  • 1. Data: 2011-10-27 09:12:21
    Temat: Pytanie o koszty w budowie poddasza - konkretnie okien
    Od: "Chlorek" <s...@g...pl>

    Witam,
    Szanowni Grupowicze ,

    jaka jest różnica w kosztach między dwoma oknami na poddaszu( dwa pokoje
    obok siebie) typu lukarna przykład ( 2 zdjęcie):
    http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/2781-zgrab
    ny-z-lukarnami.html
    a oknami typu :
    http://www.projektdlaciebie.pl/domy/373/Calineczka-(
    z-garazem)

    I jaka jest różnica już w użytkowaniu ?
    Generalnie - co lepiej ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-10-27 09:26:59
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Chlorek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    Witam,

    Lepiej http://www.projektdlaciebie.pl/domy/373/Calineczka-(
    z-garazem)

    > I jaka jest różnica już w użytkowaniu ?
    > Generalnie - co lepiej ?

    Zawsze lepiej jest miec normalne okna, normalne wysokosci
    pomieszczen, i jak najmniej skosow.

    pozdrawiam
    Adams

  • 3. Data: 2011-10-27 10:10:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 27 Paź, 11:26, "Adams" <n...@n...pl> wrote:

    > Zawsze lepiej jest miec normalne okna, normalne wysokosci
    > pomieszczen, i jak najmniej skosow.

    Jak tak uwazasz to robisz parterowke bez poddasza uzytkowego albo
    normalne pietro. Jak sama nazwa wskazuje "poddasze" to pomieszczenia
    nad dachem, ktory prosty nie jest - no chyba ze masz plaski dach :D
    Skosy maja swoj urok, mimo wielu wad. Jak sie komus nie podobaja to
    wogole nie powinien robic poddasza bo zwykle wtedy podnosi scianke
    kolankowa i raz, ze dom wyglada z zewnatrz koszmarnie, a dwa - przez
    okna dachowe mozesz ogladac conajwyzej niebo, zeby je otworzyc trzeba
    jakies przedluzki, a umyc - drabinki. Bezsensu to :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-10-27 10:48:02
    Od: "Chlorek" <s...@g...pl>

    g2000yql.googlegroups.com...

> [...]

    >okna dachowe mozesz ogladac conajwyzej niebo, zeby je otworzyc trzeba
    >jakies przedluzki, a umyc - drabinki. Bezsensu to :)
    Panowie, poddasze mam i tego nie zmienię- musze wymienić dach więc mogę
    zrobić przy okazji jakieś zmiany. Na lepsze :-)
    Zatem dla mnie ważne jest co będzie droższe z tych dwóch rzeczy (a żadne z
    tego to nie jest chyba okno dachowe) , a jeszcze ważniejsze - co będzie
    lepsze.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-10-27 11:04:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 27 Paź, 12:48, "Chlorek" <s...@g...pl> wrote:

> [...]
    > tego to nie jest chyba okno dachowe)  , a jeszcze ważniejsze - co będzie

    Ja tam w obu projektach widze normalne lukarny - tylko w jednym jest
    pojedyncza i nakryta daszkiem dwuspadowym, a w drugim jest podwojna i
    nakryta daszkiem jednospadowym. Pod ta podwojna na pewno bedzie lepiej
    - bedzie wiecej "prostej sciany" pod ktora mozna wstawic np. biurko ;)
    Mi tez sie wizualnie bardziej podoba, bo ogolnie lukarny mi sie nie
    podobaja. U siebie mam tylko okna dachowe (ktore lepiej doswietlaja
    pomieszczenie niz okna pionowe).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-10-27 11:04:53
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    .googlegroups.com...
> [...]

    okna dachowe mozesz ogladac conajwyzej niebo, zeby je otworzyc trzeba
    jakies przedluzki, a umyc - drabinki. Bezsensu to :)

    Mam skońny dach i użytkowe poddasze.
    Miałem 4 x podwójne okna połaciowe i 2 z nich zlikwidowałem na rzecz okien i
    drzwi balkonowych na ścianie szczytowej.
    Okna dachowe są drogie i montaż tez kosztuje, a jest tam sporo niuansów o
    których trzeba wiedzieć przy montażu.
    Moje okna dachowe są tak umieszczone że dostęp jest bez problemu zarówno do
    wyglądania jak i mycia.
    Nie wiem czy koszty będą inne bo postawienie lukarny tez nie jest darmowe a
    kombinacji też sporo z załamaniami itd
    a korzyści z wyprostowania dachu częściowe bo tylko w lukarnie a nie z całym
    pokoju.
    Mnie się wydaje że jeśli będą całościowo różnice w kosztach to na tyle nie
    duże że wybór właściwie
    pozostaje estetyczno praktyczny.

    Rafał

  • 7. Data: 2011-10-28 06:42:45
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Witam ponownie ;-).

    Za wyborem drugie rozwiazania przemawia
    to ze stsosuje Pan jedno rozwiązanie, czyli
    tak jak Adam pisze jest to wieksza lukarnia,
    natomiast przy pierwszym dwa:
    lukarnia i okna dachowe, i co ciekawe
    to na pierwszy rzut oka wydaje sie prostsze i tansze.
    IMHO, zamiast lukarni w srodku dachu, podnies sciany
    i zrob lukarnie na cala szerokosc domu.

    pozdrawiam
    Adams