  • 1. Data: 2011-10-26 17:17:41
    Temat: Patent na wtarganie kotła 350kg do garażu.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Zapewne zakupie kocioł. Przybędzie transportem i go rozladują tam gdzie
    stanie samochód. Rzecz w tym że nie stanie w kotlowni :/

    Efektem czego ląduje z kotlem o masie 350kg przed garażem. Kotłownia
    dostepna z wnętrza garażu. Posadzka garazowa jakieś 20 cm powyżej
    poziomu gruntu (ale zawsze mogę coś tam podsypać żeby równo było).

    Teraz: firma od kotłów twierdzi, że jest "sposób na przeslizganie na
    stalowej rurze". Nijak nie potrafie sobie tego wyobrazić, czy ktoś może
    wie o co chodzi?

    Ewentualnie: zastanawiam się nad zakupem wózka "przechylanego" [1] (nie
    znam poprawnej nazwy, może młynarka?) który wciska się pod przedmiot i
    przechyna balanzując na dwóch kołach. Przy czym powaznie zastanawiam się
    na ile jestem w stanie balanować 300kg na taki wózku o ile takie w ogóle
    są. Wózek chciałbym z innych przyczyn posiadać, więc to nie jest
    specjalnie na ta okazję. Kocioł mozna "rozebrać" na dwa kawałki, jeden
    powyżej 100kg drugi powyżej 200kg.

    W podstawie powinna być mała paleta a kocioł przykręcony do niej.

    Ma ktoś luźne pomysły co mogę zrobić? Mam do dyspozycji jeszcze jedną osobę.

    [1] Coś takiego: http://tinyurl.com/3d2c7gq

  • 2. Data: 2011-10-26 17:26:45
    Temat: Re: Patent na wtarganie kotła 350kg do garażu.
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Ma ktoś luźne pomysły co mogę zrobić? Mam do dyspozycji jeszcze jedną
    > osobę.

    Poprosić kilku chłopa z sąsiedztwa i postawić im po dwa piwa :-)))

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-10-26 17:29:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-26 19:26, Robert G wrote:
    > Poprosić kilku chłopa z sąsiedztwa i postawić im po dwa piwa :-)))

    To plan awaryjno-tumanistyczny. Wole pomysł inżynierski na poczatek ;)

  • 4. Data: 2011-10-26 17:30:47
    Od: Marek K <m...@W...pl>

> [...]
    >
    > Teraz: firma od kotłów twierdzi, że jest "sposób na przeslizganie na
    > stalowej rurze". Nijak nie potrafie sobie tego wyobrazić, czy ktoś może

    Przechylasz kociol na palecie do tylu, od strony w ktora chcesz go
    przeniesci podkladasz rurke. Opuszczasz na rurke i pchasz dalej
    balansujac tak zeby kociol opieral sie tylko na rurce. Jak rurka
    przetoczy sie do drugiej krawedzi - opuszczasz kociol pochylasz do
    przodu na tyle zeby rurke wyjac. Powtarzasz czynnosci az dotoczysz na
    miejsce ktore chcesz. Lepiej w kilka osob.

    Marek

  • 5. Data: 2011-10-26 17:33:25
    Od: wolim <n...@t...pl>

    Nie dramatyzuj :)

    Jak Ci firma go przywiezie, to pewnie paleciakiem Ci go przewiozą do
    garażu. Raczej będą mieli paleciaka, bo ręcznie nie będą go z auta chyba
    ściągać.

    Jak nie, to skoro jest na palecie, to od biedy podłożysz dwie rury i
    ślizniesz na nich.

    Ewentualnie popytaj w okolicy - może ktoś ma paleciaka do pożyczenia?
    Chodzi o takiego ręcznego paleciaka, jak w Biedronce :)

    A o takim wózeczku, jak piszesz, zapomnij. Nie utrzymasz takiego ciężaru
    na sobie. Zresztą wózek jest tylko do 240 kg.

  • 6. Data: 2011-10-26 17:39:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-26 19:30, Marek K wrote:
    > Przechylasz kociol na palecie do tylu, od strony w ktora chcesz go
    > przeniesci podkladasz rurke.

    Ehh, a ja myslałem że chodzi o coś bardziej wyszukanego. Do tego sposobu
    mam wątpliwośc: czy faktycznie na się na takiej rurce balansować 300kg
    żeby uzyskać przynajmniej kilkanascie cm na jednym cyklu?

  • 7. Data: 2011-10-26 17:41:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-26 19:33, wolim wrote:
    > Ewentualnie popytaj w okolicy - może ktoś ma paleciaka do pożyczenia?
    > Chodzi o takiego ręcznego paleciaka, jak w Biedronce :)

    Juz pytałem, ale on odpada tak czy inaczej, wymaga utwardzonego podłoża.
    A ja mam przed garażem kupę średnio ubitej ziemi.

    > A o takim wózeczku, jak piszesz, zapomnij. Nie utrzymasz takiego ciężaru
    > na sobie. Zresztą wózek jest tylko do 240 kg.

    Widziałem taki do 320 ;) Przypuszczam że jeden błąd w balansie i tracisz
    nogi ;)

  • 8. Data: 2011-10-26 17:45:39
    Od: "kamtzu" <...@...pl>

    Użytkownik "Marek K" <m...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >wyjac. Powtarzasz czynnosci az dotoczysz na miejsce ktore chcesz. Lepiej w

    Bez sensu. Lepiej w kilka... rurek i po prostu pchasz. Jak ostatnia wyjdzie
    z tylu to wkladasz ja spowrotem z przodu i pchasz dalej bez przechylania
    calego ladunku.

  • 9. Data: 2011-10-26 17:47:44
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    >
    > Teraz: firma od kotłów twierdzi, że jest "sposób na przeslizganie na
    > stalowej rurze". Nijak nie potrafie sobie tego wyobrazić, czy ktoś może

    idzie jak po maśle :) 2 dwie osoby 400kg kocioł na rureczkach popychali ok
    40m
    i dali rade, dwie rurki uzywali do tego jedna zawsze byla pod piecem ta co
    zostawala, to ją przekładali spowrotem
    do przodu.

  • 10. Data: 2011-10-26 17:50:42
    Od: wolim <n...@t...pl>

    > Juz pytałem, ale on odpada tak czy inaczej, wymaga utwardzonego podłoża.
    > A ja mam przed garażem kupę średnio ubitej ziemi.

    Podłożysz 2 deski i jazda... :)