  • 11. Data: 2019-01-17 18:35:27
    Temat: Re: schody / panele
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2019 10:47:39 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > tak napisał
    > Podkład Pianomat 4mm ma też bardzo dobre właściwości izolacji cieplnej.
    > ale ty weź do rzeczy - mam to kupic czy co innego?

    Pod podłogówkę 3mm - szary - nie ma nic lepszego!! Bierz i się nawet nie
    zastanawiaj :) Żadne tektury, MDFy, korki, pianki i inne badziewia :)
    Mam pod wszystkimi panelami w domu (ze 250m2).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2019-01-17 20:16:17
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2019 18:55:30 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Pod podłogówkę 3mm - szary - nie ma nic lepszego!! Bierz i się nawet nie
    > zastanawiaj :) Żadne tektury, MDFy, korki, pianki i inne badziewia :)
    > Mam pod wszystkimi panelami w domu (ze 250m2).

    no to bierę

    b.

  • 13. Data: 2019-01-17 20:17:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-01-17 o 18:35, Adam Sz. pisze:
    > Żadne tektury, MDFy, korki, pianki i inne badziewia
    Ale na które pytanie odpowiadasz? Bo Budyń zadał dwa.

    Robert

  • 14. Data: 2019-01-17 23:06:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2019 20:18:03 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Ale na które pytanie odpowiadasz? Bo Budyń zadał dwa.

    Ja tam widzę jedno zdanie zakończone pytajnikiem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2019-01-18 07:41:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-01-17 o 23:06, Adam Sz. pisze:

    > Ja tam widzę jedno zdanie zakończone pytajnikiem :)
    > pozdr.

    A ja widzę dwa. :-) Ale ok, Twoja odpowiedź tyczy się ogrzewania. Moja
    tego drugiego pytania.

    Robert

  • 16. Data: 2019-01-18 10:27:24
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 18 stycznia 2019 07:41:35 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > A ja widzę dwa. :-)

    https://scr.pgr.pl/2019/01/2019-01-18_10-27-04-66452
    .png

    Okulista potrzebny od zaraz :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2019-01-21 20:25:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > https://allegro.pl/oferta/podklad-pianomat-plus-szar
    y-3mm-pod-ogrzewanie-6648296648

    > rozczula mnie opis - na jednymm oddechu koleś napisał
    > "idealny pod ogrzewanie podłogowe" i "ma też bardzo dobre właściwości izolacji
    cieplnej"

    > moze by sie zdecydował :/
    Napisał jaki ma współczynnik przewodzenia ciepła. Szybki rachunek i opór
    cieplny dla 3mm wyjdzie RT~0,073 m2K/W - nie jest źle, dla ogrzewania
    podłogowego zaleca się żeby suma podkładu i panelu nie przekraczała
    0,150 m2K/W. Panel będzie miał podobnie dla 7mm albo więcej niż ta pianka.

    Zwróć uwagę że dla płytek w kuchni będzie (razem z 5mm klejem) RT na
    poziomie 0,040 m2K/W - stąd płytka nagrzewa się znacznie szybciej od paneli.

    Lepszy współczynnik przewodzenia ma chociażby ta pianka -
    https://www.castorama.pl/produkty/wykonczenie/drewno
    -i-drewnopodobne/panele-podlogowe/podklady-pod-panel
    e/podklady-pod-panele/podklad-podlogowy-diall-20-m2.
    html,
    ale taką rozwijaną z rolki to ciężko widzę przy układaniu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz