  • 31. Data: 2017-04-18 07:43:26
    Temat: Re: pompy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakas nowa fizyka jest?

  • 32. Data: 2017-04-18 07:53:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 kwietnia 2017 07:43:27 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jakas nowa fizyka jest?

    Kogutek- co Ciebie tak wcześnie z łóżka wyciągnęło?

  • 33. Data: 2017-04-18 08:07:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Jakas nowa fizyka jest?

    Trzeba było się uczyć, a nie spać na lekcjach fizyki to byś teraz nie
    zadawał takich pytań.

  • 34. Data: 2017-04-18 08:15:18
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 kwietnia 2017 07:43:27 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jakas nowa fizyka jest?

    nie, nie ma. Jesli rury są miękie to trzeba pompą trzymać w nich nadciśnienie wiec,
    czy wylot jest pod lustrem czy nad nie ma znaczenia.
    Trzymanie pod lustrem ma znaczenie tylko gdy rury są twarde, aby sie woda nie wylała.

    b.

  • 35. Data: 2017-04-18 08:28:47
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-18 o 08:15, Budyń pisze:
> [...]
    czy wylot jest pod lustrem czy nad nie ma znaczenia.
    > Trzymanie pod lustrem ma znaczenie tylko gdy rury są twarde, aby sie woda nie

    Choć i tu pojawi się także problem z powodu kolejnego zjawiska
    fizycznego, o którym wcześniej nie napisałem.
    Chodzi o to, że taki słup 10m wody wytworzy podciśnienie i próżnię. Z
    wody zacznie gwałtownie odgazowywać rozpuszczone w niej powietrze, a
    woda w basenie dobrze jest napowietrzona. Ponadto w ciśnieniach niższych
    od atmosferycznego temperatura wody wrzenia będzie o wiele niższa od
    100'C i w kolektorze oraz za nim woda będzie wrzała.
    Powoduje to tak duże wstrząsy, że obawiam się czy instalacja się nie
    rozsypie po 2-3 dniach.

  • 36. Data: 2017-04-18 08:38:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 kwietnia 2017 08:28:52 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    > 100'C i w kolektorze oraz za nim woda będzie wrzała.
    > Powoduje to tak duże wstrząsy, że obawiam się czy instalacja się nie

    o tym to wiadomo -tam zapewne bedzie nieco ponizej 8m. 10m przyjmujemy jako niezbędna
    moc na podnoszenie ale pomijamy rozważanie próżni.

    b.

  • 37. Data: 2017-04-18 08:55:11
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 kwietnia 2017 20:46:21 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > A o to bym sie nie martwil bo 40 stopni to tam bedziesz mial przez minute
    > od uruchomienia tylko pewnie ;)

    znów nie ma jak tego policzyć a nie mam pompy zeby próbę zrobić. Tzn mam jeden
    wentylator promieniowy o mocy jakis 200W, gdy on wysysa powietrze to w ogóle na
    pomiarach nie nastepuje spadek temperatury.
    Jesli jest zewnętrzne +0, a zachmurzone niebo daje 150W/m2 to na dachu mam 15000W w
    temperaturze stagnacji 27stopni. Zassać muszę 250m3/h czyli jakies objetosc
    przestrzeni pod dachem raz na 2 minuty. Jak policzyć o ile sie podniesie temperatura
    wlotu od zewnetrznej 0 to nie mam pojęcia :) Cos sie z tych 15kW urwie, ale ile to
    nikt nie wie.

    b.