  • 21. Data: 2011-04-18 11:21:04
    Temat: Re: oczyszczalnia biologiczna
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Sprzedaj 'byleco', bo jak co p niej nie gra, to
    > zawsze mo na powiedzie "nie stosuje pan biopreparat w".

    powiem tak... zwykła jednokomorowa oczyszczalnia, to jest samo w sobie
    byle co i tutaj nic się nie da więcej uzyskać, to co zgnije o opadnie
    jako osad pozostanie w zbiorniku, ale nie można powiedzieć, że to co
    wypływa, to oczyszczone ścieki, do oczyszczenia potrzebne są jeszcze
    reakcje tlenowe, czego w zbiorniku gnilnym nie uświadczysz i raczej za
    jednym zamachem nie da się tego zrealizować... więc czy chcesz czy
    nie, do drenażu wpadać będą wstępnie oczyszczone ścieki, w drenażu
    gdzie jest rozkład tlenowy, zostaje odpad, który MUSI w końcu zatkać
    złoże żwirowe... choć nie spodziewałem się, ze tak szybko... ale
    sondując net widzę, ze nie jestem osamotniony...

    pozdrawiam
    s_13

  • 22. Data: 2011-04-18 11:25:48
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Od dawna probuje dowiedziec jakich srodkow nalezy uzywac do POS zeby
    > nie zabijac bakterii a jednoczesnie o skutecznosci domestosa. jesli
    > masz Takie srodki zdradz ich nazwe.
    >
    > KADAR

    ja zdradzę swoje...:-)
    podstawa to dostępne między innymi w Auchan produkty Frosch, tańsze
    niż konkurencja a lepsze i masz całą gamę produktów...:-)
    nasi rodzimi producenci powoli zaczynają wypuszczać pojedyncze
    produkty eko, ale nie próbowałem...
    bakterie Rorax, natomiast zawiodłem się na bioenterin...

    pozdrawiam
    s_13

  • 23. Data: 2011-04-18 12:32:36
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Od dawna probuje dowiedziec jakich srodkow nalezy uzywac do POS zeby
    > nie zabijac bakterii a jednoczesnie o skutecznosci domestosa. jesli
    > masz Takie srodki zdradz ich nazwe.

    kiedyś, za czasów śp. AMEXIMu były dostępne austriackie środki Perycut
    oparte na naturalnych składnikach i przyjazne środowisku...
    nie wiem czy można to jeszcze gdzieś kupić
    ale wspominam je jako świetne

    ja mam trochę inną receptę: używać mniej chemii, mniej ważne jakiej, po
    prostu mniej...
    osiągam to poprzez używanie miękkiej wody w całym domu
    co u mnie niesamowicie ograniczyło konieczność stosowania jakiejkolwiek
    chemii i kosmetyków

  • 24. Data: 2011-04-18 13:04:59
    Od: "Dawid Wasilewski" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Kadar"
    napisał w wiadomości
    <cut> Od dawna probuje dowiedziec jakich srodkow nalezy uzywac do POS zeby
    nie zabijac bakterii a jednoczesnie o skutecznosci domestosa. jesli
    masz Takie srodki zdradz ich nazwe.

    KADAR

    Witaj, sprawdziłem produkty Sonett i płyn do naczyń firmy Sodasan.
    Ale jak już wspomnial s_13 to Frosch (te z żabą) też są ok.

    pozdrowienia
    Dawid

  • 25. Data: 2011-04-18 13:44:43
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-04-18 13:21, s_13 pisze:

> [...]
    > złoże żwirowe... choć nie spodziewałem się, ze tak szybko... ale
    > sondując net widzę, ze nie jestem osamotniony...

    Technologia oczyszczania wody na moich studiach byłą traktowana po
    macoszemu, ale z tego co pamiętam, skład zawiesiny ogólnej w ściekach
    nie jest powiązany bezpośrednio z BZT. Osad po fermentacji beztlenowej
    tak samo ma szanse się wytrącić, jak jak zawiesina mineralna po
    rozkładzie tlenowym.
    Skoro bakterie tlenowe w złożu glebowym (na żwirku) nie dają rady
    oczyścić tego "mułu" to i w dmuchawa sprawy nie rozwiąże. A jak ci osad
    czynny zacznie wypłukiwać (tak jak teraz to co ci ten drenaż zapycha),
    to już żadnym preparatem drenaży nie przeczyścisz.

    ________MAT_______

  • 26. Data: 2011-04-18 14:10:37
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Skoro bakterie tlenowe w z o u glebowym (na wirku) nie daj rady
    > oczy ci tego "mu u" to i w dmuchawa sprawy nie rozwi e. A jak ci osad
    > czynny zacznie wyp ukiwa (tak jak teraz to co ci ten drena zapycha),
    > to ju adnym preparatem drena y nie przeczy cisz.

    te bakterie w żwirku dają radę (szczególnie jak zasilam mega dawką
    pożywki bakteryjnej), ale zostaje osad, który osadza się właśnie w
    żwirku... a w zasadzie po wyjściu ze żwirku, gdy napotyka na rodzimy
    grunt (u mnie zresztą bardzo dobry do rozprowadzania, bo żółty
    piaseczek bez grama gliny...)
    w tym zbiorniku-reaktorze dzieje się właśnie to, co w drenażu, ale pod
    kontrolą i intensywniej, a jeszcze jeden zbiornik-osadnik w szeregu
    pozwala na osadzenie się powstałego mułu, który następnie wraca do
    pierwszej komory i nie wędruje do drenażu... teoretycznie powinna na
    końcu wychodzić klarowna woda...

    > Technologia oczyszczania wody na moich studiach by traktowana po macoszemu

    za moich studiów w pwst było pod tym względem jeszcze gorzej :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 27. Data: 2011-04-18 14:19:08
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Witaj,     sprawdziłem produkty Sonett i płyn do naczyń firmy Sodasan.

    to jeszcze dorzucę subiektywne porównanie tabletek do zmywarki:
    sonnet - tragedia, sodasan - niezłe, ale trudno dostępne nawet w
    necie, ecover - dobre, nawet bardzo dobre, ale za drogie, no i frosch
    - tak dobre jak ecover, a tańsze
    ale i tak nie ukrywajmy nie umywają się do "tradycyjnej" mocnej
    chemii...
    i jeszcze ciekawostka, proszki do prania wcale nie muszą być z jakiejś
    specjalnej linii eko, wystarczy popatrzeć na etykietki czy nie
    zawierają fosforanów, i tak ja stosuję: Persil i Pollena 2000, w
    wersji sensitiv...
    testowałem tez orzechy piorące, ale to już przesada...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 28. Data: 2011-04-19 07:02:27
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-04-18 16:10, s_13 pisze:
    > za moich studiów w pwst było pod tym względem jeszcze gorzej :-)

    :-)