  • 11. Data: 2017-06-13 11:53:57
    Temat: Re: okno narożne bez słupka...
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Tue, 13 Jun 2017 11:50:08 +0200, quent napisał(a):

    > Nigdy tego nie rozumiałem.
    > Wg. mnie jest właśnie odwrotnie :-)

    Tak masz rację, odwrotnie, dopiero jak sobie narysowałem to mi wyszło, że
    babola napisałem.

    --
    scruffty

  • 12. Data: 2017-06-13 14:31:48
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 czerwca 2017 11:03:47 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:

    > Drugie w sypialni, tam oba prostopadłe do siebie okna mają po około 200cm
    szerokości, no i jest słupek betonowy między nimi.

    u mnie oba prostopadłe mają po 180cm i słupka w projekcie nie ma...

    Kierbud....mówił róbta co chceta a gościu co robi zbrojenie (całe życie zbroil mosty
    itp) że on by tu słupek widział choć mały na 10cm. A jak nie chce słupka to stop
    zrobi nad oknem minimalnie wyżej bo i tak się ugnie....

    W projekcie belka nad oknem ma wysokość 44cm szerokość 20cm i od góry mają być 4pręty
    fi16, na dole 2pręty fi12
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATISFE1SG5
    oLUFOUGs/view

    Okno ze słupkiem mi się nie podoba ale jak estetyka estetyką - ma być zrobione dobrze

    uciu

  • 13. Data: 2017-06-13 14:49:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 czerwca 2017 11:50:09 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Nigdy tego nie rozumiałem.
    > Wg. mnie jest właśnie odwrotnie :-)

    To jest proste tylko wymaga minimum wyobrazni :)
    Wyobrazasz sobie belke i to jak zacznie pekac jak polozysz na nia to,
    co sobie projektant wymyslil. W tym wypadku jest jasne, ze zacznie pekac
    od gory, o tak (rzut z boku, profesjonalny schemat):

    https://scr.pgr.pl/2017/06/2017-06-13_14-47-34-16738
    .png

    Tam gdzie peka (gora) ma przyjsc stal. Tam, gdzie sciska (dol) - ma
    byc beton. Stal jest mocna na rozciaganie, beton na sciskanie. Ot
    cala filozofia ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2017-06-13 14:52:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 czerwca 2017 14:31:51 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

> [...]
    mosty itp) że on by tu słupek widział choć mały na 10cm. A jak nie chce słupka to
    stop zrobi nad oknem minimalnie wyżej bo i tak się ugnie....

    Wiadomo, że się ugnie. Każda konstrukcja się ugina - strop też. Ważne tylko
    żeby się uginało w założonych ramach. Przy montażu okna dajcie tam 1cm więcej
    piany niż zakładałeś i spoko loko :)

    > W projekcie belka nad oknem ma wysokość 44cm szerokość 20cm i od góry mają być
    4pręty fi16, na dole 2pręty fi12

    Dla świętego spokoju dołóż jeszcze dwa pręty górą - majątku to nie
    kosztuje a zwiększysz wytrzymałość jeszcze dodatkowo o kilkadziesiąt
    procent :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2017-06-13 14:54:27
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > W dniu wtorek, 13 czerwca 2017 11:03:47 UTC+2 użytkownik
    > Okno ze słupkiem mi się nie podoba ale jak estetyka estetyką - ma być zrobione

    Daj tam szyny kolejowe;),
    a tak na poważnie-zaufaj kierbudowi jeśli kumaty.
    Mnóstwo domów z takimi oknami jest i stoją.
    Jak Adam pisał- projekt pewnie i tak masz przewymiarowany ale dla świętego spokoju
    dodaj od góry stali i powinno być dobrze

  • 16. Data: 2017-06-13 15:00:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 czerwca 2017 11:31:23 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Projekt projektem, wykonanie wykonaniem a rezultat moze nie wyjsc mimo ze wszyscy
    sie przyłożą a co dopiero kiedy sie jednak nie przyłozyli.

    Albo odwrotnie
    Fotki niedawno wrzucałem- parterówka z ytonga(11*11m) nad każdą ścianą(nawet działowa
    wspólny wieniec zbrojony dwoma belkami(4*12mm) z prętów(czyli razem 8 pretów).
    wieniec wysoki na jakieś 70cm. Poszło tam ze 20m3 betonu bo łącznie ze 100metrów
    wieńca
    Po co to tak to dla mnie zagadka. Z robotnikami gadałem to się pukali po czołach ale
    inwestor kazał i płaci to oni robią.

  • 17. Data: 2017-06-13 15:05:20
    Od: quent <x...@x...com>

    On 13.06.2017 14:49, Adam Sz. wrote:

> [...]
    >
    > Tam gdzie peka (gora) ma przyjsc stal. Tam, gdzie sciska (dol) - ma
    > byc beton. Stal jest mocna na rozciaganie, beton na sciskanie. Ot

    No i jak to właśnie tak rozumiem.
    Tylko, że u siebie w projekcie miałem w jednym miejscu (daszek bez
    podparcia) zbrojenie gęściej dołem a nie górą. Zrobiłem je jednak górą,
    wbrew projektantowi.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 18. Data: 2017-06-13 15:23:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 czerwca 2017 15:05:21 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > No i jak to właśnie tak rozumiem.
    > Tylko, że u siebie w projekcie miałem w jednym miejscu (daszek bez
    > podparcia) zbrojenie gęściej dołem a nie górą. Zrobiłem je jednak górą,
    > wbrew projektantowi.

    Ktora dokladnie czesc tego daszka byla zbrojona? Dolem zbroisz generalnie
    jak belka ma podparcia z obu stron - wtedy bedzie pekac dolem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.