  • 1. Data: 2016-05-19 16:13:51
    Temat: (~politycznie) Bedziemy przesyłac KPiR co miesiac do US?
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    zaje..fajnie

    http://vat.pl/1805-juz-w-2016-r-ewidencje-vat-tylko-
    elektronicznie-i-raportowane-co-miesiac-do-urzedu-10
    920/

    czy ja cos źle przeczytałem? -emocje

  • 2. Data: 2016-05-19 16:25:04
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "jedenptak" napisał w wiadomości grup

    >zaje..fajnie

    >http://vat.pl/1805-juz-w-2016-r-ewidencje-vat-tylko
    -elektronicznie-i-raportowane-co-miesiac-do-urzedu-1
    0920/

    >czy ja cos źle przeczytałem? -emocje

    To akurat jest nieuniknione i wynika z rozwoju technologicznego. Póki co nie
    sądzę by dali radę "pożenić" transakcje, ale i tego się w końcu dopracują.

    Nie widzę bynajmniej problemu w tym raportowaniu - ba, uczciwi na tym
    zyskają.

  • 3. Data: 2016-05-19 17:01:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W wiekszosci przypadkow papierologia zajmuja sie ksiegowe albo biura rachunkowe. Dla
    nich to bedzie duze ulatwienie.

  • 4. Data: 2016-05-19 17:24:50
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    Dnia 2016-05-19, o godz. 16:25:04
    "Ghost" <n...@d...pl> napisał(a):

> [...]
    > końcu dopracują.
    >
    > Nie widzę bynajmniej problemu w tym raportowaniu - ba, uczciwi na tym

    Pod warunkiem, że wszystko prowadzisz w jakimś zgrabnym programie,
    niedużo kosztującym (aktualizowanym) itd. To nie jest sama KPiR, to
    także raportowanie obrotów, zakupów, magazynów, itd. No i micro maja na
    to czas.

    Wyobraź sobie teraz firmę co ma wszystko z innej paczki, producenci
    (prg.) już nieistnieją , jest 100.000 faktur (wpada (_minimalnie_
    -niestety się okazało) obrotami w dużą, a system księgowy na DOSwej
    aplikacji. Do tego zobacz, nawet wyciagi trzeba wysyłać. Jest naście
    systemów raportujących (współpraca z koncernami) autorskich,
    skomplikowanych, dużych (tysiące linii kodu) napisanymi pod konkretne
    architektury,bazy,systemy. I wszystko to trzeba wyrzucić niemal i
    wymienić 90% wszystkiego, bo dali na to 4-5 miesięcy?? (specyfikacja
    w marcu pokazana).
    O ja pierdolę. Oby nie zbankrutowała na wymianie systemów.

  • 5. Data: 2016-05-19 18:11:51
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >(prg.) już nieistnieją , jest 100.000 faktur (wpada (_minimalnie_
    >-niestety się okazało) obrotami w dużą, a system księgowy na DOSwej
    podziel firmy na dwie to nie wpadnie ani jedna...
    a najlepiej te druga zakladaj w anglii, jako LTD.
    z cyklu ''nie wiem to powiem'': IMO taka firma moze dzialac na terenie
    calej unii...
    o ile brytole nie brexitną......

  • 6. Data: 2016-05-19 19:21:05
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "jedenptak" napisał w wiadomości grup

    >Wyobraź sobie teraz firmę co ma wszystko z innej paczki, producenci
    >(prg.) już nieistnieją

    Żarty, ten nowy raport niewiele zmieni w ich pozycji w dupie. Prawo
    podatkowe i tak się ciągle zmienia.

  • 7. Data: 2016-05-19 20:04:30
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    >W wiekszosci przypadkow papierologia zajmuja sie ksiegowe albo biura
    >rachunkowe. Dla nich to bedzie duze ulatwienie.

    niby co mialoby to ulatwic?

  • 8. Data: 2016-05-19 21:06:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    jedenptak wrote:

> [...]
    > niedużo kosztującym (aktualizowanym) itd. To nie jest sama KPiR, to
    > także raportowanie obrotów, zakupów, magazynów, itd. No i micro maja na

    i co? z braku czasu prowadzi na papierze?

    > Wyobraź sobie teraz firmę co ma wszystko z innej paczki, producenci
    > (prg.) już nieistnieją , jest 100.000 faktur

    i nie stać ich na zmianę programu? żartujesz

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 9. Data: 2016-05-19 21:15:17
    Od: w...@g...com

    > http://vat.pl/1805-juz-w-2016-r-ewidencje-vat-tylko-
    elektronicznie-i-raportowane-co-miesiac-do-urzedu-10
    920/

    > czy ja cos źle przeczytałem? -emocje

    Hehe, właśnie programuję tą funkcjonalność w naszym systemie :). Jest 7 rodzai
    tematycznych JPK (Jednolitych plików kontrolnych): księgi rachunkowe, faktury vat,
    pkpir, itd. Trzeba wygenerować plik XML z danymi (zgodnie ze schema XML podane na
    stronach Urzędu) dla zadanego okresu czasu i wysłać do Urzędu (teoretycznie na
    żądanie urzędu).

    pzdr
    Bogdan

  • 10. Data: 2016-05-19 21:40:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wszystko. Twoj temat jest glupio polityczny. Koniecznie chcesz udowodnic ze to wina
    obecnej wladzy. Do kodu sie zapisz.