  • 61. Data: 2012-12-19 22:31:27
    Temat: Re: pompa CO
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-12-17 16:08, brunet.wp pisze:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Zgadza się, z opłatami stałymi może tyle wyjść, ale to zależy ile się
    > zużywa energii. Jednak w tej kalkulacji trzeba wziąć pod uwagę tylko
    > opłaty zmienne, bo przecież niezależnie którą pompę zastosuję, opłaty
    > stałe będą takie same.
    >
    > Zrobiłem jednak błąd w powyższej kalkulacji. Tam nie powinno być 365
    > dni, bo nie grzejemy przez cały rok. Weźmy połowę roku, czyli
    > 45W x 24 godziny x 182 dni x 0,55zł/kWh daje 108zł oszczędności rocznie.

    A to jedną pompą będziesz grzał obieg c.o. i c.w.u?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 62. Data: 2012-12-20 09:37:38
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości
    > A to jedną pompą będziesz grzał obieg c.o. i c.w.u?

    Do CWU będzie osobna pompa.

  • 63. Data: 2012-12-20 17:57:13
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    /// Kaszpir /// napisał(a):
    > Brunet wrotki:
    >
    > Największa głupota ...
    > Miałem tak podłączony grzejnik w łazience.
    > Nic nie dawał. Za mała moc grzejnika przy tak niskiej temperaturze
    > zasilania.

    Nie demonizowałbym z tą głupotą.
    > Jak chcesz mieć grzejniki to powinny mieć własny tor zasilania ,
    inaczej
    > szkoda kasy na takie "protezy" które w przypadku zasilania taką samą
    > temp. jak podłogówka są jedynie bezsensowanie wywaloną kasą na coś co
    > nie spełnia tego do czego powinno służyć ...

    Z tym się zgodzę. Z tym, że uważam, że nie trzeba dawać kombinowanego
    układu - podłogówka w zupełności wystarcza i nie ma sensu komplikować
    kaloryferami.

    > Suszenie ręczników na małych grzejniku zasilany temperaturą poniżej 30
    > stopni ?
    > Ten grzejnik może służyć jako "wieszak" na ręczniki i nic więcej ...

    Nie zgodzę się :)

    > Wiem bo sam taki grzejnik miałem. Dopiero teraz jak na niego idzie ponad
    > 55 stopni służy do grzania a nie jako "ozdoba" ..

    Hi hi hi :D
    A ja mam wpięty w obwód podłogówki w łazience konwektor Convectora
    (Czyli grzejnik wybitnie wysokotemperaturowy) i bardzo sobie chwalę -
    przy wchodzeniu do łazienki wyraźnie czuć wyższą temperaturę powietrza,
    a i na samym grzejniku można coś dodatkowo dosuszyć (choć najfajniej
    suszy się coś rozkładając to wprost na podłodze ;))

    > Ja "zaoszczędziłem". Hydraulik powiedział że trzeba 2 pompy i 2 tory
    > zasilania , ale stwierdziłem że chce mnie na koszty zrobić i
    > zrezygnowałem ...
    > Potem po roku wzywałem hydraulika i miałem modernizację kotłowni.
    > Zapłaciłem więcej niż zapłaciłbym wtedy ...

    Rozumiem doświadczenie i rozumiem, skąd Twoje zdecydowanie w tępieniu
    pomysłu Bruneta.
    Ja tylko próbuję pokazać drugą stronę medalu:
    Dom około 90m^2 ogrzewany podłogówką podzieloną na 3 obwody, gdzie w
    obwodzie przechodzącym przez łazienkę wpiąłem w obwód grzejnik
    konwektora (z możliwością włączenia grzania elektrycznego - to na okresy
    przejściowe). Z takiego sposobu ogrzewania chałupy jestśmy bardzo
    zadowoleni. Gdybym miał budować kolejny dom, to znów wybrałbym taki
    układ. Bez żadnej kombinacji z dzieleniem na obwód kaloryferów i obwód
    podłogowki.
    Pozdrawiam! :)
    --
    zbigi

  • 64. Data: 2012-12-21 08:17:55
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >układ. Bez żadnej kombinacji z dzieleniem na obwód kaloryferów i obwód
    >podłogowki.

    U mnie na parterze (100m2) była wszędzie podłogówka i byłem i jestem z tego
    bardzo zadowolony. Na poddaszu niestety podłogówki nie dało się zrobić
    (strop drewniany) i musiałem dać grzejniki. W łazience od początku miał być
    grzejnik ale był podłączony tak jak podłogówka.
    Dopiero po modernizacji kotłowni i podłączeniu grzejników , takż ten
    łazienkowy jest zasilany już 55-60 stopni ...

  • 65. Data: 2012-12-29 13:00:50

    W dniu 2012-12-17 21:49, Jackare pisze:

    > nie zakładałbym że któraś z tych pomp uciągnie te podłogówki na
    > pierwszym biegu. Raczej wsyzsto będzie chodziło na trzecim a to w
    > przyadku zwykłej 25-60 jest już jakieś 100W.

    25-60 Grundfossa ma zużycie 50W, 55W 60W na kolejnych biegach.

    M.