  • 1. Data: 2010-02-22 16:35:29
    Temat: podatek od działki
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    aż mnie dzis poskręcało jak zobaczyłem jaki mi przyszedł podatek za dom i
    działke 1500m2 aż 750zł na rok !!!!
    To skandal i troche tego nie rozumiem.
    Kupowałem działke to zapłaciłem podatek, u notariusza podatek i myślałem że
    to jest moje a tu ...
    Mam płacić podatek od swojego pola????
    to jaka to różnica od tego czynszu co płaciłem w spółdzielni nibyod
    "własnościowego" mieszkania :)
    a Państwu i tak mało kasy, zdziercy
    tylko czekam aż jutro dostane za deszcz i oddychanie na swojej działce i
    deptanie trawy :)

  • 2. Data: 2010-02-22 16:44:27
    Temat: Re: podatek od działki
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "własnościowego" mieszkania :)
    > a Państwu i tak mało kasy, zdziercy
    > tylko czekam aż jutro dostane za deszcz i oddychanie na swojej działce i

    A to nie wiesz, ze w miastach płaci się za odprowadzanie deszczówki?

  • 3. Data: 2010-02-22 17:11:55
    Od: "adi" <a...@g...com>

    wszystko jest zależne jakio charakter ma twoja działka czy jest w pełni
    budowlana czy też częsciowo rolna, za działkę budowlana za każdy metr płaci
    sie chyba 60 gr/m^2 a za rolną z 10 x mniej, jeśli dodatkowo masz garaz
    wolnostojacy to za każdy metr tegoż garażu płacisz koło 6 zł/m^2

    Adi

  • 4. Data: 2010-02-22 17:13:55
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > płaci sie chyba 60 gr/m^2 a za rolną z 10 x mniej, jeśli dodatkowo masz
    > garaz wolnostojacy to za każdy metr tegoż garażu płacisz koło 6 zł/m^2

    Podatki od nieruchomosci ustala gmina.

  • 5. Data: 2010-02-22 17:34:38
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    tylko z jakiej racji jak zaplacilem jeden podatek przy kupnie a teraz
    podatek od opodatkowanego kupna?
    przeciez to jest moje !!!

  • 6. Data: 2010-02-22 18:04:02
    Od: "adi" <a...@g...com>

    wcześniej zapłąciłęś podatek od wzbogacenia a teraz płacisz podatek za
    użytkowanie do gminy

  • 7. Data: 2010-02-22 18:07:47
    Od: mal <m...@g...com>

    On 22 Lut, 17:35, "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote:
    > aż mnie dzis poskręcało jak zobaczyłem jaki mi przyszedł podatek za dom i
    > działke 1500m2 aż 750zł na rok !!!!
    > To skandal i troche tego nie rozumiem.

    Nie napisałeś w jakim to mieście tak łupią właścicieli. Zrób rajcom
    antyreklamę!

    Wydaje mi się, że - jakiekolwiek by to miasto nie było - rada miasta
    postanowiła dołożyć podatkiem tym, którzy posiadają działki tzw.
    komercyjne, wyłączone z zabudowy pod np.domy, kamienice itp.
    W moim mieście np., gdy ktoś prowadzi działalność w lokalu mieszkalnym
    (zmiana sposobu użytkowania). dokładają mu prawie 10 x wyższy podatek
    od m2 mieszkania i od udziału w gruncie.

    mal

  • 8. Data: 2010-02-22 18:08:18
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > wcześniej zapłąciłęś podatek od wzbogacenia a teraz płacisz podatek za
    > użytkowanie do gminy

    Jaki podatek od wzbogacenia?

  • 9. Data: 2010-02-22 18:10:19
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > tylko z jakiej racji jak zaplacilem jeden podatek przy kupnie a teraz
    > podatek od opodatkowanego kupna?
    > przeciez to jest moje !!!

    Widzę, że albo przyjechałeś dopiero do Polski, albo masz kilkanaście lat,
    albo urwałeś się z choinki, bo odkrycia rzeczywistości masz dokładnie na
    takim poziomie. Jak pójdziesz do pracy to się dowiesz, ze w pensji masz zus
    i podatki, jak kupisz samochód to tez się dowiesz, że za użytkowanie dróg
    musisz płacić.

  • 10. Data: 2010-02-22 18:16:15
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości

    > tylko z jakiej racji jak zaplacilem jeden podatek przy kupnie a teraz
    > podatek od opodatkowanego kupna?
    > przeciez to jest moje !!!

    Nie jest to pierwsza i ostatnia rzecz, któa Cię zaskoczy w tym czymś,
    nazywanym Polską :)