  • 1. Data: 2018-05-17 12:30:05
    Temat: scianka pod prysznicem
    Od: pierdofon <a...@g...com>

    musze zrobic scianke pod prysznicem. Na tej sciance beda kafelki i cala bateria
    prysznicowa.
    Z czego zrobic te scianke?
    1 - plyty wodoodporne karton-gips na stelazu
    2 - bloczki betonowe.

    wysokosc scianki 2,6 m.

  • 2. Data: 2018-05-17 14:04:36
    Temat: Re: scianka pod prysznicem
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.05.2018 o 12:30, pierdofon pisze:
> [...]
    prysznicowa.
    > Z czego zrobic te scianke?
    > 1 - plyty wodoodporne karton-gips na stelazu
    Ja mam bardzo podobną ściankę z bloczków PGS o grubości 12 cm (to taki
    Ytong z PRL).
    Stoi już 25 lat bez żadnych zastrzeżeń.
    W bloczkach betonowych ciężko rurki schować.
    Jacek

  • 3. Data: 2018-05-17 14:24:31
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 maja 2018 12:30:06 UTC+2 użytkownik pierdofon napisał:
    > musze zrobic scianke pod prysznicem. Na tej sciance beda kafelki i cala bateria
    prysznicowa.
    > Z czego zrobic te scianke?
    > 1 - plyty wodoodporne karton-gips na stelazu
    ja dałbym podwójny GK lub jakąś ekstra żeby usztywnić

    ewentualnie znaleść zamiennik tego:
    https://youtu.be/JvwvpdsQyd4
    tym w ameryce się łazienki robi
    a ameryka stelażami stoi

  • 4. Data: 2018-05-17 21:17:59
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 17 maja 2018 07:24:32 UTC-5 użytkownik Bolko napisał:
    > ja dałbym podwójny GK lub jakąś ekstra żeby usztywnić
    >
    > ewentualnie znaleść zamiennik tego:
    > https://youtu.be/JvwvpdsQyd4
    > tym w ameryce się łazienki robi
    > a ameryka stelażami stoi

    A ameryka gnije jak ma wyciek :)
    I to nie ze gnije stelaż. Gnije konstrukcja nosna też.

    A konstruktywnie:
    Stelaż ok, jak sie zakafelkuje, da fugi i zadba aby woda sciekala i sie nie zbierała
    to stelaż starczy.

    Jesli mialbym cokolwiek "hamerykanskiego" sugerowac to proponuje tak obmyslec ten
    kawalek instalacji aby pod stelazem nie bylo zadnych polaczen hydraulicznych.
    Wtedy nie ma co obawiac sie tego ze cos tam sie stanie i trzeba bedzie rozbierac/kuć.

    A zafugowane kafelki sa bardzo szczelne i pod nie nic nie wplynie.

    Tyle ze nawet one moga nieco popekac i stojaca woda bedzie wsiakac w stelaż pod
    spodem. Wiec wazne aby nie bylo stojacej wody.

  • 5. Data: 2018-05-17 21:39:16
    Od: pilocik <p...@t...pl>

> [...]
    prysznicowa.
    > Z czego zrobic te scianke?
    > 1 - plyty wodoodporne karton-gips na stelazu

    zrobiłem ściankę z 12cm siporeksu, co prawda co dwa bloczki kotwiłem
    prętem zbrojeniowym do ściany. Na to folia w płynie i płytki. Póki co to
    jeszcze stoi :D

    a w białym robienie bruzd pod instalacje to bajka, palcem niemalże
    wydłubiesz :)

  • 6. Data: 2018-05-18 10:02:42
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 maja 2018 21:18:00 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    > A zafugowane kafelki sa bardzo szczelne i pod nie nic nie wplynie.
    >
    > Tyle ze nawet one moga nieco popekac i stojaca woda bedzie wsiakac w stelaż pod
    spodem. Wiec wazne aby nie bylo stojacej wody.

    u mnie właśnie kafelkarz robi, a dom szkieletowy, wiec jedzie różnymi warstwami
    hydroizolacyjnymi. Narożniki, folia w płynie itp a dopiero potem płytki/szczelne fugi

    b.

  • 7. Data: 2018-05-22 15:53:49
    Od: "Adam J" <a...@w...pl>

    Użytkownik "pierdofon" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > bateria prysznicowa.
    > Z czego zrobic te scianke?
    > 1 - plyty wodoodporne karton-gips na stelazu

    silka np.8 cm, mocna i już ma otwory na instalacje :)
    pozdro