  • 11. Data: 2015-11-25 23:03:14
    Temat: Re: podbiteczka do pochwalenia sie
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 listopada 2015 22:02:17 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Mnie intryguje markiza. Daj fotki po rozlozeniu. Szukam czegos podobnego
    > bo pod okapem do okna mam malo miejsca na tarasie.

    Taka mam:

    https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/
    t1.0-9/10154091_813772078742319_3800316800737991576_
    n.jpg?oh=7d7ce8735b7c034482a5552c52391ee8&oe=56E5EC9
    3

    Da sie ja rozwinac jeszcze gdzies przynajmniej metr :)
    Obok mam "trojkat" - pod nim lezaczki, tez fajna sprawa :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2015-11-25 23:14:04
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-25 o 22:59, Adam Sz. pisze:

    > Za bardzo nie bylo innej opcji jak go zrobic - caly ten daszek jest w ogole
    > wesola konstrukcja ciesli i nie bylo szans zeby zrobic podbitke rownolegle
    > do krokwii - musialo byc rownolegle do podloza (tam sa brzydkie podwojne
    > jetki i masa powycinanych w scianie (styropianie) miejsc na dodatkowe
    > kantowki przykotwione do muru - bez tynku etc - dopiero teraz te miejsca
    > w ogole docieplalem dodatkowo bo wychodzil goly mur :)

    Ze zdjec nie widac jak bylo przed. :-)
    Wydaje mi sie, ze lepiej byloby do polowy podciagnac rownolegle do
    krokwi i od polowy (pewnie przy jetkach) przejsc na rownolegle poziomo.
    Albo zostawic jetki widoczne jezeli sa od samego spodu. Teraz to i tak
    niewazne. Ogolnie wyglada dobrze. :-)
    Ja poszedlem na latwizne i pyknalem wszystko z blachy z malym trapezem w
    kolorze dachu, czyli na czarno.

    > Na zywo nie wyglada to tak ciezko jak na zdjeciach, pozatym to jest tyl
    > domu wiec lal na to pies :-) Jest ladniej, niz bylo ;)

    To napewno, ale jak sie czepiac to sie czepiac.. :-)

    > Zrobie Ci jutro fote otwartej. Ta markiza to piekna rzecz - rozwija sie chyba
    > na 3,5m i bez niej nie ma szans w lato wysiedziec na tarasie (poludniowo
    > - zachodnia strona). Ew. poszukam jeszcze czy nie mam czegos na telefonie :)

    Mam dokladnie z tej samej strony taras. Siedzac po poludniu naprzeciwko
    zachodu slonce daje niezle po oczach. Jak slonce w zenicie to wiadomo...
    Probowalem juz parasoli marketowych, ale to lipa zajmujaca tylko miejsce
    na tarasie. Zaczalem nawet myslec o jakiejs pergoli od zachodu, ale to
    ostatecznosc.
    Gdzie kupuje sie cos rodem z kampera?

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2015-11-25 23:21:30
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-11-25 o 23:03, Adam Sz. pisze:

> [...]
    >
    > Da sie ja rozwinac jeszcze gdzies przynajmniej metr :)
    > Obok mam "trojkat" - pod nim lezaczki, tez fajna sprawa :)

    No i super. Dawaj linka gdzie to kupic?

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2015-11-25 23:26:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 listopada 2015 23:14:06 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ze zdjec nie widac jak bylo przed. :-)

    Mam jedna fotke - po skreceniu konstrukcji juz:

    https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/
    t1.0-9/11988671_869849456467914_2200793842708172030_
    n.jpg?oh=046640549acdb944c3fed5306c8469bf&oe=56F44BC
    9

    > Wydaje mi sie, ze lepiej byloby do polowy podciagnac rownolegle do
    > krokwi i od polowy (pewnie przy jetkach) przejsc na rownolegle poziomo.

    Jetki tam sa bardzo nisko, moze faktycznie byloby lepiej ale tynkarze
    juz otynkowali tylko ~20cm nad poziom ~rynny, a ze to tynk mozaikowy, to
    dorobic sie juz tego nie da tak latwo :)

    > Albo zostawic jetki widoczne jezeli sa od samego spodu.

    Brzydkie jak cholera te jetki sa, trzebaby heblowac etc:-) Ogolnie ten daszek
    zostal zrobiony z resztek po dachu - jetki sa zrobione z kantowek chyba 8x10,
    ktore zostaly z szalunku stropow :-)

    > Teraz to i tak niewazne. Ogolnie wyglada dobrze. :-)

    To ogolnie taki tyl - dol, od strony lasu. Jak pisalem - lal to pies ;)

    > Ja poszedlem na latwizne i pyknalem wszystko z blachy z malym trapezem w
    > kolorze dachu, czyli na czarno.

    No tez fajnie. Ja chcialem na poczatku tynkowana w kolorze tynku na scianach.
    Tez to fajnie wyglada :) OSB, na to siatka i tynk.

    > Mam dokladnie z tej samej strony taras. Siedzac po poludniu naprzeciwko
    > zachodu slonce daje niezle po oczach. Jak slonce w zenicie to wiadomo...

    Do tego jest fajny ten "trojkacik" - jest polozony nisko. Zreszta u mnie
    przy zachodzie slonca - slonce chowa sie juz za wysokimi drzewami z tej
    strony.

    > Probowalem juz parasoli marketowych, ale to lipa zajmujaca tylko miejsce
    > na tarasie.

    Mialem, rzeczywiscie lipa. Markiza to markiza :)

    > Zaczalem nawet myslec o jakiejs pergoli od zachodu, ale to
    > ostatecznosc.
    > Gdzie kupuje sie cos rodem z kampera?

    Ja kupilem u lokalnego sprzedawcy ale markize markowa - firmy SELT, model
    JAMAICA. Szerokosc 360, wysieg - chyba 3m albo 3,5m, nie pamietam.
    Kosztowala ok 2,6k pln.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2015-11-26 12:26:40
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-11-25 o 22:54, Adam Sz. pisze:

    > Najwazniejsza - pila ukosnica, ta dokladnie:
    >
    > http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5795455559&reco
    _id=8eaed57c-93be-11e5-ad05-fa163e1b0a15&ars_rule_id
    =201

    > Bez niej nawet nie podchodz do roboty - reczna pilka to bym pol roku cial :)

    Na oko ładne cacko.
    Ale piszą w komentarzach, że nie trzyma kątów i tnie lekko po skosie.
    Też masz takie odczucia?

    --
    MN

  • 16. Data: 2015-11-26 12:46:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 listopada 2015 12:27:19 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Na oko ładne cacko.
    > Ale piszą w komentarzach, że nie trzyma kątów i tnie lekko po skosie.
    > Też masz takie odczucia?

    Trzyma perfekt - katy wychodza idealne, co widac na podbitce przy wszystkich
    naroznikach - tam wszedzie sa laczenia pod katem :-) No i BARDZO przydaje
    sie laserek - jest bardzo precyzyjny i pokazuje dokladnie linie ciecia.

    Moze po czasie jak zlapie luzy to zacznie ciac krzywo ale to jak z kazdym
    narzedziem. Metabo robi dobry sprzet, a cena jest dosc atrakcyjna, imho
    warto kupic. Wykonalem jakies 2000 ciec poki co i narazie chodzi jak
    fabryka :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2015-11-26 13:28:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-11-26 o 12:46, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > naroznikach - tam wszedzie sa laczenia pod katem:-) No i BARDZO przydaje
    > sie laserek - jest bardzo precyzyjny i pokazuje dokladnie linie ciecia.

    Przy okazji pytanie ogólne:
    Czy takie piły mają możliwość cięcia płytek ceramicznych? Jakaś
    specjalna tarcza do takich zastosowań?

    --
    MN

  • 18. Data: 2015-11-26 16:21:02
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 26 listopada 2015 13:28:33 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Przy okazji pytanie ogólne:
    > Czy takie piły mają możliwość cięcia płytek ceramicznych? Jakaś
    > specjalna tarcza do takich zastosowań?

    ja mam podobna piłe tez metabo, do drewna ideał, aluminium ciąłem,
    załozyłem nawet tarcze od gumówki, dało rade nawet stal ciąć od biedy.

    b.

  • 19. Data: 2015-11-26 21:35:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 listopada 2015 13:28:33 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Przy okazji pytanie ogólne:
    > Czy takie piły mają możliwość cięcia płytek ceramicznych? Jakaś
    > specjalna tarcza do takich zastosowań?

    Niestety nie orientuje sie. Nawet jakby zalozyc tarcze to utniesz max 30cm,
    a teraz modne sa 60tki ;) No tarcze pewnie zalozysz, bo czemuby nie, uciac
    tez pewnie utniesz. Tylko nie wiem jak bedzie z jakoscia tego ciecia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2015-11-27 18:31:25