  • 1. Data: 2009-04-21 09:49:51
    Temat: Rukola wieloletnia
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    ...swego czasu "dostana" od sąsiadów (a u nich prezentowa od znajomych z
    Włoch) coś nieteges - listków nie wypuściła jeszcze. Ma ktoś taką? jak tam
    u was?
    --
    "Miłuj swoich wrogów. To doprowadzi ich do szału".
    ;-PPP

  • 2. Data: 2009-04-21 10:17:21
    Temat: Re: Rukola wieloletnia
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > ...swego czasu "dostana" od sąsiadów (a u nich prezentowa od znajomych z
    > Włoch) coś nieteges - listków nie wypuściła jeszcze. Ma ktoś taką? jak tam
    > u was?

    A ja jem już rukolę z jesiennego samowysiewu. Rukola jest jednoroczna.

  • 3. Data: 2009-04-21 11:27:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Apr 2009 12:17:21 +0200, Panslavista napisał(a):

    > A ja jem już rukolę z jesiennego samowysiewu. Rukola jest jednoroczna.

    Ja mam (miałam?) wieloletnią. Od 3-4 lat ten sam "krzaczek", wzięty z
    odrostu od sąsiadów, przycinany na zimę. Jak widzę - w Polsce zupełnie
    nieznana. Przywieziona z Włoch, ostrzejsza i bardziej czosnkowa w smaku,
    niz ta jednoroczna (jednoroczną też miałam, ale wolę te stałą). A teraz mi
    chyba padła... Poczekam jeszcze. Jak się "odbije", zrobię foto.

  • 4. Data: 2009-04-21 11:44:15
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Apr 2009 13:27:36 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > niz ta jednoroczna (jednoroczną też miałam, ale wolę te stałą). A teraz mi
    > chyba padła... Poczekam jeszcze. Jak się "odbije", zrobię foto.

    Wpadłam na to, że pójdę i zdrapię jej troche "skórki" (ma rodzaj cienkiej
    kory, na grubych pędach) żeby zobaczyc, czy pod spodem jest zielone...
    Niestety, krzaczek jest martwy. Tragedia.

  • 5. Data: 2009-04-21 12:01:01
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Apr 2009 12:17:21 +0200, Panslavista napisał(a):

    > A ja jem już rukolę z jesiennego samowysiewu. Rukola jest jednoroczna.

    Tutaj ktos wspomina o tej "mojej":
    http://www.kuron.com.pl/forum/viewtopic.php?p=15978
    "Sabba: Rucola to po prostu rodzaj salaty. Ma podluzne, zilone liscie,
    czasem takie zygzakowate na brzegach. MOze byc wieloletnia. Tez kiedys
    odkrylam to cudo i ze ma dosc intensywny smak najpierw dodawalam jako
    dodatek do normlanej salatki zielonej plus pomidor i co tam jeszcze, ale
    teraz jem ja juz jako salate."

    I tutaj:
    http://forum.poradnikogrodniczy.pl/sasiedztwo-w-ziel
    niku-uprawa-wspolrzedna-vt397.htm
    "agronom: Kochani rukola - to rewelacja!! Jest wieloletnia, fantastyczny
    zapach i smak."

  • 6. Data: 2009-04-21 12:13:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Apr 2009 11:49:51 +0200, Ikselka napisał(a):

    > ...swego czasu "dostana" od sąsiadów (a u nich prezentowa od znajomych z
    > Włoch) coś nieteges - listków nie wypuściła jeszcze. Ma ktoś taką? jak tam
    > u was?

    A tutaj - oto proszę, doszukałam sie nazwy łacińskiej:
    Ruchetta selvatica (Diplotaxis tenuifolia)
    i zdjęć:
    http://tinyurl.com/dn5389
    http://www.flickr.com/photos/maddi/2495801676/

  • 7. Data: 2009-04-21 12:19:08
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Apr 2009 14:13:34 +0200, Ikselka napisał(a):

    > A tutaj - oto proszę, doszukałam sie nazwy łacińskiej:
    > Ruchetta selvatica (Diplotaxis tenuifolia)
    > i zdjęć:
    > http://tinyurl.com/dn5389
    > http://www.flickr.com/photos/maddi/2495801676/

    ...no i sobie zamówiłam w Allegro :-)

  • 8. Data: 2009-04-21 13:51:26
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > ...no i sobie zamówiłam w Allegro :-)

    Nasza kwitnie na biało, liście ma znacznie szersze i delikatne. Byłoby
    więcej, ale częściowo wymarzła. Maruda sieje co dwa tygodnie kolejna partię
    nasion. Pierwsze nasiona kupiopne w sklepie, a teraz już własne...

  • 9. Data: 2009-04-21 14:24:30
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 21 Apr 2009 15:51:26 +0200, Panslavista napisał(a):

    > tam

    > Nasza kwitnie na biało, liście ma znacznie szersze i delikatne.

    Wiem, znam, miałam w zeszłym roku. Wolę jedka tę trwałą, bo ostrzejsza i
    fajnie czosnkowa. Bardzo ciekway smak, świetna do caprese, twarożku itp.

    > Byłoby
    > więcej, ale częściowo wymarzła. Maruda sieje co dwa tygodnie kolejna partię
    > nasion. Pierwsze nasiona kupiopne w sklepie, a teraz już własne...

    W tym roku już nie sieję jednorocznej. Posieję tylko tę trwałą - na
    rozsadę. Sąsiadom też padła, nie wiemy, dlaczego.

  • 10. Data: 2009-04-21 14:28:05
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    >
    > W tym roku już nie sieję jednorocznej. Posieję tylko tę trwałą - na
    > rozsadę. Sąsiadom też padła, nie wiemy, dlaczego.

    Wymarzła - w końcu warzywo śródziemnomorskie.