  • 11. Data: 2009-03-22 21:16:25
    Temat: Re: przygotowanie pod trawnik z rolki
    Od: JerzyN <j...@a...net.pl>

    bokomaru pisze:
    > geeezzz...
    > żaden beton nie wchodzi w grę.
    > nawet bruk zrobiłem z drewna (mimo, ze wyszlo drozej niz z klinkieru...)
    > wygląda to tak:
    > http://www.bokomaru.com.pl/wp-content/uploads/2008/0
    8/bruk_4.jpg
    > chodzi o teren bezposrednio na wprost drzwi, nizej widac ten fragment:
    > http://www.bokomaru.com.pl/wp-content/uploads/2008/0
    6/elewacja_4.jpg

    > a bywało tak:
    > http://www.bokomaru.com.pl/wp-content/uploads/2008/0
    3/bzy.jpg

    Glina musi być, jak nie to kompostuj liscie i przekopuj ile wlezie z tym
    piachem. Dużo liści. Bardzo dużo liści.
    --
    pozdr. Jerzy

  • 12. Data: 2009-03-23 17:34:48
    Od: i...@g...pl

    On 18 Mar, 13:32, "Dirko" <i...@g...com> wrote:
    > (...)Tak sobie myslę, że chyba nie warto gwałcić przyrody tym
    > trawnikiem na wydmie, bo raczej z niego nic nie będzie.

    Dokładnie: do kosztu trawnika z rolki i tak dojdą olbrzymie koszty
    podlewania - sama trawa na piachu się nie utrzyma, podlewać trzeba, a
    wszystko i tak wsiąknie pod spód i lać trzeba bez końca. Wysycha
    błyskawicznie. A i nawozów też więcej wyjdzie, bo przy podlewaniu
    ciągłym jest też ciągłe wypłukiwanie w grunt. Wyjechać na dłużej się
    też nie da, bo kto podleje. zatem automatyczne nawadnianie - następny
    koszt.
    Zupełny bezsens. Ten trawnik, o ile się w ogóle utrzyma, będzie
    najdroższym trawnikiem świata.

  • 13. Data: 2009-03-23 17:36:19
    Od: i...@g...pl

    On 18 Mar, 14:51, bokomaru <b...@z...com> wrote:

> [...]
    08/08/bruk_4.jpg
    > chodzi o teren bezposrednio na wprost drzwi, nizej widac ten
    fragment:http://www.bokomaru.com.pl/wp-content/uploa
    ds/2008/06/elewacja_4.jpg

    > a bywało tak:http://www.bokomaru.com.pl/wp-content/uploads/20
    08/03/bzy.jpg

    Ta winnica na czczym piachu też nie ma szans...

  • 14. Data: 2009-03-23 17:41:26
    Od: i...@g...pl

    On 23 Mar, 18:34, i...@g...pl wrote:

> [...]
    > koszt.
    > Zupełny bezsens. Ten trawnik, o ile się w ogóle utrzyma, będzie

    ..no i w zw. z tym tak się zastanawiam: skoro tak wielkie koszty, jak
    by nie brać, to nie taniej było po prostu kupić lepszą=droższą działkę
    (nie, to nie paradoks)?
    I roboty mniej, a efekt lepszy byłby i szybciej, a zamiast planować
    ładowanie pieniędzy w sprawy bezsensowne (taki trawnik żyje dotąd,
    dopóki jego właściciel), lepiej było kupić żyzny grunt i nie mieć tych
    problemów, a pieniądze ulokowane sensownie, nie zaś w wodę, piasek i
    niepotrzebną robotę.

  • 15. Data: 2009-03-23 20:01:13
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    i...@g...pl wrote:
    > Ta winnica na czczym piachu też nie ma szans...

    owszem, ma. winorośl rośnie na byle czym. im ma gorszą glebę, tym lepsze
    owoce wydaje - ta zgrubna zasada się sprawdza. na dodatek krzewy, które
    posadziłem, są szczepione na podkładce na podłoża piaszczyste.

    zresztą, przyjęła się, wzrosty nie są złe. a jak poprzeglądasz zdjęcia
    na blogu, to odnajdziesz stary winny krzak, który nie podlewany całymi
    latami, nie przycinany, zaniedbany na glebie - ma się znakomicie.

    --
    bartek

  • 16. Data: 2009-03-23 20:02:39
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    i...@g...pl wrote:
    > ..no i w zw. z tym tak się zastanawiam: skoro tak wielkie koszty, jak
    > by nie brać, to nie taniej było po prostu kupić lepszą=droższą działkę
    > (nie, to nie paradoks)?

    ROTFL.
    to najpiękniejsza działka, jaką widziałem przez rok intensywnych poszukiwań.

    > problemów, a pieniądze ulokowane sensownie, nie zaś w wodę, piasek i
    > niepotrzebną robotę.

    pozwolisz, że swoje pieniądze będę lokował według własnego uznania. No
    offence.

    --
    bartek