  • 11. Data: 2009-04-22 06:36:32
    Temat: Re: nieprzepuszczalny piasek pod trawnikiem
    Od: mal <m...@g...com>

    On 22 Kwi, 00:21, "Moon" <m...@y...com> wrote:

    > okolice Gorlic?

    Nie, okolice Rzeszowa, a konkretnie Chmielnik.

    mal

  • 12. Data: 2009-04-22 08:33:38
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    mal wrote:
    > W suchym pyle woda zachowuje się podobnie jak w piasku ilastym.
    > Wielkość cząsteczek pyłu jest tylko kilka mikronów większa od drobin
    > iłu.

    o, to do mnie przemawia. spokoju mi nie dawalo to dziwne zachowanie piasku.

    > Wiesz co ja bym zrobiła w takiej sytuacji? Podglądnęłabym jaki rodzaj
    > traw występuje w naturze w okolicy i taką trawę bym starała się
    > zachować.

    probowalem to (nieskutecznie) robic, tzn. przesadzac pracowicie sliczne,
    sinozielone nawet w czasie suszy kępki z okolicy, niestety nie chcialy
    sie przyjmowac. natomiast co ciekawe, piasek jest wszedzie, ale tez
    wszedzie mam cos w rodzaju lakowej, zbitej darni. daje to rade tak
    dlugo, jak nie musze wykopac jakiegos dolka. W miejscu, gdzie odslonie
    piasek, nic nowego sie nie pojawia. licze po cichu na to, ze jak juz uda
    mi sie darn stworzyc i utrzymac, to bedzie juz dobrze. z kolei te suche
    trawy niekoniecznie sie nadaja, bo rzeczony placyk mam centralnie przed
    domem.
    http://www.bokomaru.com.pl/?p=342

    > Moja gleba powstała w
    > wyniku wietrzenia skał podłoża skalistego.

    u mnie to wydmy po starorzeczu Wisly.
    dzięki w każdym razie, miło dowiedzieć się czegoś nowego :)

    --
    bartek

  • 13. Data: 2009-04-23 16:09:52
    Od: i...@g...pl

    On 22 Kwi, 10:33, bokomaru <b...@z...com> wrote:

    > u mnie to wydmy po starorzeczu Wisly.
    > dzięki w każdym razie, miło dowiedzieć się czegoś nowego :)

    Że trawnik na wydmach to utopia.

  • 14. Data: 2009-04-23 16:50:36
    Od: i...@g...pl

    On 23 Kwi, 18:09, i...@g...pl wrote:

    > Że trawnik na wydmach to utopia.

    ...No, może niegdysiejsza utopia - skoro to starorzecze :-DDD

  • 15. Data: 2009-04-23 22:23:30
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    i...@g...pl wrote:
    > Że trawnik na wydmach to utopia.

    hmmm...wlasnie osiagnal jakies 5 cm i jest gesty jak cholera. zrobie
    zdjecie, mozesz wydrukowac i pokazywac jako cud. obok winorosli, ktore
    tez podobno nie mialy szans... jutro dosadzam kolejne 50, a co, mam gest.
    niestety nie skorzystam z porady, zeby kupic dzialke na skladzie ziemi
    ogrodniczej, tylko powalcze z wydma. takie hobby.

    --
    bartek

  • 16. Data: 2009-04-28 13:15:26
    Od: i...@g...pl

    On 24 Kwi, 00:23, bokomaru <b...@z...com> wrote:

    > hmmm...wlasnie osiagnal jakies 5 cm i jest gesty jak cholera.

    To rzeczywiście musi być gęsty - jak każda cholera :-D

    > zrobie
    > zdjecie, mozesz wydrukowac i pokazywac

    Dziękuję, ale pokazuję tutaj tylko własne osiągnięcia ogrodnicze.

    > jako cud.

    Chwilowy. Za parę lat się przekonasz, skoro dziś jeszcze o tym nie
    wiesz. Niestety.
    Nie znam żadnego przypadku trwałego ogrodu czy choćby trawnika na
    piasku...

  • 17. Data: 2009-04-28 13:16:46
    Od: i...@g...pl

    On 28 Kwi, 15:15, i...@g...pl wrote:

> [...]
    > wiesz. Niestety.
    > Nie znam żadnego przypadku trwałego ogrodu czy choćby trawnika na

    ...ani winnicy. Ale sadzić możesz, skoro masz takie hobby; sadzić
    każdy może :-)