  • 11. Data: 2019-03-18 09:55:27
    Temat: Re: pytanie o podstawy podłączenia PC PW
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-17 o 23:04, marios pisze:
    No i zimę masz policzoną za 6 miesięcy a nie 4 jak Ty liczyłeś :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 12. Data: 2019-03-18 10:46:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Mar 2019 10:43:32 +0100, marios

    > Czy posiadając bufor 1000/1500L z 1 wężownicą CO + osobny bojler 140L
    > (dajmy z dwupłaszczowy i z wężownicą) nadal do czegoś przyda mi się
    > hydrobox?

    Po pierwsze po co Ci bufor? Ja co prawda będę mieć, bo mi bufor potrzeba do
    wody lodowej do chłodzenia w lato, i pewnie w zimie też go wykorzystam żeby
    lekko zasilał nagrzewnicę w WM żeby mi z kolei w najwieksze mrozy nie dęło
    zimnym powietrzem, ale normalnie do podłogówki to jest kompletnie zbyteczny
    bo nic tam nie zmagazynujesz.

    Zaś hydrobox to po prostu zintegrowany zbiornik CWU razem z resztą gratów
    PC, elektroniką, wymiennikiem itd.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2019-03-18 10:53:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Mar 2019 20:37:52 +0100, marios

    > Zainteresowałeś mnie. Dziękuję.

    Nie słuchaj drobiu, bo skończysz z pierdoletem w domu. :P

    > i popatrzyłem na alle, ale tu widzę raczej pompy pracujące na plusowych
    > temp.

    No bo one są projektowane na dodatnie temperatury (w zimie mało kto się
    kąpie w basenie ogrodowym), mają stosunkowo małe wymienniki (stąd cena),
    literalnie to działają sensownie pewnie do +7 (możliwe że nawet defrostu
    nie mają w programie uwzględnionego).

    > Ktoś ma rozeznanie i rzuci jakimś sensownym modelem, coś dającym jeszcze
    > przy tych -5*C (poniżej będę grzał buforem w 2T).

    Moment, montujesz bufor 1000L (jaki to koszt?) do grzania z COP1 w G12, do
    tego montujesz pompę na temperatury >-5sC? Wiesz że PC PW najwięcej
    defrostów ma w przedziale właśnie -5 do +5 sC bo wtedy jest najwilgotniej w
    powietrzu? :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2019-03-18 11:29:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-17 o 20:37, marios pisze:

    > To: "specjalnie zaprojektowane" rozpoznaję i zazwyczaj cudowne bajeczki
    > ignoruję, ale gorzej jak się ma małe pojęcie i przy braku jakiejkolwiek
    > sensownej informacji "śmieci" człowiek zaczyna traktować za informację.
    >

    > Zainteresowałeś mnie. Dziękuję.
    Nie słuchaj go, on bladego pojęcia nie ma o tym.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 15. Data: 2019-03-18 14:38:52
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 18.03.2019 o 10:46, Myjk pisze:
    > Sun, 17 Mar 2019 10:43:32 +0100, marios

    > Po pierwsze po co Ci bufor? Ja co prawda będę mieć, bo mi bufor potrzeba do
    [..]
    Uff, znowu to samo - napisałem tam (i w innych odpowiedziach) dlaczego.

    > Zaś hydrobox to po prostu zintegrowany zbiornik CWU razem z resztą gratów
    > PC, elektroniką, wymiennikiem itd.

    tzn.?
    Dałem dwa linki, w jednym "skrzynka z wiatrakiem", w drugim jakaś skrzynka
    extra - "Hydrobox".

    Jeżeli sednem jest "skrzynka z wiatrakiem" -co w niej jest zawarte? -prócz
    wiatraka :)

    A to drugie - nazwane "Hydrobox" - to tylko jakieś peryferia (pompa CO?,
    bezpieczniki, zbiornik CWU, ..?) i czy nie jest rzeczą trudną zastąpić ten
    Hydrobox innymi elementami np. CWU poprzez wymianę w buforze/bojlerze,
    stycznik z czujnikiem temp. , jakieś RPI w roli sterownika pompki CO itp...

    .. bo ten Hydrobox kosztuje 11 tys. a tam może jakieś kosztowne duperelki w
    środku co kupię i poskładam za tysiaka analogiczne urządzenie.

  • 16. Data: 2019-03-18 15:46:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-17 o 10:43, marios pisze:
    > Nie interesowałem się temat poza ogólnymi informacjami wydajnościowymi i
    > jestem dosyć zielony w budowie PC.
    >
    > Idąc tropem postu @yarecky, natrafiłem zaraz na:
    > https://www.alplus.pl/pl/p/Pompa-ciepla-DAIKIN-ALTHE
    RMA-LT-8kW-/626
    Wgląda na to że to "golas" czyli musisz dodać elementy niezbędne do pracy.

    > oraz
    > https://www.alplus.pl/pl/p/Pompa-ciepla-DAIKIN-ALTHE
    RMA-LT-8kW-Hydrobox-nascienny-/635
    A tu masz komplet, drogo się cenią, być może jest tam też wymiennik cwu,
    ale słabo widać a opisy są robione przez marketoida.
    Najlepiej zadzwonić i zapytać.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 17. Data: 2019-03-18 16:55:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 18 Mar 2019 14:38:52 +0100, marios

    > [..]
    > Uff, znowu to samo - napisałem tam (i w innych odpowiedziach) dlaczego.

    Pardon, mój faul.

    > tzn.?
    > Dałem dwa linki, w jednym "skrzynka z wiatrakiem",
    > w drugim jakaś skrzynka extra - "Hydrobox".

    W pierwszym linku jest sama jednostka zewnętrzna. W drugim "komplet" czyli
    j. zew. i j. wew. (hydrobox naścienny to nazywają, w której jest wymiennik,
    sterownik, pompa itd.). W trzecim wariancie jest to co w drugim, plus w j.
    wew. masz jeszcze zintegrowany zbiornik CWU i to stoi na glebie jak
    lodówka. Taki kompakt 2w1.

    > Jeżeli sednem jest "skrzynka z wiatrakiem" -co w niej jest zawarte?
    > -prócz wiatraka :)

    Z tych ważniejszych to wymiennik lamelowy i kompresor. :P

> [...]
    > stycznik z czujnikiem temp. , jakieś RPI w roli sterownika pompki CO itp...

    Możesz kupić wersję drugą i dostawić doń obok zbiornik CWU i będzie z tego
    hydrobox. ;)

    > .. bo ten Hydrobox kosztuje 11 tys. a tam może jakieś kosztowne duperelki w
    > środku co kupię i poskładam za tysiaka analogiczne urządzenie.

    Za tysiaka to raczej wątpię. :P Sam wymiennik płytowy pewnie min. 2 koła
    kosztuje, tam jest też sterownik pompy. Nie pytaj mnie czemu sprzedają same
    jednostki zewnetrzne -- może na wypadek jak komuś meteoryt pierdyknie, bo
    bez jednostki wew. (tego ich hydroboxa naściennego czy "podłogowego") to
    jest bezużyteczne.

    Aha, aczkolwiek są jeszcze tzw. monobloki, wtedy masz wszystko upakowane do
    jednostki zewnętrznej i podłączasz tylko hydraulikę. Oczywiście w żadnym
    wypadku nie będzie taki wariant zawierać zbiornika CWU.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2019-03-18 18:14:00
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    O taka https://www.alplus.pl/pl/i/HUMOR/14

    --
    Pozdr.
    T.

  • 19. Data: 2019-03-18 18:46:26
    Od: marios <d...@f...gd>

    > W pierwszym linku jest sama jednostka zewnętrzna. W drugim "komplet" czyli

    Podziękował ślicznie,
    o taki opis mi właśnie chodziło.

  • 20. Data: 2019-03-18 22:04:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chamski termostat zalozyli i sie ponizej jakiejs temperatury pompa do basenu nie
    wlaczy. Pewno wystarczy go pokrecic i sie wlaczy w ujemnych temperaturach. A jak sie
    nie da przekrecic to mozna zmostkowac. To w jakich temperaturach pompa moze pracowac
    zalezy przede wszystkim od czynnika chlodniczego. Jak w jakiejs cudownej wedlug
    marketoidow jest taki sam jak w taniej do basenu to ta cudowna przestaje byc cudowna.
    W linku jest przystepnie wyjasnione o co chodzi.
    http://wip.sggw.pl/download/gospodarka-energia-mater
    ialy/b2-4-2016-Szreder.pdf