  • 1. Data: 2016-04-28 23:27:06
    Temat: prąd
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    Witam
    Tak przez przypadek byłem dziś wieczorem w pomieszczeniu, gdzie mam
    licznik. Taryfa G12w a zatem niska taryfa zaczyna się o 22:00
    Licznik ( elektroniczny, SAGEMCOM, ten biały, ze zdalnym odczytem)
    jednak miał źle ustawiony zegarek i załączył niską taryfę ok. 3 minuty
    po 22:00, czas porównałem z komórką ( raczej dokładna i z grającym radiem.
    Trzy minuty droższego prądu to raczej niewiele, być może tylko kilka
    groszy różnicy, lecz w szerszej skali to może być kilka kPLN dla
    operatora dziennie.
    Zastanawiam mnie to, że w dobie tak zaawansowanej technologii ( zdalne
    odczyty, strony internetowe ze wskazaniem zużycia itp. ) taki błąd
    występuje.
    A może tylko doszukuję się niepotrzebnie teorii spiskowej :D
    Jak to wygląda u Was ?

    ps. dostawca to ENERGA

  • 2. Data: 2016-04-29 00:21:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zsynchronizuj wszystko co ma pracowac na tanszym pradzie z licznikiem i po sprawie.

  • 3. Data: 2016-04-29 07:35:23
    Temat: Re: prąd
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 29 kwietnia 2016 00:21:49 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Zsynchronizuj wszystko co ma pracowac na tanszym pradzie z licznikiem i po sprawie.

    raczej zgłos reklamacje licznika, niech sie energetyka martwi.

    b.

  • 4. Data: 2016-04-29 10:41:11
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 28.04.2016 o 23:27, pilocik pisze:
> [...]
    > występuje.
    > A może tylko doszukuję się niepotrzebnie teorii spiskowej :D

    To normalne, że zegar nawet z kwarcem późni się lub śpieszy.
    Więc jeśli zaczyna 2 taryfę 3 minuty później to i później ją kończy.
    Więc gdzie tu widzisz zysk operatora?
    Wyreguluj swój zegar załączający odbiory według zegara licznika i nie
    będzie problemu. Czyli masz pełną kontrolę nad wydatkami.
    W sytuacji natomiast, gdyby odbiory załączane były przez sygnał z
    licznika (nie wiem czy to się gdzieś stosuje) to problemu nie będzie z
    definicji.
    Z drugiej strony, dla energetyki też jest lepiej, jeśli poszczególni
    klienci załączają się w troszkę różnych chwilach.
    Wyobrażasz sobie, jaki udar byłby w sieci gdyby to wszystko
    zsynchronizować wzorcem atomowym?

  • 5. Data: 2016-04-29 11:08:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 kwietnia 2016 10:40:52 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:

    > To normalne, że zegar nawet z kwarcem późni się lub śpieszy.

    Ale skoro jest do niego zdalny dostep (moga go odczytywac etc) to moga tez
    go zsynchronizowac co jakis czas.

    > Więc jeśli zaczyna 2 taryfę 3 minuty później to i później ją kończy.
    > Więc gdzie tu widzisz zysk operatora?
    > Wyreguluj swój zegar załączający odbiory według zegara licznika i nie
    > będzie problemu.

    Bedzie, bo nie wiadomo kiedy operator zsynchronizuje zegar poprawnie.
    Sugerujesz, ze codziennie mamy biegac i sprawdzac ustawienia ? :)

    > Wyobrażasz sobie, jaki udar byłby w sieci gdyby to wszystko
    > zsynchronizować wzorcem atomowym?

    To nie jest problem klienta :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2016-04-29 12:52:00
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 29.04.2016 o 11:08, Adam Sz. pisze:

    > To nie jest problem klienta :)

    No widzisz. A tak jest.
    Dla nich mieści się zapewne w normie.
    No i co im zrobisz?

  • 7. Data: 2016-04-29 14:47:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 kwietnia 2016 12:51:41 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:

    > No widzisz. A tak jest.
    > Dla nich mieści się zapewne w normie.
    > No i co im zrobisz?

    Jakbym byl upierdliwy to bym reklamowal :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2016-04-29 14:59:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 kwietnia 2016 14:47:46 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Jakbym byl upierdliwy to bym reklamowal :)
    I domagał się przeliczenia rachunków za xxx miesięcy wstecz;)

  • 9. Data: 2016-04-29 20:02:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-04-29 10:41, t-1 wrote:
    > Wyobrażasz sobie, jaki udar byłby w sieci gdyby to wszystko
    > zsynchronizować wzorcem atomowym?

    Ej, moment, tutaj nie ma zadnego udaru po prostu C sie zmienia w
    iloczynie przy mocy i tyle roboty dla licznika.

  • 10. Data: 2016-04-29 23:20:16
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 2016-04-29 o 10:41, t-1 pisze:

    > To normalne, że zegar nawet z kwarcem późni się lub śpieszy.
    Tu się z Tobą zgadzam w 100%

    > Więc jeśli zaczyna 2 taryfę 3 minuty później to i później ją kończy.
    Natomiast tu się z Tobą nie zgadzam.
    Oczywiście, że zegar później zacznie niską taryfę, później ją też
    załączy, natomiast czy nie wydaje Ci się, że w zdecydowanej większości
    odbiorców dużo większe zużycie energii występuje o 22:00 gdy się niska
    taryfa zaczyna niż o 6:00 dy się ta taryfa kończy ?

    W dobie obecnych możliwości sprzętu to nie problem ustawić zmywarkę czy
    pralkę by się załączyła o 22:05, lecz moim zdaniem zużycie energii
    "nieustawialnej" timerami jest i tak sporo większe wieczorem niż rano.
    W sumie to głównie o to mi chodziło poruszając ten temat.

    Zresztą to łatwo każdy może sprawdzić sam, każdy kto ma dostęp do
    wskazań liczników na stronie "mójlicznik"

    Pozdrawiam

    ps. nikt nie sprawdził jak wygląda ustawienie zegara w liczniku ?
    podajcie swoje wskazania