  • 101. Data: 2012-06-28 14:37:47
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:jshh4r$gl$1@news.task.gda.pl...

    > te które ja mam to są rurki sprzedawane przez havalexa, można je wyginać i
    > nie pękają, oczywiscie jak jakiś matołek będzie rurkę wyginał w jednym
    > miejsu kilka razy w różne strony to materiał póści bo taka jest natura
    > metali że jak sie je wygina to pękają. Elementarne drogi watsonie :)

    Skoro okazalem sie tym matolkiem, to moze powiem na czym polegala rzecz.
    Nakretka przy zestawie pompowym jakby sie zatarla. Podczas dokrecania
    wszystko zaczelo sie prezyc, bo nakretka nie mogla obracac sie niezaleznie.
    Polaczenie ciagle cieklo. Odkrecalem, poprawialem, dokrecalem, az pierdut.
    Rurki byly trzy, wyp... to g.... i zalozylem miekka miedz.

    Pozdro.. TK

  • 102. Data: 2012-06-28 14:43:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Skoro okazalem sie tym matolkiem

    nie chciałem cie urazi drogi kolego... ;-)

> [...]
    > sie niezaleznie. Polaczenie ciagle cieklo. Odkrecalem, poprawialem,
    > dokrecalem, az pierdut. Rurki byly trzy, wyp... to g.... i zalozylem

    a jaki to był systemie ten lutowany czy spłaszczany?

    ten spłaszczane nie chcą sie za boga uszczelniać na króćcach z wąskim
    czołem.

  • 103. Data: 2012-06-28 14:48:49
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > widziałem i stosowałem jak ty jeszcze z gaciami w zębach latałeś :)
    > ta rura wbrew pozorom nie jest wynalazkiem z wczoraj...

    A to ja wiem doskonale że to stare ale w u nas nei bylo popularne. A swoją
    drogą to ty nie wiesz chyba ile ja mam lat :)

    > gwint musi mieć płaską szeroką powierzchnie, na zwykłych złączkach czy
    > nawet przedłużkach mosiężnych uszczelki lubią sie scinać i zwijać. Te
    > końcówki lutowane mają szeroką bazę dla uszczelki i można je przykręcać
    > nawet do stalowego nypla 3/4.

    Ale za to montaż prosty jak składanie cepa. To że czasem się uszczelka
    podwinie to jest cena za prostotę ale w czym problem popuścić kluczem i
    ponowie dokręcić albo założyć inną uszczelkę? Potrzebjesz raptem tylko
    klucza lub dwóch. Uszczelki najlepiej silikonowe.

    Marek

  • 104. Data: 2012-06-28 14:51:12
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > bo trzeba to zamontować... :)

    Dostałem dzisiaj ofertę:
    - jednostka centralna 8500zł,
    - materiały 7500zł,
    - montaż 5000zł.
    Ceny netto.

    Oferta przesadzona, ale nawet jeśli wezmę pod uwagę jakąś tańszą, to koszt
    samej instalacji wychodzi jakieś 7-8kzł. Materiały powiedzmy 2kzł, zostaje
    5-6kzł za sam montaż. Moim zdaniem drogo. Ile czasu potrzeba ekipie
    powiedzmy trzech osób aby zamontować te rury w całym domu?

    Mnie na to nie stać, więc mam 2 wyjścia: zrobić to samemu lub całkiem
    zrezygnować z tej instalacji.

  • 105. Data: 2012-06-28 14:51:57
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > nie chciałem cie urazi drogi kolego... ;-)

    A spoko, traktuje to jak zart. :-)

    > a jaki to był systemie ten lutowany czy spłaszczany?
    >
    > ten spłaszczane nie chcą sie za boga uszczelniać na króćcach z wąskim
    > czołem.

    Wlasnie prasowany.
    Dokrecilem raz i cieknie, wiec ciagne dalej i cieknie. Dolozylem druga
    uszczelke, bo pierwsza nie byla uszkodzona. Krece, a tu cala rura jak
    osemka, lekko przykrecona odkreca sie, wiec ciagne dalej. W koncu przestalo
    leciec, ale rura prezy. Nastepnego dnia patrze cos zielone, wiec przetarlem.
    Za godzine zielone, poruszylem rure i pierdut w oko trzy bary. Cale
    szczescie, ze to byla noc i glikol byl zimny. Wypierdzielilem to dziadostwo,
    bo na wszystkich polaczeniach prezylo. Miekka miedz daje sie ulozyc jak sie
    chce bez zadnego lutowania, zaciskana zlaczkami na obu koncach.

    Pozdro.. TK

  • 106. Data: 2012-06-28 14:57:35
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > widziałem i stosowałem jak ty jeszcze z gaciami w zębach latałeś :)
    > ta rura wbrew pozorom nie jest wynalazkiem z wczoraj...

    Kamiesz że widziałeś bo jeszcze w poście wyżej twierdziłeś wyraźnie że się
    nie kielichuje.
    cytuję " no i tutaj wazelina dla tego systemu złączki sie lutuje do rurki
    stalowej a nie kielichuje"

    Widzisz jak łatwo jest kogoś złapać na kłamstwie drogi Watsonie?
    I jeszcze raz podkreślam. Pogaduszki typu smarkaczu, gacie w zebach schowaj
    dla siebie bo nie wiesz ile lat ma ktoś po drugiej stronie. Tym razem tak mi
    się wydaje że trafiłeś jednak chyba na kogoś starszego...

    Marek

  • 107. Data: 2012-06-28 14:59:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

    > A to ja wiem doskonale że to stare ale w u nas nei bylo popularne. A
    > swoją drogą to ty nie wiesz chyba ile ja mam lat :)

    ty też pewnie ile ja :)

> [...]
    > kluczem i ponowie dokręcić albo założyć inną uszczelkę? Potrzebjesz
    > raptem tylko klucza lub dwóch. Uszczelki najlepiej silikonowe.

    wiesz co... ja potrzebuję pewnego połączenia a nie pałowania... się z
    wymianą kolejnych uszczelek aż do usranej śmierci, albo szlifowaniem
    gwintów.

  • 108. Data: 2012-06-28 15:02:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    brunet.wp wrote:

    > Dostałem dzisiaj ofertę:
    > - jednostka centralna 8500zł,
    > - materiały 7500zł,
    > - montaż 5000zł.
    > Ceny netto.
    >
    > Oferta przesadzona

    w sumie to nie wiem jaka rozleglość tej instalacji, ile przebić itd...

  • 109. Data: 2012-06-28 15:02:56
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > dziadostwo, bo na wszystkich polaczeniach prezylo. Miekka miedz daje sie
    > ulozyc jak sie chce bez zadnego lutowania, zaciskana zlaczkami na obu

    Maniek wierz mi, ale tych rur jest sporo różnych rodzajów. Najgorsze są te
    sztywne które po wygięciu nie powracają do pierwotnego kształtu. Ja mam
    akurat takie które możesz zwinąć w kółeczko i po rozluźnieniu same się
    wyprostują. One są takie że nie ma możliwości aby się skręciła wokół osi
    podczas dokręcania nakrętki chyba że byś tam piasku nasypał.

    Marek

  • 110. Data: 2012-06-28 15:05:12
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > ty też pewnie ile ja :)

    Tu i teraz nie ważne ile masz ty lat. Ważne jest że w prymitywny sposób
    chciałeś sobie dodać wyższości wspominając coś o wieku i gaciach. Tak
    postępuje tylko ktoś komu brakuje rzeczowego argumentu.

    Marek