  • 1. Data: 2016-04-30 11:02:30
    Temat: nitka teflonowa
    Od: Lucky <l...@g...com>

    Witam,
    Nie wiem czy sklep nie robi mnie w konia: ile idzie nitki teflonowej loctite takiej
    za 50 pln za 150m na jeden gwint (gwinty 1/2 lub 3/4)? Tak mniej wiecej w metrach.
    Dzieki serdeczne.

  • 2. Data: 2016-05-01 02:03:05
    Temat: Re: nitka teflonowa
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu sobota, 30 kwietnia 2016 11:02:31 UTC+2 użytkownik Lucky napisał:
> [...]
    za 50 pln za 150m na jeden gwint (gwinty 1/2 lub 3/4)? Tak mniej wiecej w metrach.

    Pi razy liczba zwojów razy średnica

    --
    bajcik

  • 3. Data: 2016-05-01 09:52:51
    Od: Lucky <l...@g...com>

    Jaka jest liczba zwojow? Kilka na kazde wglebienie gwintu? Kilkanscie?
    Dzieki

  • 4. Data: 2016-05-01 10:25:38
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-05-01 o 09:52, Lucky pisze:
    > Jaka jest liczba zwojow? Kilka na kazde wglebienie gwintu? Kilkanscie?
    > Dzieki

    To nie takie proste.
    Gwinty rurowe są z reguły stożkowe.
    Znaczenie też ma materiał: rury (lub mufy czy trójniki) stalowe często
    są luźniej pasowane, niż np. mosiężne.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2016-05-01 11:02:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-04-30 o 11:02, Lucky pisze:
> [...]
    za 50 pln za 150m na jeden gwint (gwinty 1/2 lub 3/4)? Tak mniej wiecej w metrach.

    Zależy jakie gwinty.

    Rury stalowe i złączki stalowe mają gwinty stożkowe tzw. gwinty rurowe.
    Tu trzeba nawinąć więcej uszczelnienia.

    Jeżeli zaś chodzi o gwinty złączek i zaworów mosiężnych to są to gwinty
    walcowe i tu się nawija o wiele mniej.

    Poza tym nitka Loctite to nie jest teflon lecz poliamid powleczony pastą
    o zastrzeżonym składzie.

    Ile trzeba nałożyć takiej nitki?

    Od 20 do 50cm dla gwintów 1/2" oraz 30-80cm dla gwintów 3/4"

    W przypadku gwintów rurowych o 50-100% więcej.

    Jeżeli chodzi o gwinty rurowe (stożkowe) to jednak radzę używać zwykłych
    pakuł + dobrą pastę. Póki co jeszcze nic lepszego nie wymyślono. Loctite
    o ile dobrze się sprawdza przy montażu gwintów mosiężnych walcowych, o
    tyle przy gwintach rurowych często nie zapewnia szczelności. W tym
    przypadku pakuły są o wiele lepsze.

    Poza tym pakuły mają taką cechę, że pod wpływem wody pęcznieją i
    stopniowo uszczelniają. Jeżeli połączenie gwintowe na pakuły cieknie po
    2-3 dniach samo się uszczelni.

    W przypadku Loctite jeżeli połączenie przecieka to trzeba je rozkręcić i
    jeszcze raz lepiej uszczelnić, bo nitka ta nie ma cechy pęcznienia.

  • 6. Data: 2016-05-01 11:36:05
    Od: Lucky <l...@g...com>

    Dzieki za dokladna odpowiedz. Hydraulik probuje mnie przekonac ze poszlo 600 metrow
    tej nici. Myslisz ze to mozliwe? Piec, pompa ciepla, 6 kaloryferow.
    Lukasz

  • 7. Data: 2016-05-01 11:44:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Łukasz napisał:

    > Dzieki za dokladna odpowiedz. Hydraulik probuje mnie przekonac
    > ze poszlo 600 metrow tej nici. Myslisz ze to mozliwe? Piec,
    > pompa ciepla, 6 kaloryferow.

    Jeśli potrafi dobrze nawijać, to w końcu przekona.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2016-05-01 13:41:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-05-01 o 11:36, Lucky pisze:
    > Dzieki za dokladna odpowiedz. Hydraulik probuje mnie przekonac ze poszlo 600 metrow
    tej nici. Myslisz ze to mozliwe? Piec, pompa ciepla, 6 kaloryferow.
    > Lukasz

    Jest możliwe jeżeli wszystkie gwinty uszczelniał nitką.

    Sam z resztą na każdą budowę zużywam 2-3 szpulki po 150m. Przy czym
    nitką Loctite uszczelniam tylko i wyłacznie gwinty mosiężne maksymalnie
    do 3/4".

    Wszystkie większe gwinty mosiężne oraz wszystkie gwinty rurowe nawet
    1/2" uszczelniam pakułami.

    Poza tym dużo robię złączkami zaprasowywanymi AluPex oraz Viega Press w
    miedzi, tym samym minimalizując ilość złączy gwintowanych.

  • 9. Data: 2016-05-01 15:40:26
    Od: Lucky <l...@g...com>

    Tylko nie wiem czy wszystkie uszczelnial. Z reszta, jak ktos napisal wyzej, na jeden
    gwint idzie powiedzmy 1m nitki, wiec wychodzi ze mam 600 gwintow. Nie jestem pewien,
    czy tam bedzie 60.

  • 10. Data: 2016-05-02 10:04:22
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 maja 2016 09:52:52 UTC+2 użytkownik Lucky napisał:
    > Jaka jest liczba zwojow? Kilka na kazde wglebienie gwintu? Kilkanscie?

    Instrukcja podaje coś koło 8-12 w zależności od średnicy rury. Na całe połączenie,
    nie na jeden skok. Tak stosowałem i działa.

    --
    bajcik