  • 1. Data: 2016-04-28 18:00:28
    Temat: dzialka za duza o 174 m2
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    wreszcie znalazlem miejsce i dom, w ktorym bym chcial zyc. Cena ustalona,
    papiery, przylacza, droga ok.
    No ale nie ma tak latwo, od soboty wchodzi znana i lubiana ustawa.
    Mam dzialke do kupienia , ktora jest za duza o 174 m2. Cala dzialka ma
    5174m2
    czy ktos ma pomysl jak sie pozbyc tych 174 metrow? Wlasciciel to podzieli,
    nie ma problemu.
    wzdluz tej dzialki biegnie droga gminna. Moze oddac gminie troche metrow np
    na budowe rowu?
    Biegnie tez druga droga, dojazdowa do pola? Moze oddac troche miejsca na
    poszerzenie tej drogi?

    typ tej dzialki: rolna z zabudowaniami.

    czy ktos ma jakis pomysl jak z tego wybrnac?

  • 2. Data: 2016-04-28 22:03:20
    Temat: Re: dzialka za duza o 174 m2
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 kwietnia 2016 18:00:35 UTC+2 użytkownik doktorek napisał:

> [...]
    > na budowe rowu?
    > Biegnie tez druga droga, dojazdowa do pola? Moze oddac troche miejsca na

    Wszystko moze - to jego wlasnosc ;) Pytanie czy gmina bedzie chciala wziac,
    nawet za darmo. Bo nie kazda chce. Bo jak wezmie to musi potem tym zarzadzac,
    dbac o to, droge trzeba odsniezac etc - a to kosztuje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-04-28 22:07:30
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > czy ktos ma jakis pomysl jak z tego wybrnac?
    Odciac kawalek i na katabasa przepisac , darowizna czy cos.
    wezmie bez patrzenia. a urzedasy oczywiscie czarnym nie podskocza wiec
    klepna co by to nie bylo.

  • 4. Data: 2016-04-28 22:49:44
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 28.04.2016 o 18:00, doktorek pisze:
> [...]
    > poszerzenie tej drogi?
    >
    > typ tej dzialki: rolna z zabudowaniami.
    >
    > czy ktos ma jakis pomysl jak z tego wybrnac?

    Powiększyć raczej działkę z drugą drogą jeśli to właściciela.
    Od gminnej trzeba zazwyczaj się odsunąć z zabudowaniami kilkanaście
    metrów więc po co samemu jeszcze bardziej zwiększać przestrzeń.
    Z drugiej strony kiedyś gmina i tak upomni się o poszerzenie swojej drogi.

  • 5. Data: 2016-04-28 23:00:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    doktorek wreszcie znalazl miejsce i dom, w ktorym by chcial zyc:

    > Cena ustalona, papiery, przylacza, droga ok. No ale nie
    > ma tak latwo, od soboty wchodzi znana i lubiana ustawa.
    > Mam dzialke do kupienia , ktora jest za duza o 174 m2.
    [...]
    > czy ktos ma jakis pomysl jak z tego wybrnac?

    Kiedyś na wsiach w podobnych sytuacjach używano kosy. Jak już
    wszystkie granice zostały przekroczone, stawiano ją na sztorc.

    Jarek

    --
    Nie skończyli ostrzyć kos na sztorc stawianych
    Nie ruszyli zamków i sal pałacowych

  • 6. Data: 2016-04-29 07:34:04
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 28 kwietnia 2016 22:03:21 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Wszystko moze - to jego wlasnosc ;) Pytanie czy gmina bedzie chciala wziac,
    > nawet za darmo. Bo nie kazda chce. Bo jak wezmie to musi potem tym zarzadzac,
    > dbac o to, droge trzeba odsniezac etc - a to kosztuje :)

    a kto wam powiedzial ze ten odciety kawalek musi sprzedac, a ktos musi chciec go
    kupic?
    Robi sie normalny podział "w celu powiekszenie nieruchomosci sąsiedniej" najlepiej
    jako rezerwe terenu na poszerzenie drogi.
    Jak gmina klepnie geodecie wstępny projekt podziału to sprawe mozna uwazac za
    zalatwioną.

    b.

  • 7. Data: 2016-04-29 11:38:12
    Od: s...@g...com

> [...]
    > poszerzenie tej drogi?
    >
    > typ tej dzialki: rolna z zabudowaniami.
    >
    > czy ktos ma jakis pomysl jak z tego wybrnac?

    Podzielić tak aby wyszła z tego jeszcze jedna działka i niech se ją ten właściciel
    sprzeda.
    On bedzie mial zysk a ty mozesz argumentować że skoro on te druga tez sprzeda to moze
    by Tobie obnizył cene?
    Działka 300-400m2 bez problemu sie sprzeda, szczególnie że w poblizu juz media będą.

  • 8. Data: 2016-04-29 11:48:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]
    > No ale nie ma tak latwo, od soboty wchodzi znana i lubiana ustawa.
    > Mam dzialke do kupienia , ktora jest za duza o 174 m2. Cala dzialka ma

    A swoja droga - bo sie nie interesowalem az tak dokladnie - to dotyczy tylko
    gruntow rolnych? Bo moja dzialka tez jest powyzej tego limitu (jakos ~5300m2)
    ale to normalna dzialka budowlana w miescie - ustawa tez co do takich
    wprowadza jakies ograniczenia?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2016-04-29 12:23:38
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2016-04-28 o 18:00, doktorek pisze:
    > Cala dzialka ma 5174m2

    Ograniczenie w przypadku działek rolnych ma wynosić 30 arów czyli 3000m2

  • 10. Data: 2016-04-29 13:19:26
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    Bool, ale dzialak rolna z zabudowaniami mozesz kupic tego 5000 m2.
    3000 m2 dotyczcy czystej ziemi bez budynkow.

    chyba... :)

    Pan posrednik powiedzial, ze to zalatwi tak by bylo dobrze :)