  • 1. Data: 2009-04-20 18:21:41
    Temat: studnia
    Od: "bn" <j...@p...onet.pl>

    Czym i jak mam robic studnie?
    Czy szpadlem mam wykopa czy kaparką?
    Gdzie kupic ogrodzienia studni?i
    Jak zrobic orodzenie studnii?

    wk

  • 2. Data: 2009-04-20 18:37:30
    Temat: Re: studnia
    Od: "MM" <m...@w...pl>

    Użytkownik "bn" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gsieib$48p$1@news.onet.pl...
    > Czym i jak mam robic studnie?
    > Czy szpadlem mam wykopa czy kaparką?
    > Gdzie kupic ogrodzienia studni?i
    > Jak zrobic orodzenie studnii?
    >
    > wk

    Nie radzę kopać samemu, bo może być nieszczęście. Są specjaliści, którzy
    kopią studnie!

  • 3. Data: 2009-04-21 14:03:31
    Od: mal <m...@g...com>

    On 20 Kwi, 20:21, "bn" <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Czym i jak mam robic studnie?

    To o co pytasz zależy od tego gdzie ma być ta studnia, a także - a
    może nawet przede wszystkim - czy ma to być studnia służąca tylko do
    podlewania, czy także jako ujęcie wody pitnej.
    Musisz mi trochę bliżej opisać miejsce działki i sprecyzować czy to
    jest terasa rzeczna, jakiej rzeki, jak daleko do rzeki w linii prostej
    itp.

    Koparką można, gdy lustro wody znajduje się nie głębiej jak ok.2 m.

    Głębsze kopanie dla laika jest raczej niebezpieczne.

    Zamiast robić to koparką, w przypadku płytkiego występowania lustra
    wody, można też użyć rurę stalową, sperforowaną w dolnej części, w
    miarę zaostrzoną i potem za pomocą pobijania wepchnąć w grunt.
    Potem użyć tylko pompy do przepłukania, poczekać aż wszystko się
    "ułoży",
    by z pompy nie wypływała mętna zawiesina. Czyli - należy trochę
    pompować takie coś.
    Ten prosty sposób zdaje egzamin, gdy - jak wcześniej napisałam -
    lustro wody jest płytko, a warstwę wodonośną stanowią piaski.
    Jeśli chcesz potem tę wodę pić - koniecznie musisz jeszcze wykonać
    jedną czynność:
    przed pompowaniem wlać do otworu ok.1 szklanki podchlorynu sodu,
    poczekać około doby i dopiero potem pompować przez parę godzin. Na
    koniec wziąć próbę wody do analizy fizyko-chemicznej (1 litrowa czysta
    butelka wystarczy).
    Próbę bakteriologiczną trzeba pobierać do sterylnej butelki i taką
    najpierw trzeba pobrać w laboratorium sanepidu.

  • 4. Data: 2009-04-21 14:37:26
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "MM" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "bn" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie radzę kopać samemu, bo może być nieszczęście. Są specjaliści, którzy
    > kopią studnie!

    Jeżeli ma lustro wody na 0,5m to może sobie zrobić kopankę (stawek) o
    średnicy około 2 do 3m i głębokości nie większej jak 70cm, najlepiej z
    drabinką do wychodzenia. Byle nie przy małych dzieciach. Z takiego dołka
    można brać wodę wiaderkami i nalewać do konewek. Jeżeli jest to działka
    budowlana a studnia ma służyć jako jedyne źródło wody to lepiej nająć
    studniarzy, którzy zrobią studnię np około 14m głębokości w postaci rury z
    filtrem. NIe radzę samemu zabierać się do tej ciężkiej pracy, gdyż potrzebne
    jest doświadczenie i odpowiednie wyposażenie. Studnia kopana (kręgi) jest
    kosztowna, wykopanie niebezpieczne, czyli jak wyżej.