar 2017 03:08:26 -0800 (PST), Zenek Kapelinder

> [...]
    > ze maja je zle z innego popodu niz palenie w piecach bo tam mniej w
    > piecach pala, zimy sa u nich cieplejsze.

    Produkcja nie oznacza od razu równowartości zużycia. Słyszałeś ty może o
    eksporcie towarów? Jak my najwięcej jabłek produkujemy w UE, to niby
    wszystkie sami wpieprzamy? Weź pomyśl zanim podasz jakiś "argument". Poza
    tym odnosiłem się do północy Włoch, i obszarów górskich, Alpejskich -- tam
    jest największe zanieczyszczenie powietrza i jakimś przypadkiem właśnie w
    zimie. Podobnie jak u nas.

    Ja rozumiem że jesteś jak ta pliszka, bo sam jarasz tym trujacym
    dziadostwem nad głową i zwisa ci generalnie co tam leci z komina (bo już
    stary jesteś) -- ale z łaski swojej nie rób innym wody z mózgu. Palenie
    drewna jest bardziej trujące niż węgla (palonego od góry a o retorcie nawet
    nie pomnę). Zalety są takie, że nie śmierdzi (chociaż znam i takich, co
    lubią zapach palonego węgla), i że drewno jest paliwem odnawialnym -- ale
    nic ponadto.

    --
    Pozdor
    Myjk