  • 41. Data: 2012-05-31 23:41:35
    Temat: Re: rekuperator
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Kaszpir, robiłeś jakiś wstępny kosztorys? Ile Cię wyniosą materiały (bez
    >jednostki centralnej)?

    W poniedziałek chce jechać odebrać rekuperator i elementy do montażu ...

    Nie chce podawać na razie ile będzie mnie to kosztować ale powiem że dużo
    dużo mniej niż z Twojego kosztorysu ...

    Ale nie chcę zapeszać , bo chce się zmieścić w kwocie jaką planowałem ...
    Montaż rekuperacji sam wykonam.

  • 42. Data: 2012-06-01 09:15:23
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dużo mniej niż z Twojego kosztorysu ...
    >
    > Ale nie chcę zapeszać , bo chce się zmieścić w kwocie jaką planowałem ...

    Moje wyceny są raczej mocno zawyżone, będę szukał tańszej firmy. A może ktoś
    z grupowiczów, którzy się tym zajmują na codzień, wykonałby mi instalację
    wentylacji?

    Samemu tego nie zrobię, zbyt trudne i skomplikowane.

    Wczoraj przeliczyłem koszty, które muszę ponieść na całą budowę aby
    zamieszkać i okazuje się, że pieniędzy może zabraknąć niestety... Dlatego
    też być może zrezygnuję z wentylacji mechanicznej i odkurzacza
    centralnego... A najchętniej to bym zrobił samo orurowanie teraz, a
    jednostki centralne kupił za kilka lat. Jeśli jednak za samo orurowanie
    wentylacji miałbym zapłacić 7kzł, to stwierdzam, że mnie nie stać... Dlatego
    też pytam o sam koszt orurowania, sądzę, że u mnie będzie niewiele wyższy
    niż u Ciebie.

  • 43. Data: 2012-06-01 10:18:44
    Od: enemyunknown <r...@g...com>

    On 1 Cze, 09:15, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
> [...]
    > też pytam o sam koszt orurowania, sądzę, że u mnie będzie niewiele wyższy

    u mnie na dom z poddaszem użytkowym - same rury (spiro) kosztowały coś
    ok 2500 zł. Do tego wełna na owinięcie tego strzelam ok 500-600 zł.
    Taśmy, folia alu 300 zł. Jakieś mocowania, blachowkręty, silikony 200
    zł. No i kupa naprawdę kupa czasu - obstawiam że na całość mi poszło
    między 50 a 70 roboczogodzin.

  • 44. Data: 2012-06-01 11:56:45
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "enemyunknown" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > Taśmy, folia alu 300 zł. Jakieś mocowania, blachowkręty, silikony 200
    > zł. No i kupa naprawdę kupa czasu - obstawiam że na całość mi poszło

    Dzięki. Czyli materiały w sumie wyniosły Cię jakieś 3500zł. Doliczyć koszt
    montażu, powiedzmy 2000zł, daje w sumie 5500zł.

    A co powiecie na taką ofertę? 10kzł za całość (jednostka centralna i
    instalacja):
    http://allegro.pl/rekuperator-brink-renovent-hr300-c
    ala-instalacja-i2387854052.html

    Czy tą instalację lepiej robić przed tynkami czy po tynkach?

  • 45. Data: 2012-06-01 17:04:50
    Od: <news>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" napisał:
    > Ale nie chcę zapeszać , bo chce się zmieścić w kwocie jaką
    > planowałem .. Montaż rekuperacji sam wykonam.

    Jeśli całą instalację wentylacji mechanicznej zrobisz na nie ogrzewanym
    strychu to zmarnujesz pieniądze jakie wydałeś na ten rekuperator, po prostu
    żadnego odzysku nie będzie!

  • 46. Data: 2012-06-05 08:36:38
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Uff ...

    Właśnie wróciłem z Warszawy i przywiozłem sobie rekuperator ...
    Rekuperator kupiłem wraz z osprzętem (rury , anemostaty , skrzynka
    rozdzielcza) u Pana Brzęczkowskiego ...
    Jako jedyny bezinteresownie pomógł mi dobrać przekroje rur i itd ...
    Facet ma naprawdę olbrzymią wiedzę ...

    Wybrałem dla siebie rekuperator Sentinel Kinetic B.
    Dostałem dobrą cenę na wszystko i zapłaciłem 3000zł. Duża zniżka na
    rekuperator bo był z "wystawki" ...

    Miałem też możliwość obejrzenia , odsłuchania innych rekuperatorów ...

    Najbardziej zszokował mnie rekuperator Mistral ... Cały czas byłem pewien że
    rekuperator ten ma aluminiowy wymiennik bo sam producent to podkreśla ...
    Okazało się wymiennik ma ramkę aluminiowa a ożebrowanie jest z papieru !!!
    Ciekawy jestem jak ten wymiennik się zachowuje jak dostanie wilgoci
    (oczywiście pytanie retoryczne ..)
    Miałem też możliwośc obejrzenia Brinka. Co do rekuperatora. Jest oszczędny
    (sprawdzałem miernikiem) , dość cichy , ładnie wykonany , ma dobry wymiennik
    (taki sam jak Sentinel) , dobre wentylatory ale no właśnie ... obudowa jest
    ze styropianu i ... rekuperator wprowadza niesamowite wibracje ... Zapewne
    ona pójdą potem rurami ...
    Widziałem też rekuperator polski chyba bartosz (taka długi walec). Trochę
    nie rozumiem budowy tego wymiennika . Wszyscy robią wymiennik krzyżowy a
    Bartosz jakiś okragły ?
    Największe wrażenie zrobił na mnie Onyx Sky. Piękne wykonanie , bardzo
    solidna obudowa i naprawdę cichy ...
    Gdyby nie to że Onyx Sky jest wieszany i większy (cięższy) od Sentinela to
    zapewne kupiłbym go ...

    Jestem zszokowany jak producenci oszukują klientów. Wymiennik aluminiowy
    który nie jest aluminiowy , albo tak jak w przypadku Luny po cichutku
    zmieniono wymiennik i wentylatory ale klienta już o tym nie poinformowano

    Dodatkowo widać że producentom chyba nie zależy aby ich produkty były trwałe
    , bo jak można inaczej nazwać stosowanie w wymiennikach wkładów z papieru i
    folii ?
    Szkoda że producenci nie podają specyfikacji jakiego producenta jest
    wymiennik / wentylatory , ale z drugiej strony ich rozumię bo klient jeśli
    by to wiedział mógłby kupić inny produkt na takich samych elementach ale np.
    z lepszym sterowaniem lub obudową ..

    A dlaczego wziąłem Sentinela ?

    Za nim przemawiało:

    - możliwość montażu rur pionowo lub poziomo (to dla mnie ważne , bo
    rekuperator będzie w kotłowni a rury będą szły górą , więc wyjście pionowe
    mocno pomoże)
    - wymiary
    - masa
    - możliowośc montażu na ścianie a nawet w szafce kuchennej ...
    - silniki na prąd stały
    - bardzo dobry wymiennik
    - cicha praca
    - fajne sterowanie i kilka bajerów (automatyczyny bypass (a raczej obejście
    letnie)

    Za kilka dni zapewne czeka mnie montaż i już nie mogę sie doczekać ...

    Najgorsze że mam jeszcze inne rzeczy do zrobienia (ogród) i zapewne reku
    będzie musiał poczekać :-<

  • 47. Data: 2012-06-05 10:51:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 czerwca 2012 08:36:38 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Właśnie wróciłem z Warszawy i przywiozłem sobie rekuperator ...
    > Rekuperator kupiłem wraz z osprzętem (rury , anemostaty , skrzynka
    > rozdzielcza) u Pana Brzęczkowskiego ...

    Wow - czyli poznales na zywo najwiekszego trolla wszelkiej masci for dyskusyjnych.
    Nie wiem czy wiesz ale ten czlowiek ma bana na wiekszosci for budowlanych bo ma
    odmienne zdanie na wiekszosc spraw niz obowiazujace od powstania wszechswiata prawa
    fizyki :D Gratulacje :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 48. Data: 2012-06-05 11:02:00
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > rozdzielcza) u Pana Brzęczkowskiego ...
    > Jako jedyny bezinteresownie pomógł mi dobrać przekroje rur i itd ...

    On ma chyba własną firmę. Dasz mi kontakt do niego? Podjadę i pogadam, może
    coś doradzi.

    Ile zapłaciłeś za materiały? Dasz radę samodzielnie to zamontować? Mi się
    wydaje to zbyt trudne, ale być może nie będę miał innego wyjścia tylko
    samemu trzeba będzie to zrobić...

  • 49. Data: 2012-06-05 11:18:21
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jqkhu7$oss$1@usenet.news.interia.pl...
    > On ma chyba własną firmę. Dasz mi kontakt do niego? Podjadę i pogadam,
    > może coś doradzi.

    Chyba znalazłem jego firmę:
    http://www.nie-co.pl/index.php

  • 50. Data: 2012-06-05 12:18:29
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >budowlanych bo ma odmienne zdanie >na wiekszosc spraw niz obowiazujace od
    >powstania wszechswiata prawa fizyki :D Gratulacje :D

    No cóż ja też byłem uznawany za trolla ..
    Szczerze mówiąc wisi mi to co on nim myślą inni ...

    Ja z nim rozmawiałem sporo czasu i wiem że facet ma naprawdę niesamowitą
    wiedzę a dodatkowo widziałem ile ma w sklepie rekuperatorów i widziałem jak
    pracują jak są zbudowane i z czego ...

    Bezinteresownie mi pomógł (wyliczenie średnic rur na prędkości przepływu
    2-5m/s ) mimo że nie planowałem u niego nic kupić ...

    Dzięki niemu nie zrobiłem wtopy bo gdyby nie on to kupiłbym centralę na
    wentylatorach na prąd zmienny + na papierowym wymienniku ...