  • 101. Data: 2011-11-10 08:50:33
    Temat: Re: pompa ciepla - Ecopol-system
    Od: robertr <e...@o...pl>

    > Dobra Panowie - odpalilem w koncu serwerek, skonfigurowalem i
    > przetestowalem komunikacje via modbus serwera z moim PLC - wszystko
    > pieknie dziala!! PLC jest juz oskryptowany i czeka na wejscie
    > impulsowe z licznika ktorego dzisiaj zamowie. Za dwa - trzy dni beda
    > wiec juz bardzo dokladne dane dot. zuzycia, jutro tez mam zamiar
    > oczujnikowac cala kotlownie (jakies 12 czujek temperatury) i to
    > wszystko rowniez pokazywac online - byc moze na jednym wielkim
    > wykresie razem ze zuzyciem pradu :)
    > pozdr.

    Pytanie: po co to wszystko robisz ?

  • 102. Data: 2011-11-10 10:01:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 10 Lis, 09:50, robertr <e...@o...pl> wrote:
    > Pytanie: po co to wszystko robisz ?

    Jeden hoduje znaczki, inny zbiera rybki :]

    L.

  • 103. Data: 2011-11-10 17:26:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    > Pytanie: po co to wszystko robisz ?

    Bedzie pelna i dokladna wizualizacja pracy pompy. Tylko Viessmann
    takie cos ma. Bede mial lepsze :) Zarobi to na siebie, nie ma obawy,
    nie robilbym takiego systemu dla zabawy :) :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 104. Data: 2011-11-10 17:45:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Lis, 09:46, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    > DS1820 lub 18B20 czy inne wszystkie to nie sa analogowe czujniki.
    > Podlaczasz je za pomoca 1wire czyli zasilanie, masa, serial IO. Mozna je
    > podlaczyc w trybie parasite tylko dwoma przewodami masa oraz serial IO a
    > zasilanie biora z lini serial IO ale sa wtedy ograniczenia co do ilosci
    > Podlaczenie ich wymaga w zasadzie tylko checi programisty który z jednym
    > portem IO procesora (PLC o ile jest taka mozliwosc) ma zrobic co trzeba.

    Wiem wiem. Moj PLC nie obsluguje 1-wire (choc musze doczytac :) :) Ale
    nawet jakby - nie widze sensu, skoro i tak dane maja byc docelowo na
    serwerze :) Gdyby to mial byc sterownik - to owszem, nawet bym sie nie
    zastanawial czy robic to na PLC czy na PC - stabilnosc jest
    nieporownywalna.

    > Racja. Bardzo dobry program odczytu i kolekcji danych z czujników. Znajomy
    > cos takiego ma ale ma powazna wade. Jest koniecznosc uruchomienia tego na PC
    > który jest po prostu pradozerny. Dlatego ja kiedys zaczalem swój wlasny

    Moznaby szukac jakichs micro pc.. Widzialem takie rozwiazania
    wielkosci paczki papierosow :) Zreszta linuxa na pokladzie ma chocby
    mikrotik - ma interfejsy sieciowe plus wifi, chyba niektore wersje
    maja tez USB, kosztuje 200-300 pln i pradu bieze tyle co nic :) Moje
    karty do wifi - ubiquiti - tez maja na pokladzie linuxa i tez nie sa
    wiele wieksze. Takze na pewno znalazloby sie cos malego i w miare
    taniego opartego na linuxie. Zalety sa oczywiste - uniwersalnosc,
    pelno darmowego oprogramowania etc - wez oprogramuj od podstaw cos co
    ma mozliwosci np. rrdtoola do rysowania wykresow to zajmie Ci to
    pewnie pare tygodni :-) Ja nie mam czasu na zabawe ;)

> [...]
    > prad i napiecie. Wszystkie te dane sa gromadzone w wieksze paczki i co jakis
    > czas zapisywane w pliku na karcie SD. Urzadzenie wysyla  takze wszystkie
    > pomiary ciaglym strumieniemy przez port  UARTU, wiec jak jest potrzeba to
    > moze to wypuscic w swiat albo podlaczyc do  jakiegos komputera zbierajacego.
    > Samo urzadzenie z kolekcja danych na karcie SD w porównaniu do PC pobiera
    > tyci tyci niewielki prad co ma ogromne znaczenie. Niestety, ale w chwili
    > obecnej jest to prototyp na plytce tymczasowej i póki co nie mam czasu aby

    No wlasnie - swoje rozwiazania czesto laduja na wieki w szufladzie bo
    nie ma czasu na ich rozwijanie :-) Wiec ja nawet nie szukam taniego
    serwerka tylko wzialem co mialem pod reka wolnego - procki coprawda
    fajne i bardzo malo pradozerne (2 x pIII 1Ghz) za to dyski 2 x SCSI
    zra pewnie sporo pradu ;) Ale trudno - i tak mial stanac serwer do
    innych rzeczy.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 105. Data: 2011-11-12 15:17:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Lis, 00:16, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Dobra Panowie - odpalilem w koncu serwerek, skonfigurowalem i

    Baaaardzo wstepny wykresik z danych od polnocy:

    http://szyna.civ.pl/bufor_i_dz.png

    I z wszystkich czujek (troche miszmasz i ciezko sie polapac o co
    chodzi ;)

    http://szyna.civ.pl/all_temp.png

    Brakuje najwazniejszych tj. czujki temperatury zewnetrznej, czujki w
    pomieszczeniu reprezentatywnym i troche mniej waznej - czujki powrotu
    z podlogowki. Jak nie dzisiaj to jutro dorobie, a wykresami i ich
    pokazywaniem bede sie zajmowal w wolnej chwili, wazne ze dane sa juz
    zbierane do bazy :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 106. Data: 2011-11-13 09:42:02
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > http://szyna.civ.pl/all_temp.png

    przydalby sie wykres zrobiony jakos programowo zeby wlaczac te krzywe które
    chcemy ogladac.

    gdzie mierzysz DZ? bo mi wykresy nie pasuja:-)

    b.

  • 107. Data: 2011-11-13 10:23:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Lis, 10:42, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:

    > przydalby sie wykres zrobiony jakos programowo zeby wlaczac te krzywe które
    > chcemy ogladac.

    Ten soft to umozliwia - wybor daty pokazywania od-do i wlaczasz/
    wylaczasz czujki ktore chcesz. I jeszcze pare bajerow. Niedlugo bedzie
    online dla wszystkich ;)

    > gdzie mierzysz DZ? bo mi wykresy nie pasuja:-)

    W kotlowni. Patrz tylko na momenty kiedy pompa dziala - czyli DZ
    schodza w dol :) Poki co ok 10st na wejsciu / 5 na wyjsciu przy
    dluzszej pracy.
    pozdr.

    --
    Adam