  • 91. Data: 2011-11-08 23:16:13
    Temat: Re: pompa ciepla - Ecopol-system
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Lis, 21:28, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Z opisu nie wynika czy on ma wyjscie tych impulsow, a tylko ze mryga
    > 1000 impulsow na LEDzie na kWh! Musze poszukac dokladniej ale chyba na
    > tym pomysle zostane - bede mogl generowac dokladne wykresy i dane
    > zuzycia za dowolny okres i to jest najfajniejsze ;)

    Dobra Panowie - odpalilem w koncu serwerek, skonfigurowalem i
    przetestowalem komunikacje via modbus serwera z moim PLC - wszystko
    pieknie dziala!! PLC jest juz oskryptowany i czeka na wejscie
    impulsowe z licznika ktorego dzisiaj zamowie. Za dwa - trzy dni beda
    wiec juz bardzo dokladne dane dot. zuzycia, jutro tez mam zamiar
    oczujnikowac cala kotlownie (jakies 12 czujek temperatury) i to
    wszystko rowniez pokazywac online - byc moze na jednym wielkim
    wykresie razem ze zuzyciem pradu :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 92. Data: 2011-11-09 07:00:58
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    >wiec juz bardzo dokladne dane dot. zuzycia, jutro tez mam zamiar
    >oczujnikowac cala kotlownie (jakies 12 czujek temperatury) i to

    No dobra -teraz sie wpakuje :/ - czy inzynier elektryk bez znajompsci PLC
    ani czegokolwiek w tym ksztalcie zrobi sobie taki system, tzn oprogramuje
    czy to trzeba zlecic?

    Bo tez bede potrzebowal... Ale myslalem raczej o zastosowaniu starego
    laptopa jako sterownika, bo bedzie na pokladzie i wifi - przez usb chcialem
    podlaczyc czujniki temperatury i przekazniki sterowania pompami. Z
    programowania to ja tylko delphi na poziomie podstawowym.

    Jakimis linkami panowie specjalisci zarzuccie.

    Adam -czujniki do tego podlaczysz, to steruje pompami -a jak sie realizuje
    wypuszczanie danych na zewnatrz typu wykresy online?

    b.

  • 93. Data: 2011-11-09 08:51:50
    Od: "Nita" <n...@o...pl>

> [...]
    >
    > Adam -czujniki do tego podlaczysz, to steruje pompami -a jak sie realizuje
    > wypuszczanie danych na zewnatrz typu wykresy online?

    Laptop umożliwi łatwiejsze zrealizowanie zadania, ale ten pobór prądu jakieś
    30W mnie irytuje bo tyle sobie laptop będzie brał na pewno.
    Widziałem na allegro sterowniki STERBOX - 550zł ale chcąc zrobić automatykę
    do większej ilości sprzętu jak roleta, pompa, u mnie elektryczne oka dachowe
    to dokładniej i jeszcze sterowanie bramą garażową - potrzebowałbym kilku
    takich sterowników a można je łączyć do 8 sztuk.
    Dlamnie lepsze będzie zaprogramowanie np. ATMELA (kiedyś programowałem je
    także kwestia przypomnienia sobie) i wszystko wyjdzie znacznie taniej i
    można miec o wiele większe możliwości.

    Ale dla lubiących prostę, dodam, że STERBOX ma 3 wejśca analogowe,
    sterowowanie przez internet, androit, 4 wyjścia przekaźnikowe i sporo wejść.

  • 94. Data: 2011-11-09 16:11:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Lis, 08:00, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:

    > No dobra -teraz sie wpakuje :/ - czy inzynier elektryk bez znajompsci PLC
    > ani czegokolwiek w tym ksztalcie zrobi sobie taki system, tzn oprogramuje
    > czy to trzeba zlecic?

    Pewnie ze oprogramujesz. Rozumiem ze potrzebujesz to do pomiaru
    swojego mega solara ? :) Nie wiem czy jest sens pakowac sie az w PLC w
    Twoim wypadku. Ja juz PLC mam wiec go obsluze. Z tym ze u mnie PLC
    bedzie tylko i wylacznie zliczac licznik zuzycia energii i nic wiecej.
    Temperatury beda podpiete na DS1820 (1wire) i bezposrednio po COMie do
    serwera. Nie ma sensu podlaczac ich pod PLC bo raz ze nie mam wogole
    wejsc analogowych, a te sa drogie, a dwa ze za 150 pln mam 15
    czujnikow i gotowy interfejsik z darmowym oprogramowaniem pod linuxa
    ktory je odczytuje :) Mi nic wiecej nie trzeba - nie chce tym
    sterowac, chce tylko zbierac dane, a analiza bedzie juz
    oprogramowaniem na linuxie. A licznik podpinam pod PLC bo nie mam
    zadnych wejsc w PC, a pozatym bedzie to dzialac zdecydowanie pewniej,
    niezaleznie od dostepnosci serwera. Jego czasem bedzie trzeba
    zrestartowac, wylaczyc etc - pomiaru energii to nie zakloci :)

> [...]
    > podlaczyc czujniki temperatury i przekazniki sterowania pompami. Z
    > programowania to ja tylko delphi na poziomie podstawowym.

    Ja to wogole programuje tylko w perlu i troche w bashu - programista
    ze mnie zaden ale tez ten projekt nie wymaga zadnych specjalnych
    umiejetnosci, czy optymalizacji / szybkosci dzialania programu - to
    bedzie prosty programik odpalany z crona nawet co minute, wiecej nie
    trzeba :)

    > Jakimis linkami panowie specjalisci zarzuccie.

    Jak masz laptopa z USB to taki gotowiec chyba bedzie ok:

    http://allegro.pl/interfejs-1wire-na-usb-z-gniazdem-
    rj45-i1914411688.html

    Do czujek temperatury. Do przekaznikow.. Nie wiem, szukaj na allegro.
    Moze takie cos:

    http://allegro.pl/karta-16-przekaznikow-usb-z-optoil
    ozacja-gw-diy-i1899737895.html

    Tylko nie wiem czy to pod linuxem zadziala. Pod windowsem bym sie bal
    to uruchomic ;)

    Choc jezeli to ma byc sterownik i dzialac stale i czyms sterowac to
    moze jednak tanszy PLC z wejsciami / wyjsciami - np. z telmatik:

    http://www.telmatik.pl/

    Seria SR jest fajna, tylko trzeba dokupic wejscia. Doczytaj co jak i
    za ile! Generalnie analogowe wejscia w PLC sa dosc drogie.

    > Adam -czujniki do tego podlaczysz, to steruje pompami -a jak sie realizuje
    > wypuszczanie danych na zewnatrz typu wykresy online?

    Ja niczym nie bede sterowal, chce miec tylko wizualizacje dzialania.
    Zeby wszystkim sterowac przez PLC potrzebowalbym przede wszystkim
    wejsc analogowych. Pozatym sterownik ktory jest w pompie mi odpowiada,
    sterowanie mam juz gotowe, zamkniete i sobie dziala :) Potrzebuje
    tylko wykresow JAK dziala zeby go troche ewentualnie zoptymalizowac. A
    przy okazji wiedziec kiedy sie wlaczyla jak, ile wziela pradu etc ;) I
    przy okazji pokazywac to swiatu - cos jak wizualizacja pracy pompy
    viessmanna tylko ze lepsza :-)

    Sama obsluga PLC, jego programowanie etc jest od strony technicznej
    bardzo proste i na pewno sobie poradzisz. Tylko sam program robisz na
    drabinkach - czyli w taki bardziej graficzny sposob - trzeba sie
    czasem naglowkowac zeby cos zrobic - w normalnym jezyku robisz pare
    "if'ow" i sobie dziala, a tu trzeba bardziej kombinowac ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 95. Data: 2011-11-09 16:18:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Lis, 09:51, "Nita" <n...@o...pl> wrote:

    > Ale dla lubiących prostę, dodam, że STERBOX ma 3 wejśca analogowe,
    > sterowowanie przez internet, androit, 4 wyjścia przekaźnikowe i sporo wejść.

    www.telmatik.pl i wersja SR-22MRDC 12-24V - ma 14 wejsc cyfrowych (lub
    8 analogowych), 10 wyjsc przekaznikowych 10A, zegar RTC

    Coprawda nie ma androida i sterowanie tym przez internet pewnie tez
    nie jest az takie proste ale 3 wejscia i 4 wyjscia to sie za bardzo do
    niczego nie nada :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 96. Data: 2011-11-09 20:51:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > ani czegokolwiek w tym ksztalcie zrobi sobie taki system, tzn oprogramuje

    Ja się bawię takim czymś

    http://fatek.com/Product_FBs%20Serial_Training%20Box
    .htm

    a w planach (jak będzie kasa) takie coś:

    http://weintek.eu/?10,panel-hmi-7-mt8070ih

    Jak chcesz to możemy użyć Twojej chaty jako budy doświadczalnej, bo
    zanim ja się zacznę budować to na topie będą parterówki na Marsie ;)

    L.

  • 97. Data: 2011-11-09 22:09:58
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    >Jak chcesz to możemy użyć Twojej chaty jako budy doświadczalnej, bo
    >zanim ja się zacznę budować to na topie będą parterówki na Marsie ;)

    wpadnij w koncu kiedys to pogadamy :-) A przydatne linki od Adama , czegos
    takiego szukałem, ale reszty nie zrozumiałem :-)

    b.

  • 98. Data: 2011-11-10 06:06:48
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Budyn" <b...@g...pl> wrote in message

    > Jakimis linkami panowie specjalisci zarzuccie.

    http://tanieogrzewanie.istore.pl/pl/inteligentny-dom
    -programowalna-centrala-alarmowa-plc-pomiar-temperat
    ury-obsluga-przez-internet-z-pc-i-komorek-z-androide
    m.html
    http://tanieogrzewanie.istore.pl/pl/inteligentny-dom
    -przekaznik-programowalny-sterownik-plc-uklad-szr-st
    erowanie-przez-internet-z-pc-i-komorek-z-androidem.h
    tml

  • 99. Data: 2011-11-10 06:08:21
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    k.googlegroups.com...

    > Dobra Panowie - odpalilem w koncu serwerek, skonfigurowalem i
    > przetestowalem komunikacje via modbus serwera z moim PLC - wszystko

    Tylko dolicz do bilansu oplat za pompe ciepla te zabawki PLC, komputer i co
    tam jeszcze - no i prad do nich :-)

  • 100. Data: 2011-11-10 08:46:30
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    o.googlegroups.com...
> [...]

    >Temperatury beda podpiete na DS1820 (1wire) i bezposrednio po COMie do
    >serwera. Nie ma sensu podlaczac ich pod PLC bo raz ze nie mam wogole

    DS1820 lub 18B20 czy inne wszystkie to nie sa analogowe czujniki.
    Podlaczasz je za pomoca 1wire czyli zasilanie, masa, serial IO. Mozna je
    podlaczyc w trybie parasite tylko dwoma przewodami masa oraz serial IO a
    zasilanie biora z lini serial IO ale sa wtedy ograniczenia co do ilosci
    Podlaczenie ich wymaga w zasadzie tylko checi programisty który z jednym
    portem IO procesora (PLC o ile jest taka mozliwosc) ma zrobic co trzeba.

    > a dwa ze za 150 pln mam 15
    >czujnikow i gotowy interfejsik z darmowym oprogramowaniem pod linuxa
    >ktory je odczytuje :) Mi nic wiecej nie trzeba - nie chce tym
    >sterowac,

    Racja. Bardzo dobry program odczytu i kolekcji danych z czujników. Znajomy
    cos takiego ma ale ma powazna wade. Jest koniecznosc uruchomienia tego na PC
    który jest po prostu pradozerny. Dlatego ja kiedys zaczalem swój wlasny
    projekt na Atmega128. Urzadzenie posiada LCD graficzny, slot karty SD,
    obsluge FAT16/32. Urzadzenie odczytuje cyklicznie kilka czujników które
    narazie to zwykle termistory PTC10kohm ale docelowo beda takze DS18B20 gdyz
    daje to mozliwosc opomiarowania wiekszej ilosci punktów i z mniejsza iloscia
    przewodów. Odczytuje takze napiecie z malutkiego ogniwka fotovoltaicznego
    wydlubanego z kalkulatora (pomiar naslonecznienia). Potrafi takze mierzyc
    prad i napiecie. Wszystkie te dane sa gromadzone w wieksze paczki i co jakis
    czas zapisywane w pliku na karcie SD. Urzadzenie wysyla takze wszystkie
    pomiary ciaglym strumieniemy przez port UARTU, wiec jak jest potrzeba to
    moze to wypuscic w swiat albo podlaczyc do jakiegos komputera zbierajacego.
    Samo urzadzenie z kolekcja danych na karcie SD w porównaniu do PC pobiera
    tyci tyci niewielki prad co ma ogromne znaczenie. Niestety, ale w chwili
    obecnej jest to prototyp na plytce tymczasowej i póki co nie mam czasu aby
    to skonczyc.

    Marek