  • 11. Data: 2010-01-26 01:17:01
    Temat: Re: rekuperator czy ma to sens
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "robercik-us" napisał:
    > Tyle zaoszczędzi gazu, ale ile przy tym zużyje prądu :-))).
    > Może się okazać, że ta inwestycja jednak zwróci się... jeżeli w ogóle, to
    > za jakieś 60 lat, a nie za 30...
    > Pono jak się toto ma, to okien już wcale otwierać nie trzeba nawet na las
    > :-P

    bo nie na tym zabawa polega, takie reku się planuje na etapię budowy domu,
    wtedy wstawiasz okna nieotfieralne, są tańsze i zaoszczędzasz, na kominach
    wentylacyjnych tesz, a jak się robi na odwrut to o oszczędnościach
    zapomnij!:O)

  • 12. Data: 2010-01-26 01:17:03
    Od: "Papo Smurf" <S...@z...sa>

    Órzytkownik "nacocito" napisał:
    > Zaoszczędzić na tym pewnie wiele nie można, ale komfort jest zdecydowanie
    > wyższy.

    zaoszczędzić owszem można, do tego ktoś wymyślił reku:O)
    ale jak się kupuje coś wartego 1k za 20k to oszczędności bym się nie
    dopatrywał:O)

  • 13. Data: 2010-01-26 08:10:31
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Papo Smurf" <S...@z...sa> napisał w wiadomości
> [...]
    > wtedy wstawiasz okna nieotfieralne, są tańsze i zaoszczędzasz, na kominach
    > wentylacyjnych tesz, a jak się robi na odwrut to o oszczędnościach

    Ja bym i tak założył otwieralne bo umyć łatwo zwłaszcza na piętrze i w
    ciepłe dni nie wyobrażam sobie własnie tego widoku lasu 30m ode mnie
    wiecznie za szybą.

    Marek

  • 14. Data: 2010-01-26 08:28:29
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Czyli przy cenie okolo 20000 za sprzet i montaz

    Nie mowisz czasem o pompie ciepla ?

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 15. Data: 2010-01-26 10:05:31
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > sam zmajstrujesz to za  1k, skręcisz
    > wymiennik z pakietu blach, włożysz to do pudełka i wstawisz wentylatory:O)

    20 tys to oczywiście zbyt dużo, ale z tym 1 tys to przesadziłeś, za
    tyle to nie kupisz nawet jednego porządnego wentylatora, (porządnego =
    cichego+wydajnego+stałoprądowego+małoprądożernego... = ebm papst)

    pozdrawiam
    s_13

  • 16. Data: 2010-01-26 10:07:26
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wyczytalem ze dla domu 150 m2 rekuperator zaoszczedza 300m3 gazu (600 zl).
    > Czyli przy cenie okolo 20000 za sprzet i montaz daje to zwrot po 30
    > latach. A i tak przeciez latem otwiera sie okna na lake i las, a zima tez
    > trzeba chociaz na chwile przewietrzyc, wyjsc, wejsc.
    >
    > Prosze o rade osoby co juzto maja lub planuja czy jest sens. Wole ta kase
    > zainwestowac w solary do podgrzania cwu ktora wykozystuje caly rok i to
    > moze dac wieksze oszczednosci gazu w skali roku.

    http://tora-wentylacja.pl/sklep/?rekuperacja,6

    Tu ceny "juz od" 6.000 (+ montaz rzecz jasna)...

  • 17. Data: 2010-01-26 11:05:19
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > zainwestowac w solary do podgrzania cwu ktora wykozystuje caly rok i to
    > moze dac wieksze oszczednosci gazu w skali roku.

    Ja mam i nie żałuję tych 12 tys zł. To znaczy wydałem 14 tys., ale nie
    budowałem jednego z kominów. Dom docelowo będzie w standardzie
    energooszczędnym.
    Wietrzenie jest zupełnie niepotrzebne, ale jeśli ktoś bardzo chce... Tylko
    po otwarciu okien w lecie jest problem z muchami i komarami, bo normalnie to
    na filtrach zostają, w dużych ilościach. Odzysk ciepła dużo daje, bo
    nawiewane zimą powietrze ma temperaturę niewiele niższą od pokojowej, a więc
    wymieniając powietrze między pomieszczeniami wyrównuję w nich temperaturę.
    Dzięki temu mogłem umieścić grzejniki tam, gdzie mi pasuje, a nie tam gdzie
    byłoby największe zapotrzebowanie na ciepło. Problem sklaplania się wody na
    szybach - u mnie nie istnieje.
    Rozważają solary czy rekuperator zdecydowanie wolę rekuperator. Żona też.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 18. Data: 2010-01-26 11:19:58
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 25 Sty, 18:33, bulba008 <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > kase zainwestowac w solary do podgrzania cwu ktora wykozystuje caly rok
    > i to moze dac wieksze oszczednosci gazu w skali roku.

    wg moich skromnych obliczen wynika ze oszczedza sie na wentylacji
    okolo 1kWh ciepla a traci sie jakies 120 W energi cieplej.
    Jesli zalozymy amortyzacje sprzetu przez 30 lat to wychodzi przy
    inwestycji 10kPLN jakies 27 PLN na miesiac.

    Czyli co mamy po miesiacu cena nergii elektr 0,20PLN/kWh
    - oszcednoosc ciepla w domu przy wentylacji 744 kWh x 0,2 = 148 PLN
    - strata na energie elektryczna 90 kWh x 0,2 = 18 PLN
    - amortyzajca instalacji 27 PLN = 27 PLN

    Zysk per miesiac jakies 100 PLN.

    obliczenia wentylacji odsylam do norm PN - bilans cieplny
    oraz do arkusza
    http://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AhOokoql8qOG
    dEx1MnBmeHpvNUxzNC04MFAxUEZIY2c&hl=pl

  • 19. Data: 2010-01-26 12:24:26
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Kudlaty pisze:
    [..]
    > Czyli co mamy po miesiacu cena nergii elektr 0,20PLN/kWh

    Co...??? 8-O
    Niemożliwe :-DDD

    Ja jakoś nie mogę się tak niskiej ceny u siebie dopatrzyć :-). U siebie
    w mieszkaniu w bloku mam ok 0,46 zł/kWh [Vattenfal], a na budowie z
    rachunku wynika, że ok 0,43 zł/kWh [Enion}. Skąd u Ciebie te 0,2...?

    > - oszcednoosc ciepla w domu przy wentylacji 744 kWh x 0,2 = 148 PLN
    > - strata na energie elektryczna 90 kWh x 0,2 = 18 PLN
    > - amortyzajca instalacji 27 PLN = 27 PLN
    >
    > Zysk per miesiac jakies 100 PLN.

    Myślę, że dla zejścia trochę na ziemię, trzeba te wyliczenia kosztów w
    oparciu o ceny energii elektrycznej pomnożyć co najmniej przez dwa :-).
    Zwłaszcza te straty, które mnożysz przez wydumaną cenę energii... :-).
    Pomnóż sobie te 90 kWh przez 46 groszy i już masz rzeczywistość samą w
    sobie :-D
    Wtedy wszystko będzie wyglądało ciut mniej różowo :-/.

    pozdr.
    robercik-us

  • 20. Data: 2010-01-26 12:52:52
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    >tyle to nie kupisz nawet jednego porządnego wentylatora, (porządnego =
    >cichego+wydajnego+stałoprądowego+małoprądożernego..

    Jednego to moze nie kupisz - ale dwa juz tak (w zaleznosci od kursu euro i
    wynegocjowanego upustu)

    Pozdrawiam

    Kane