  • 11. Data: 2016-04-30 08:27:49
    Temat: Re: mrozy i straty
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5723b683$0$691$65785112@news.neostrada.pl...

    > Dziś zauważyłam kolejne straty:

    Hejka. U nas tegoroczna zima była jednak nietypowa. Np. jak nigdy dotąd
    przemarzły i zgniły pozostawione na grządce korzenie pietruszki naciowej.
    Kwietniowe przymrozki były stosunkowo niewielkie i nie widać żeby
    wyrządziły jakieś szkody
    Teraz naszą obawę budzi możliwość wystąpienia przymrozków majowych ze
    względu na to, że jabłonie są już w fazie różowego pąka i kwitną porzeczki.
    Pozdrawiam trwożnie Ja...cki

  • 12. Data: 2016-04-30 21:54:37
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 29.04.2016 o 22:58, Ikselka pisze:
    (...)

    > Narzekacie, jakby tegoroczna aura była jakaś tragicznie nietypowa.

    A jednak szkoda, tego co podmarzło. :-(

    > Tymczasem kwietniowe, majowe i ba, nawet CZERWCOWE przymrozki w naszej
    > strefie klimatycznej są typowym zjawiskiem. Więc powiem tylko - ja się
    > dosyć szybko nauczyłam, co u mnie może rosnąć i dawać owoce 3-)

    Ale próbować warto, bo może być przyjazna wiosna i wtedy jest
    wiele różnego owocu :-)

    Krycha.

  • 13. Data: 2016-05-02 03:30:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 30 Apr 2016 21:54:37 +0200, Krycha napisał(a):

    > W dniu 29.04.2016 o 22:58, Ikselka pisze:
    > (...)

    > A jednak szkoda, tego co podmarzło. :-(

    No pewnie! Wszak ja też przeżyłam, co swoje, w tej dziedzinie, ale ku
    nauce. Kilka lat takiej nauki i oto już nie sadzę magnolii, ani kiwi, ani
    też klonów palmowych, ani winorośli - a jedynie te roślinki, które
    wytrzymują mikroklimat mojego okolicznego mrozowego zastoiska, czyli sosny
    i jałowce. No i bzy dają też radę :-P

    > Ale próbować warto, bo może być przyjazna wiosna i wtedy jest
    > wiele różnego owocu :-)

    Żeby raz na 20 lat zjeść kiwi? Ja tak przez 20 lat liczyłam na urodzaj na
    czereśni. I co? I g...o. Czereśnia, permanentnie bezowocna po corocznych
    wiosennych kwiatobójczych (a kilka razy i czerwcowych!!! - gdy zielone
    owocki szlag trafiał na czarno) przymrozkach przez te 20 lat skutecznie
    zasłoniła ulom słoneczko, więc trzeba było wybierać: albo ona, albo ule. I
    wybór padł na... Zgadnij 3-]

  • 14. Data: 2016-05-02 09:14:15
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > U mnie padło na aktinidię oraz sadzonki winorośli :-(

    Hejka. A na naszych ogródkach padły waigele. Podejrzewam, że to nie
    koniec strat.
    Pozdrawiam nieco cieplej Ja...cki

  • 15. Data: 2016-05-02 22:05:24
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 02.05.2016 o 09:14, Dirko pisze:
    > Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. A na naszych ogródkach padły waigele. Podejrzewam, że to nie
    > koniec strat.
    > Pozdrawiam nieco cieplej Ja...cki

    Dziś okazało się, że na winoroślach, wolno rosnących (nie przy
    ścianach), wszystkie pąki są brązowe i nie rozwijają się jak te przy
    ścianie altanki.
    Widać podmarzły, owoców na nich nie będzie w tym sezonie. :-(
    Liście lilii też liznął mróz jak i nowe przyrosty na bukszpanach.
    Co pójdę na działkę, to mam nowe odkrycia skutków chłodów. :-(

    Krycha.