  • 1. Data: 2011-10-27 14:24:42
    Temat: pozwolenie na użytkowanie starego domu
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    Cześć,

    Chcę kupić stary dom (100 lat). Nie ma żadnych projektów, pozwoleń itp.
    Do kredytu bank wymaga pozwolenia na użytkowanie domu (przynajmniej taka
    informację dostałem od doradcy). Inspektorat nadzoru budowlanego nie
    chce wydać takiego dokumentu i jakby się zastanowić to całkiem logiczne
    i zrozumiałe. Czy spotkaliście się z taką sprawą? Moze mój doradca nie
    jest doinformowany i w przypadku starego domu nie potrzeba takich
    dokumentów. A jeśli są potrzebne to w jaki sposób mogę je uzyskać? Jakaś
    urzędowa ekspertyza czy coś?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2011-10-27 19:36:28
    Temat: Re: pozwolenie na użytkowanie starego domu
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Wbrew pozorom 100 lat temu również wydawano zgody urzędu na użytkowanie i
    opinii mistrza kominiarskiego. Mentalność carskich urzędników przetrwała I
    Wojnę Światową i bez problemu odnalazła się w II RP. Jeśli tamten dokument
    zaginął to nie ma w zasadzie możliwości by go odtworzyć. Albo więc bank
    pójdzie na ustępstwo albo zmień bank.

  • 3. Data: 2011-10-28 07:02:58
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Marcin Kloc" napisał w wiadomości grup

    >Cześć,

    >dokumentów. A jeśli są potrzebne to w jaki sposób mogę je uzyskać? Jakaś
    >urzędowa ekspertyza czy coś?

    A w ksiedze wieczystej jest ten dom ujawniony?

  • 4. Data: 2011-10-28 09:46:28
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    On 28.10.2011 09:02, Kris wrote:

    > A w ksiedze wieczystej jest ten dom ujawniony?
    no tak, ma księgę wieczystą, a będzie tam coś odnośnie użytkowania?

  • 5. Data: 2011-10-28 10:08:18
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Marcin Kloc" napisał w wiadomości grup

    > A w ksiedze wieczystej jest ten dom ujawniony?
    >no tak, ma księgę wieczystą, a będzie tam coś odnośnie użytkowania?
    Być może będzie informacja że działka zabudowana budynkiem mieszkalnym o
    powierzchni itp...
    Sprawdź tu:
    http://ekw.ms.gov.pl/pdcbdkw/pdcbdkw.html

  • 6. Data: 2011-10-28 17:10:10
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    On 28.10.2011 12:08, Kris wrote:

    > Być może będzie informacja że działka zabudowana budynkiem mieszkalnym o
    > powierzchni itp...
    > Sprawdź tu:
    > http://ekw.ms.gov.pl/pdcbdkw/pdcbdkw.html
    no nic nie ma o domu :|
    znaczy sie że oficjalnie nie istnieje?

  • 7. Data: 2011-10-30 05:50:54
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Kris napisał:
    > Sprawdź tu:

    A czy jest możliwość uzyskania numeru KW na podstawie numeru działki?

    pozdr
    Robert G.

  • 8. Data: 2011-10-30 07:54:14
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Robert G" napisał w wiadomości grup

    > A czy jest możliwość uzyskania numeru KW na podstawie numeru działki?

    W tę stronę można szukać w Rejestrze Gruntów (Starostwo Powiatowe). Ale nie
    ma 100% pewności, że zawsze zmiany KW były do nich przesyłane.

  • 9. Data: 2011-10-30 10:52:06
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Marcin Kloc napisał:
    > Skoro można było zweryfikować coś 100 lat temu i wydać pozwolenie to
    > jaki jest problem ze zrobieniem tego dzisiaj.

    Jak zrobisz całą potrzebną dokumentację łącznie z projektem i
    inwentaryzacją, to pewnie się da :-). Dostaniesz wtedy świeżutki
    dokument stwierdzający, że PINB nie wnosi sprzeciwu do rozpoczęcia
    użytkowania...

    Rozejrzyj się lepiej za innym bankiem, bo będzie prościej.

    A tak w ogóle to przemyśl to jeszcze raz, bo pchanie się w zabytek
    baaardzo śmierdzi. Konserwator zabytków może nie pozwalać Ci dokonywać
    przeróbek i remontów - wszystko będziesz musiał robić wg ich widzimisię,
    a sumy będą szły straszne. Ja zabytku bym nie braL, nawet gdyby mi
    dopłacali :-).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 10. Data: 2011-10-30 11:12:07
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    On 30.10.2011 08:54, William Bonawentura wrote:

    > Użytkownik "Robert G" napisał w wiadomości grup

    > W tę stronę można szukać w Rejestrze Gruntów (Starostwo Powiatowe). Ale
    > nie ma 100% pewności, że zawsze zmiany KW były do nich przesyłane.

    Oficjalnie dom istnieje, jest wpisany do gminnej ewidencji zabytków. A w
    KW nie znalazłem żadnej informacji o domu - jest działka.

    Dziwne że nie da się odtworzyć takiego dokumentu. Skoro można było
    zweryfikować coś 100 lat temu i wydać pozwolenie to jaki jest problem ze
    zrobieniem tego dzisiaj.
    :|
    Marcin