  • 11. Data: 2018-04-10 08:09:59
    Temat: Re: ściana przepuszczająca ciepło
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-09 o 22:51, adam pisze:

    > Kocioł zasypowy bez podajnika, ale te 8 godzin powinien trzymać.
    > To ciepło z kotłowni to nie będzie jedyne źródło, żeberka jakieś tam
    > dam. Chodzi po prostu o to, żeby nie uciekało bezproduktywnie przez
    > sufit, czy inne ściany.
    To zaizoluj tam gdzie nie chcesz aby uciekało, przyklej styro nawet od
    środka
    i wtedy raz że kotłownia będzie ciepła to jeszcze będzie Ci grzała
    łazienkę, a tam zrób normalną ściankę z bloczka BK np 12.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 12. Data: 2018-04-10 09:40:37
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 kwietnia 2018 22:04:28 UTC+2 użytkownik adam napisał:
    > W starym budynku bez wygód są tylko dwa pomieszczenia + spora sień. W
    > tej sieni chcę zrobić małą kotłownię, a obok łazienkę i małą kuchnię.
    > Chodzi o taką ściankę między kotłownią a łazienką, aby przenikało ciepło
    > z kotłowni do łazienki. Ważne jest żeby nie przenikał kurz, a przenikało
    > ciepło. Hałas też może sobie przenikać.
    > Z czego to zrobić?
    > A może jakiś inny pomysł na wykorzystanie ciepła z kotłowni?

    problem jest z rozwiązywany od dupy strony. Daj tam normalna ścianę i normalny
    kaloryfer.

    b.

  • 13. Data: 2018-04-10 09:53:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 09:40:38 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > problem jest z rozwiązywany od dupy strony. Daj tam normalna ścianę i normalny
    kaloryfer.
    Czasami nawet kaloryfera nie trzeba jak przez ten kiblek będzie przechodziła jakaś
    rura z kotłowni gdzies tam. Czy w takim kibelku zasobnik CWU wisi np.

  • 14. Data: 2018-04-10 15:16:44
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 09.04.2018 o 22:04, adam pisze:
> [...]
    > ciepło. Hałas też może sobie przenikać.
    > Z czego to zrobić?
    > A może jakiś inny pomysł na wykorzystanie ciepła z kotłowni?
    Ja mam za ścianą kotłowni suszarnię na pranie. Podłączyłem rurę w
    kształcie L, która ma jeden koniec pod sufitem kotłowni, a drugi koniec
    jest w suszarni. Termostat nastawiony na 22 stopnie załącza wentylator,
    który wdmuchuje ciepłe powietrze z kotłowni do suszarni.
    Szału nie ma, bo temperatura podnosi się o 1-2 stopnie, ale zawsze coś.
    Żadnego filtra nie mam, ale ja palę gazem.
    Jacek

  • 15. Data: 2018-04-10 20:12:59
    Temat: ściana przepuszczająca ciepło
    Od: l...@g...com

    Jesli to kotłownia węglowa lub gazowa z otwartą komorą spalania i jest tam ciepło to
    trzeba by się zastanowić, czy ilość powietrza nawiewanego nie jest za mała.