  • 11. Data: 2011-10-31 13:37:54
    Temat: Re: pozwolenie na użytkowanie starego domu
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    On 30.10.2011 11:52, Robert G wrote:

    > Jak zrobisz całą potrzebną dokumentację łącznie z projektem i
    > inwentaryzacją, to pewnie się da :-). Dostaniesz wtedy świeżutki
    > dokument stwierdzający, że PINB nie wnosi sprzeciwu do rozpoczęcia
    > użytkowania...
    >
    > Rozejrzyj się lepiej za innym bankiem, bo będzie prościej.
    >
    > A tak w ogóle to przemyśl to jeszcze raz, bo pchanie się w zabytek
    > baaardzo śmierdzi. Konserwator zabytków może nie pozwalać Ci dokonywać
    > przeróbek i remontów - wszystko będziesz musiał robić wg ich widzimisię,
    > a sumy będą szły straszne. Ja zabytku bym nie braL, nawet gdyby mi
> [...]

    Co do zabytku to już myślałem. Sprawa nie wygląda na taką ciężką jakby
    się wydawało. Dom jest w ewidencji - nie w rejestrze (a to duża
    różnica). Wg urzędu gminy, która ma do końca Listopada b.r. opracować
    własną ewidencję zabytków dom jest sklasyfikowany jako "przebudowany lub
    w bardzo złym stanie" (łącznik LUB jest tu kluczowy :). Nieruchomości z
    tej grupy zostaną w ewidencji albo zostaną z niej skreślone jeśli
    stopień przebudowy, lub zły stan znacznie wpływa na utratę walorów
    zabytkowych. Tak czy tak, jak na razie jedynym ograniczeniem z jakim się
    spotkałem to to że nie można go wyburzyć i w znacznym stopniu
    przebudowywać (np. kolejne piętro). Nie planuję takich działań więc
    żaden to dla mnie problem. Z informacji jakie dostałem w gminie wynika
    że oficjalnie należy zgłaszać remonty do konserwatora ale nie czepiają
    się bardzo jeśli chodzi o małe remonty, a wnętrze to ich prawie nie
    obchodzi - wszystko zależy od "walorów zabytkowych".

    Inaczej sprawa wygląda z rejestrem zabytków. Tam, wszelkie modyfikacje
    muszą być uzgadniane z Konserwatorem Zabytków i z tego co sie
    dowiedziałem - nie ma lekko. Niby są dofinansowania na renowację (bo
    ciężko już to nazwać remontem) ale w praktyce to marne szanse na dotanie
    pieniędzy.

    Dzięki za rady, pewnie będę kombinował coś z tym bankiem, jak się nie
    uda to będę kombinował z pozwoleniem na uytkowanie.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 12. Data: 2011-10-31 18:06:58
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Kloc" napisał w wiadomości grup

    > Dziwne że nie da się odtworzyć takiego dokumentu. Skoro można było
    > zweryfikować coś 100 lat temu i wydać pozwolenie to jaki jest problem ze
    > zrobieniem tego dzisiaj.

    Po pierwsze - Prawo Budowlane nie przewiduje takiej procedury. Po drugie
    zmieniły się od tego czasu przepisy i nikt nie wyda dziś opinii na ich
    podstawie. A spełnienie dzisiejszych wymagań wymaga pewnie zrobienia pełnego
    remontu, z ociepleniem, instalacją CO, przebudową schodów na odpowiedni kąt
    itd. A ty na to pewnie potrzebujesz pieniędzy z kredytu o który się
    ubiegasz.

  • 13. Data: 2011-10-31 21:08:37
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A czy jest możliwość uzyskania numeru KW na podstawie numeru działki?

    w necie nie, trzeba sie pofatygowac do starostwa i poprosic o wypis

    b.