  • 11. Data: 2016-05-19 22:16:27
    Temat: Re: (~politycznie) Bedziemy przesyłac KPiR co miesiac do US?
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    dyskusyjnych:b2a10c66-dbe7-4b9e-94f7-16d9137ecfc8@go
    oglegroups.com...

    >Wszystko.

    Konkretnie?

    >Twoj temat jest glupio polityczny.

    Jesteś pewien, że to mój temat?

    >Koniecznie chcesz udowodnic ze to wina obecnej wladzy.

    Mówisz, że pisząc "Nie widzę bynajmniej problemu w tym raportowaniu - ba,
    uczciwi na tym
    zyskają. " piszę o jakiejś winie?

    BTW ile pińcetek zarobisz w tym roku z moich podatków?

  • 12. Data: 2016-05-19 22:26:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz racje to nie jest Twoj temat. Ile piecsetek zarobie pytasz. Nie wiem. Ale Ty
    powinienes wiedziec ile tracisz na zmianie wladzy. Chyba duzo tracisz bo zaraz Ci
    zylka pierdzaca peknie z wkurwienia.

  • 13. Data: 2016-05-19 22:51:25
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 maja 2016 21:15:19 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:
> [...]
    elektronicznie-i-raportowane-co-miesiac-do-urzedu-10
    920/

    > Hehe, właśnie programuję tą funkcjonalność w naszym systemie :). Jest 7 rodzai
    tematycznych JPK (Jednolitych plików kontrolnych): księgi rachunkowe, faktury vat,
    pkpir, itd. Trzeba wygenerować plik XML z danymi (zgodnie ze schema XML podane na
    stronach Urzędu) dla zadanego okresu czasu i wysłać do Urzędu (teoretycznie na
    żądanie urzędu).

    Ten XML zamiast gotowej zamkniętej apki to na plus oceniam.
    Jakieś podpisy elektroniczne mają tam być stosowane?
    Na marginesie, podobno obecna minister cyfryzacji to dosyć kumata jest.

    --
    bajcik

  • 14. Data: 2016-05-19 22:56:55
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    >Masz racje to nie jest Twoj temat. Ile piecsetek zarobie pytasz. Nie wiem.

    Nie złożyłeś wniosku?

    >Ale Ty powinienes wiedziec ile tracisz na zmianie wladzy. Chyba duzo
    >tracisz bo zaraz Ci zylka pierdzaca peknie z wkurwienia.

    Nie wiem ile, ale zapewne dużo i nie ja, a my wszyscy (nie ciesz się
    nierobie, ty też). Oczywiście "winni" będą ci, którym przyjdzie sprzątać to
    jarkowe gówno o greckim zapachu.

  • 15. Data: 2016-05-20 07:17:15
    Temat: Re: (~politycznie) Bedziemy przesy?ac KPiR co miesiac do US?
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 19-05-16 o 18:11, abn140 pisze:
    > podziel firmy na dwie to nie wpadnie ani jedna...
    > a najlepiej te druga zakladaj w anglii, jako LTD.
    > z cyklu ''nie wiem to powiem'': IMO taka firma moze dzialac na terenie
    > calej unii...
    > o ile brytole nie brexitn?......

    Żeby żyło się jeszcze lepiej.
    Żeby żyło się lepiej wszystkim.

    W planach jest elektroniczne raportowanie diety i defekacji.
    Do czasu założenia automatycznych lodówek i analizatorów moczu i kału w
    sedesach...

  • 16. Data: 2016-05-20 08:24:08
    Od: w...@g...com

    > Jakieś podpisy elektroniczne mają tam być stosowane?

    Na dzień dzisiejszy wiem, że XMLe mają być przekazywane do Urzędu na plytach CD/DVD.
    Tutaj też się liczy rozmiar pliku - przyładowo taki operator komórkowy co miesiąc
    będzie miał przykładowo 1 milion pozycji faktur sprzedażowych. Spory będzie plik :)

    pzdr
    Bogdan

  • 17. Data: 2016-05-20 08:45:33
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-05-20 o 08:24, w...@g...com pisze:
    > Na dzień dzisiejszy wiem, że XMLe mają być przekazywane do Urzędu na plytach
    CD/DVD.
    Ufffff. Na szczęście zrezygnowali z dyskietek 5.25" :->

    Maciek

  • 18. Data: 2016-05-20 08:49:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-05-20 08:24, w...@g...com wrote:
    > Na dzień dzisiejszy wiem, że XMLe mają być przekazywane do Urzędu na plytach
    CD/DVD. [...]

    Żeco?! Kogoś tam w MinFin poniosło/pojeb@ło?

    Piotrek

  • 19. Data: 2016-05-20 10:19:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-05-20 o 08:49, Piotrek pisze:

    > Żeco?! Kogoś tam w MinFin poniosło/pojeb@ło?
    >
    > Piotrek

    Nic takiego, jest też pewnie przetarg
    na stojaki do płyt, pomieszczenia do przechowywania,
    niszczarki itp.

  • 20. Data: 2016-05-20 10:38:58
    Od: w...@g...com

    Rozszerzę moją wypowiedź, żeby było precyzyjniej:

    Bezpieczeństwo przekazywanych danych (JPK)

    Aktualnie procedowany projekt zdecydowanie mniej szczegółowo określa sposób
    komunikacji (w pierwowzorze planowano zastosowanie protokołu wywoływania zdalnego
    dostępu do obiektów - SOAP - znanego m.in. z eDeklaracji), nie definiuje języka opisu
    usług sieciowych (w pierwowzorze WSDL) czy nawet dość ogólnikowego określenia
    protokołu szyfrującego sieci (w pierwowzorze był to protokół SSL).

    Zmiany dotyczą także osób fizycznych, mających przekazywać pliki JPK - pierwotny
    projekt zakładał możliwość podpisu plików JPK podpisem elektronicznym zapewniającym
    autentyczność przesyłanych danych (czyli podpisem zawierającym unikalny zestaw
    danych, m.in. PESEL lub NIP, imię i nazwisko, datę urodzenia). Aktualnie procedowane
    rozporządzenie dopuszcza tylko podpisywanie plików bezpiecznym podpisem
    elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu w
    rozumieniu ustawy o podpisie elektronicznym. Oznacza to, że każdy podatnik chcący
    przekazać pliki JPK ,,przez internet" będzie musiał opatrzyć je bezpiecznym podpisem
    elektronicznym.

    Wymogu tego nie będą zaś musieli spełnić podatnicy przekazujący dane na
    informatycznych nośnikach danych, czyli np. płyt CD i DVD. Niestety Ministerstwo nie
    zadbało o wytyczne dotyczące szyfrowania czy zabezpieczenia przenoszonych danych, w
    uzasadnieniu do projektu wskazując nawet na możliwość wysyłki nośników pocztą, co
    przy braku szyfrowania zdaje się być ryzykowne. Rozporządzenie nie określa także
    katalogu (nawet przykładowego) informatycznego nośnika danych, wskazując jedynie, że
    ,,nośniki powinny zapewniać możliwość wiernego odczytywania danych w urządzeniach
    produkowanych przez różnych producentów, właściwych dla danego typu nośnika". Co do
    zasady oznacza to zatem całkowitą dowolność wyboru nośnika danych przez podatnika, o
    ile będzie można go odczytać w urządzeniach różnych producentów.

    Cytuję:
    http://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/tax/articles/ta
    xcube/jednolity-plik-kontrolny-analiza-finalnych-wer
    sji-struktur-jpk.html

    pzdr
    Bogdan