  • 31. Data: 2015-10-30 13:28:55
    Temat: Re: płaski dach a 2spadowy - koszty
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 października 2015 13:23:35 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    > Zakładam, że autor wątku chce zrobić stropodach, jak np. w moim klocku z
    > lat 80. tak? Płaski, ale tak naprawdę kilka stopni pochyłu to jednak ma?
    > To czy np. stropu nie może mieć z płyt kanałowych, jak to jest u mnie w
    > domu na przykład?
    Darmowe nie są niepotrzebne w przypadku dachu dwuspadowego
    >A reszta , czyli faktyczny zewnętrzny, pokryty papą
    > dach, to u mnie przynajmniej już też drewno w zasadzie.
    A izolacja termiczna?
    >Ale dużo
    > prostsze pewnie do ogarnięcia przez amatora niż robienie faktycznie
    > spadzistego dachu z dachówkami.
    Prosty dach dwuspadowy to tez łatwe do ogarnięcia.
    Zresztą jakiegoś kierbuda będzie musiał mieć i jakby co to podpowie mu.

  • 32. Data: 2015-10-30 13:40:41
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-10-30 o 13:28, Kris pisze:
    > Darmowe nie są niepotrzebne w przypadku dachu dwuspadowego

    No nie są, oczywiście. Ale może prostsze to i szybsze niż kombinować z
    szalunkami i wylewaniem betonu.
    W dwuspadowym są za to inne koszty.

    > A izolacja termiczna?

    Izolacja oczywiście też. Tutaj kładzie wełnę na stropie oczywiście.

    > Prosty dach dwuspadowy to tez łatwe do ogarnięcia.

    Nie wiem, może dlatego, że ja na płaskich dachach wychowany, to jakoś mi
    się te skośne zawsze bardziej kłopotliwe wydają ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 33. Data: 2015-10-30 14:10:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 października 2015 13:40:42 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    > Izolacja oczywiście też. Tutaj kładzie wełnę na stropie oczywiście.
    A nad ta wełna kolejna konstrukcja, izolacja przeciwwodna itp. Kolejne koszty i
    komplikacje
    > Nie wiem, może dlatego, że ja na płaskich dachach wychowany, to jakoś mi
    > się te skośne zawsze bardziej kłopotliwe wydają ;)
    Ja się nie wypowiedziałem co jest lepsze/tańsze tylko zwracam uwagę na szczegóły
    które trzeba wziąć pod uwagę.
    Ale tak sobie myślę ze dwuspadowy dach to można samemu prawie zrobić, ew na jeden-dwa
    dni pomocnika do dźwigania belek. Jak się je już prowizorycznie do kupy zbije to
    wtedy chyba można samemu dalej na gotowo robić. Oczywiście z pomocą kogoś dużo
    łatwiej Ze stropem samemu bym sobie nie poradził a i z pomocą kogoś nieobytego w
    temacie nie zaryzykowałbym szalowania