  • 1. Data: 2017-06-12 15:50:08
    Temat: okno narożne bez słupka...
    Od: uciu <a...@g...com>

    W projekcie mam okno narożne w kuchni bez słupka.
    Wymiary okna to 180x180.
    Firma robiąca strop zaleca by ten słupek wylać bo w tym miejscy może się strop ugiąć.
    Strop żelbetowy 15cm nad oknem belka 44cm zachodząca o metr dalej czyli ma 280 x
    280zm.

    Słuchać majstra od zbrojenia???

    Wolałbym okno bez słupa żelbetowego ale jak z tego powodu mają być jakieś problemy to
    niech będzie ten słup :-)

    uciu

  • 2. Data: 2017-06-12 16:21:58
    Temat: Re: okno narożne bez słupka...
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 czerwca 2017 15:50:09 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Wolałbym okno bez słupa żelbetowego ale jak z tego powodu mają być jakieś problemy
    to niech będzie ten słup :-)

    Sprawdziłbym jeszcze koszta okien i koszta rolet na takie okno, bo to też może być
    argument.

  • 3. Data: 2017-06-12 23:06:45
    Od: uciu <a...@g...com>

    180 zl wiecej za slupek wiec koszt znikomy, bardziej interesuje mnie wytrzymałość a
    tu chyba majster ma racje...mysac trzeźwo:-/

  • 4. Data: 2017-06-13 08:12:07
    Od: quent <x...@x...com>

    On 12.06.2017 23:06, uciu wrote:
    > 180 zl wiecej za slupek wiec koszt znikomy, bardziej interesuje mnie wytrzymałość a
    tu chyba majster ma racje...mysac trzeźwo:-/

    Brak wylanego słupka nie podraża okien/rolet.
    Odnośnie do Twojego pytania to nie rozumiem dlaczego wykonawca
    kwestionuje wyliczenia konstruktora. Szlag by mnie trafił gdyby mi ktoś
    na budowe zaczął takie banialuki podsuwać skoro wymyśliłem sobie okno
    narożne bez lanego słupa. Takie okno wygląda o wiele ciekawiej niż z
    lanym słupem! Mam takie 2, choć akurat strop mam lekki bo to parterówka.

    Co na to kierownik??

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2017-06-13 10:39:35
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]
    ugiąć. Strop żelbetowy 15cm nad oknem belka 44cm zachodząca o metr dalej czyli ma 280

    Ktos to przeciez przeliczal i wyliczyl, ze sie nie ugnie. Dla pewnosci
    dolozcie troche wiecej zbrojenia gora tej belki ale tak czy inaczej
    obliczenia w projekcie sa na 99% zrobione z stu procentowym zapasem :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2017-06-13 10:44:04
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 12.06.2017 o 15:50, uciu pisze:
    > W projekcie mam okno narożne w kuchni bez słupka.
    > Wymiary okna to 180x180.
    Takie okna narożne bardzo często były stosowane w polskiej architekturze
    lat międzywojennych, a wtedy chyba poziom techniki budowlanej nie był
    wyższy niż teraz.
    Jacek

  • 7. Data: 2017-06-13 11:03:46
    Od: w...@g...com

    W dniu poniedziałek, 12 czerwca 2017 15:50:09 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > W projekcie mam okno narożne w kuchni bez słupka.
    > Wymiary okna to 180x180.

    Ja mam dwa narożne okna :) (projekt Dom na miarę 2).

    Jedno w kuchni bez podparcia, tyle że to 'boczne' okienko ma ze 30cm szerokości (więc
    niewielki jest 'zwis betonu').
    Drugie w sypialni, tam oba prostopadłe do siebie okna mają po około 200cm szerokości,
    no i jest słupek betonowy między nimi.

    Majstry budowali dokładnie z projektem, nie mieli obiekcji.

    pzdr
    Bogdan

  • 8. Data: 2017-06-13 11:31:22
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 13 czerwca 2017 10:39:36 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > dolozcie troche wiecej zbrojenia gora tej belki ale tak czy inaczej
    > obliczenia w projekcie sa na 99% zrobione z stu procentowym zapasem :-)

    Na pewno :) Tak jak pekające sciany przy kiepskich fundamentach czy podłoga która
    osiadła o dobre 10 cm tyle że na skos :)
    Albo słup na środku pokoju który jak sie okazało, po wybudowaniu całości, mozna było
    przesunąć.

    A to tylko historie anegdotyczne z 3 budów jakie widziałem. W każdej jeden rodzynek
    który pamiętam a pewnie ich tam więcej było :)

    Projekt projektem, wykonanie wykonaniem a rezultat moze nie wyjsc mimo ze wszyscy sie
    przyłożą a co dopiero kiedy sie jednak nie przyłozyli.

  • 9. Data: 2017-06-13 11:46:34
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Tue, 13 Jun 2017 01:39:35 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > dolozcie troche wiecej zbrojenia gora tej belki

    Jeśli już to dołem, ona będzie pracować na rozciąganie dołem i na ściskanie
    górą.

    --
    scruffty

  • 10. Data: 2017-06-13 11:50:08
    Od: quent <x...@x...com>

    On 13.06.2017 11:46, scruffty wrote:

    > Jeśli już to dołem, ona będzie pracować na rozciąganie dołem i na ściskanie
    > górą.

    Nigdy tego nie rozumiałem.
    Wg. mnie jest właśnie odwrotnie :-)

    --