  • 11. Data: 2012-07-01 18:33:24
    Temat: Re: rezystancja pomiędzy 0 a bednarką?
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > pomiarem bardzo niskich oporności. (zresztą zwykle słabo sobei radzą z
    > pomiare czegokolwiek) jakby były takei super to by nikt nei kupował takich
    > za 300 zł których dokładność pomiaru wynosi 1.5% zakresu. (+- 3 Ohmy)
    >
    > z tego pomiaru nie można raczej wnioskować o poprawności galwanicznego
    > połączenia zera i ziemi
    >
    > wszytsko co napisałeś o nieznaniu sie odnosi sie doskonale do ciebie.
    >

    > tak BTW przyrządy do precyzyjengo pomiaru małych oporności są dość kosztowne
    > :) i mierzą dość wysokim napieciem zmiennym np 40V aby wyeliminowac

    Normalnie wizjoner jestem. Ale było do przewidzenia że będziesz się buldoczył
    zamiast z pokora przyjąć słuszną krytykę. Ale ogólnie masz rację. Jak zwykle
    ogólnie masz rację. Czy ja zaprzeczam że są droższe mierniki? Nie, bo są. Dla
    Ciebie to żadna różnica jaki miernik bo z pomiarami wielkości fizycznych
    najlepiej wychodzi Ci pomiar odległości na kroki. Pod warunkiem że jest ich
    mniej niż 10. Potem przestajesz ogarniać po co liczysz kroki. Z koniem kopał
    się nie będę. Pisz sobie co chcesz. Net ma to do siebie że i Twoje wypociny
    przyjmie.

  • 12. Data: 2012-07-01 19:18:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:

> [...]
    > przestajesz ogarniać po co liczysz kroki. Z koniem kopał się nie
    > będę. Pisz sobie co chcesz. Net ma to do siebie że i Twoje wypociny

    nie jesteś wizjonerem tylko zwykłym trollem.

    tym przyrządem można stwierdzić że jest jakiś problem z połączeniem ale
    raczej zdiagnozowac tego problemu sie nie da.

    a już na 100% nie można nic poiwiedzieć na temat czy jest prawidłowe.

  • 13. Data: 2012-07-01 19:35:47
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kopał
    > się nie będę. Pisz sobie co chcesz. Net ma to do siebie że i Twoje

    Oj chłopcze, chłopcze jak zwykle się awanturujesz, a brak Ci podstawowej
    wiedzy w tematach, w których zabierasz głos.
    Po pierwsze dla prawidłowego działania zabezpieczeń nie jest ważna
    rezystancja pętli zwarcia lecz impedancja, a ta może się diametralnie różnić
    od rezystancji, którą mierzy Twój mierniczek "z Biedronki".
    Po drugie pomiar rezystancji mierniczkiem "z Biedronki" może być obarczony
    dużym błędem, spowodowanym tzw. prądami błądzącymi. Po prostu wskazanie może
    być całkowicie inne niż rzeczywista wartość.
    Po to właśnie tego typu pomiary wykonuje się obciążając pętlę zwarcia
    określoną wartością prądu przemiennego, aby wyeliminować ww błędy.
    Z tego powodu pomiary robi się specjalnymi miernikami impedancji pętli
    zwarcia lub tzw. metodą techniczną, a nie zwykłymi omomierzami i wcale tu
    nie chodzi o posiadany świstek legalizacji, ale o fakt, że mierząc
    omomierzem otrzymujesz wartości całkowicie przypadkowe.
    Tak więc kolego przestań się awanturować i uwierz w to, że osoby takie Marek
    Dyjor, Jackare czy też ja mamy trochę więcej do powiedzenia w tej sprawie od
    Ciebie.

  • 14. Data: 2012-07-01 19:36:49
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Amir <d...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > przewod neutralny czyli prawdopodobnie uziom z zakładu energetycznego (ponoc
    > tak tez moglo zostać).
    >
    > ekipa elektryków od bednarki nic nie grzebała przy rozdzielni i pytanie czy
    > tak jak jest bedzie prawidłowo?
    >

    > ustawiajac multimetr na 20kOhm sprawdzając rezystancję w gniazdku pomiędzy 0
    > a uzimem (bolcem w gniazdku)
    > pokazuje mi od 0,18 do 0,21.
    >

    > Odgrom na dachu jeszcze nie skonczony, ale wole byc przygotowany, jak
    > któregos dnia zechce im się przyjsc dokończyć
    > odgrom na dachu to podpytam o uziomy i bednarkę i o tę rezystancję, ale wole

    Ze względu na bezpieczeństwo dobrze by było jak byś zmierzył rezystancję pętli
    zwarcia. Tak to się nazywa. Zaraz się Dyjor przyczepi że impedancję trzeba
    mierzyć i do tego drogim przyrządem. Dla siebie nie trzeba a pomiar
    rezystancji niewiele się różni od pełnego pomiaru. Czyli pomiaru rezystancji i
    impedancji pętli zwarcia. Pomiar jest prosty. Potrzebny będzie miernik.
    Wygląda że już masz. Może być taki z marketu za kilkanaście złotych. Jak byś
    miał krótki przedłużacz do którego możesz podłączyć dwa odbiorniki to by
    bardzo uprościło pomiar i zrobiło go bezpieczniejszym. Potrzebujesz jeszcze
    obciążenia. Grzałka to musi być o dużej mocy. Może być czajnik elektryczny o
    mocy 2kW, jakiś piecyk, suszarka do włosów też się nada. Jak to zrobić.
    Wtykasz wtyczkę przedłużacza do gniazdka w którym będzie pomiar. Ustawiasz w
    mierniku zakres 500V NAPIĘCIA PRZEMIENNEGO. Wkładasz końcówki miernika do
    jednego gniazdka w przedłużaczu. Woltomierz pokaże jakieś napięcie bliskie
    230V. Zapisujesz wynik. W drugie gniazdko włączasz czajnik. Woltomierz pokaże
    niższe napięcie. Możesz wszystko w tym momencie wyłączyć. Od wyższego napięcia
    z pierwszego pomiaru odejmujesz niższe z drugiego. Różnica powinna wynosić
    pojedyncze wolty. Im mniej tym lepiej. Ale to jeszcze nie wszystko. Musisz
    znać prąd jaki pobierało obciążenie. Tanim miernikiem zmierzyć się nie da ale
    można obliczyć. Masz dwie drogi. Albo wierzysz producentowi dzielisz moc
    odbiornika przez napięcie jakie pokazał miernik za drugim pomiarem. I wyjdzie
    prąd pobierany. Albo mierzysz swoim miernikiem oporność grzałki. Na bolcach od
    wtyczki to się mierzy. Oczywiście nie podłączonej do gniazdka. Przy dwóch
    kilowatach będzie to ok 26 omów przy kilowacie ok 50 omów. Dzielisz to co
    pokazał miernik za drugim pomiarem przez to co zmierzyłeś i masz wielkość
    prądu policzoną. Teraz wystarczy różnicę napięć jakie zmierzyłeś bez
    obciążenia i z obciążeniem podzielić pzrez wielkość prądu jaki płynął przez
    obciążenie. I masz policzoną rezystancję pętli zwarcia. Im mniejsza tym
    lepiej. Ale jak Ci wyjdzie na poziomie do 2-3 omów to też jest dobrze. Pomiary
    należało by przeprowadzić dla wszystkich gniazdek. Po dojściu do wprawy nie
    trzeba nic liczyć. Wystarczy zatrybić o ile spada napięcie pod obciążeniem i
    jeszcze jest dobrze. Pomiar rezystancji pętli zwarcia jest pożytecznym
    pomiarem. Na podstawie jego wyników można dokładnie ocenić stan instalacji,
    gniazdek, włączników bez ich demontażu. Z technicznego punktu widzenia jest to
    ważny pomiar. W zależności od wartości rezystancji pętli zwarcia dobiera się
    bezpieczniki. A teraz czekam co Dyjor będzie pyszczył. Wiem że to co napisałem
    przerasta jego możliwości pojmowania otaczającego Świata. I jestem ciekawy
    jaka teorię wymyśli. Wiem że trochę przesadziłem z tym myśleniem. Ale co mi
    tam. Niech się cieszy.

  • 15. Data: 2012-07-01 21:23:13
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > jaka teorię wymyśli. Wiem że trochę przesadziłem z tym myśleniem. Ale co

    Pomijam fakt wymieniania kolegi Dyjora w każdej z Twoich odpowiedzi,
    ponieważ
    zakrawa to na ....

    Ale tak wracając do tematu, to co Twoje dość długie wypracowanie ma
    wspólnego
    z pytaniem Amira? Nie jestem pewien czy przeczytałes, co on chce zmierzyć?

    Jeżeli pytacz chce się dowiedzieć czy uziom z bednarką jest dobrze połączony
    to musi wykonać pomiar skuteczności uziomu, czego MARKETOWYM MIERNIKEM
    za 12 czy 50zł NIE ZROBISZ. Pomiar skuteczności uziomu technicznie nie jest
    prostą
    czynnością jeżeli ktoś nigdy tego nie robił i nie wystarczy do tego zwykły
    omomierz.

    Jeżeli pytacz ma uziemiony punkt neutralny IMHO nie zmierzy tego czy nie ma
    namieszane
    w gniazdkach czy uziom to zero a zero to uziom. Może to stwierdzić
    organoleptycznie,
    oglądając jak są podłączone kable, ewentualnie rozłączając uziom od
    neutralnego i sprawdzić
    czy jest przejście.

  • 16. Data: 2012-07-01 21:55:26
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Darek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > organoleptycznie,
    > oglądając jak są podłączone kable, ewentualnie rozłączając uziom od

    Tyle ma wspólnego że zaproponowałem mu wykonanie innego pomiaru. Możliwego do
    przeprowadzenia w warunkach domowych z wykorzystaniem taniego miernika.
    Pomiaru bardzo istotnego dla prawidłowego działania instalacji elektrycznej.

  • 17. Data: 2012-07-01 22:18:18
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    Pomiaru bardzo istotnego dla prawidłowego działania instalacji elektrycznej.

    Dziękuje wszystkim za podpowiedz, ktore temat rozjaśniły mi,
    opisanym sposobem z ciekawości dokonam pomiaru, a panowie z lepszymi
    multimetrami i tak zjawią się
    prędziej czy później, ale majac doświadczenie przy budowie lepiej być jak
    sami wiecie przygotowanym z każdego tematu :)

    pozdrawiam
    AT