  • 1. Data: 2009-07-09 07:09:14
    Temat: podłoga: czym polakierować?
    Od: "iwona" <i...@f...onet.pl>

    Witam!
    Już pytałam, ale poprzednio tak sformułowałam temat, że wygladało iż znowu
    będę pytać o lakier na drzwi, a mnie tym razem chodzi o podłogę!
    Może ktoś wie i mógłby mi podpowiedzieć: jaki jest najlepszy tzn.
    najtrwalszy lakier na capon na podłogę.
    Ja myślę, że jakiś poliuretanowy, ale jaki... jedno- czy dwuskładnikowy?
    A może jakieś sugestie co to producenta lub choćby nazwy takiego lakieru...
    Ciekawi mnie też jak w przypadku takich lakierów ma się jakość do ich ceny,
    tzn. im droższy tym lepszy, czy może to nie ma znaczenia?...

    Zasadniczo chodzi mi o polakierowanie podłogi w pokoju.
    Mieszkanie jest kawalerką więc ten pokój robi i za sypialnię i za salon i za
    pokój do nauki... czyli ciągle się w nim chodzi...
    Nie uśmiecha mi się co kilka lat wystawianie ciężkich mebli na strych, żeby
    polakierować od nowa ścierający się lub co gorsza łuszczący się lakier..., a
    słyszałam, że takie przypadki się zdarzają...

    pozdrawiam

    Dociekliwa blondynka:-)

  • 2. Data: 2009-07-09 07:18:38
    Temat: Re: podłoga: czym polakierować?
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    iwona wrote:

> [...]
    > polakierować od nowa ścierający się lub co gorsza łuszczący się
    > lakier..., a
    > słyszałam, że takie przypadki się zdarzają...

    nie wiem, czy to się nada na kapon, natomiast na swiezym drewnie efekt
    jest rewelacyjny. Chodzi o eko lakier Beckersa. Malowalem tym schody
    bukowe, 4 czy 5 razy ze szlifowaniem pomiedzy warstwami. Na 12 stopni i
    wangi poszlo niecale pol litra, po schodach czesto chodzi sie w butach z
    piaskiem - rok uzytkowania i nie ma najmniejszej rysy. Lakier matowy.

    --
    bartek

  • 3. Data: 2009-07-09 17:56:56
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Jak słyszę EKO to od razu budzi się we mnie czujność. Jak dotąd jedyną
    zaletą wszelkich wyrobów "eko" i wodorozcienczalnych jest mniejsza
    szkodliwość niestety okupiona wyższą ceną i znacznie gorszymi własnościami.
    Później lakier taki wynosi się na kapciach z podłogi.
    Jacek
    PS
    http://www.rafil.pl/img/Microsoft%20Word%20-%209.3%2
    0DREWEPOX%20Karta%20Inf.%20Tech.doc.pdf
    klasyczny dwuskładnikowy lakier epoksydowy. Jedyna wada - tydzien po
    malowaniu nie można tam mieszkać.

  • 4. Data: 2009-07-10 07:21:51
    Od: "iwona" <i...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    0DREWEPOX%20Karta%20Inf.%20Tech.doc.pdf
    > klasyczny dwuskładnikowy lakier epoksydowy. Jedyna wada - tydzien po

    Tak myślałam, że ta ekologia to może nie być zbyt trwała...
    Koleżankom w pracy poodpryskiwał.
    Najbardziej byli zadowoleni Ci co sobie dopiero co pomalowali.
    Mówią, że świetny, twardy, nie śmierdzi... zobaczymy za kilka lat...
    Lakier epoksydowy brzmi dobrze, choć to mieszanie składników trochę mnie
    przeraża... no i ten czas schnięcia...
    Martwię się, że jak mi coś cykliniarz źle pomiesza, to zamiast super
    twardego wyjdzie jakaś katastrofa.
    Tym bardziej, że on całą pracę zaplanował na 2 dni.
    Mówił, że jednego dnia kładzie capon i lakier, a drugiego następne dwie
    warstwy lakieru...
    No to chyba nie miał tego lakieru na myśli, bo z opisu wynika, że czasowo by
    się nie wyrobił.

    W sklepach dość często widzę na półce taki:

    Domalux Classic 5L połysk bezbarwny

    Z opisu wynika, że jest jednoskładnikowy, więc jakby mniejsze ryzyko
    zepsucia czegoś przez cykliniarza, ale jak się taki lakier sprawuje w
    praktyce?...
    Nawiasem mówiąc po malowaniu drzwi został mi tej fimy capon

    Domalux Capon Extra
    tyle, że w mniejszym opakowaniu, to może lepiej lakier też brać tego
    samego producenta?

    pozdrawiam
    Blondynka w rozterce

  • 5. Data: 2009-07-10 12:49:14
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Czas schnięcia jest krótki, bo lakier utwardza się chemicznie. Dla
    bezpieczeństwa warto kilka dni nie mieszkać, żeby nie wdychać, ale chodzić
    można już nazajutrz. Ja mam parkiety pomalowane słynnym śmierdzącym
    Chemolakiem i po 15 latach wytarte są krawędzie progów (kto teraz robi
    progi?) a reszta trzyma się ok.
    Jacek