  • 1. Data: 2018-05-14 17:56:34
    Temat: podłączenie wideodomofonu
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Witam,

    biorę się za podłączenie wideodomofonu. Jest to
    model EURA VDP-12A3. Między kasetą zewnętrzną a
    monitorem wewnętrznym będzie jakieś 10-12m. Między
    nimi muszę puścić do sterowania przewód 4x0,5
    ziemny. Dodatkowo do kasety zewnętrznej i do
    monitora muszę doprowadzić zasilanie 12V (mam 2
    zasilacze w komplecie z wideodomofonem).

    Jaki przekrój przewodu mam zastosować do
    zasilania?

    A może zamiast sygnałowego 4x0,5 dać np. 6x0,5 i
    wtedy cztery żyły byłby sygnałowe a dwie
    zasilające? Mogę również w osobnym przewodzie
    puścić zasilanie ale czy nie będzie jakichś
    zakłóceń jeśli przewody będą szły razem? A
    jeślibym użył 6x0,5 to tym bardziej sygnał byłby
    narażony na zakłócenia.

    Pozdrawiam,
    Brunet

  • 2. Data: 2018-05-14 20:41:06
    Temat: Re: podłączenie wideodomofonu
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 14-05-2018 o 17:56, brunet.wp pisze:
> [...]
    > zasilanie ale czy nie będzie jakichś zakłóceń jeśli przewody będą szły
    > razem? A jeślibym użył 6x0,5 to tym bardziej sygnał byłby narażony na

    Kabli daj z zapasem. Potem będziesz chciał dodać czytnik breloków albo
    sterowanie lampą przy furtce lub bramą, to będziesz miał jak to łatwo
    podłączyć.
    Kaseta bramowa bierze około 400mA. Na jednej parze 0,5 mm, będzie spadek
    0,8V. Na dwóch zrównoleglonych parach spadek będzie 0,4V, powinno to już
    być niezauważalne dla kasety. Na czterech równoległych parach będzie
    0,2V spadku.
    Najpraktyczniej położyć 12x0,5 ziemny albo nawet 16x0,5, albo dwie
    ziemne skrętki komputerowe.

    yabba

  • 3. Data: 2018-05-14 20:55:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2018 o 20:41 yabba <g...@g...com> pisze:

    > EURA VDP-12A3

    Trochę późno - ale jak robiłem u siebie bramę i furtkę to wybrałem Vidosa.
    Sterowanie, zasilanie, wideo - wszytko na jednej parze skrętki (mam 25
    metrów od furki do monitora). Podłączenie banalnie proste - jedyny minus
    to cena...

    U Ciebie - rób jak zaleca producent, w instrukcji na pewno masz podane
    przekroje w zależności od długości kabla. Na wszelki wypadek daj w peszlu
    (ja kupiłem rurę do podlewania 5/4'' w której idą wszystkie kable)

    TG

  • 4. Data: 2018-05-14 21:25:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 20:55:49 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > przekroje w zależności od długości kabla. Na wszelki wypadek daj w peszlu
    > (ja kupiłem rurę do podlewania 5/4'' w której idą wszystkie kable)
    Ja od furtki do garażu zakopałem rurę pe 32(bodajże)taką od wody. Ok 2zł za metr
    kosztowała chyba. W niej skrętkę i dwa sznurki od snopowiązałki
    Domofon Eura z czytnkiem rfid
    Chyba w okolicach stu zł wówcas kosztowł
    10 lat już działa a sznurek się teraz przyda jak mi się cos ubzdura tam wciągnąć

  • 5. Data: 2018-05-14 21:36:50
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-05-14 o 21:25, Kris pisze:

> [...]
    > Chyba w okolicach stu zł wówcas kosztowł
    > 10 lat już działa a sznurek się teraz przyda jak mi się cos ubzdura tam wciągnąć

    Ale skoro przez 10 lat nic Ci się nie ubzdurało, to i przez następne 10
    też pewnie nie. Te peszle to takie dmuchanie na lód. Niepotrzebna zabawa.

    --
    MN

  • 6. Data: 2018-05-15 09:18:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 21:36:51 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Ale skoro przez 10 lat nic Ci się nie ubzdurało, to i przez następne 10
    > też pewnie nie.

    Racji sporo w tym masz pewnie
    Aczkolwiek w ubiegłym roku kupiłem mini kamerkę żeby ją zamontować w domofonie i
    podłączyć do monitoringu. Więc skrętkę trza by wciągnąć. Ale jakoś tak z rok się
    zmobilizować nie potrafię bo to albo zima albo upały si się nie chce
    W okolicach świat żona od ładnych kilku lat się mnie pyta kiedy gniazdko zamontuję w
    okolicach furtki bo jakieś świecidełka wiesza i przedłużacze ją nerwią. No i w planie
    jest tam jakaś lampa do postawienia aby oświetlała długie zimowe wieczory.
    Kilka lat już zwlekam ale pewnie kiedyś wciągnę w ta rurę kabel do gniazdka 220V.
    Roboty na dwa kwadranse tylko mobilizacji potrzeba;)

    >Te peszle to takie dmuchanie na lód. Niepotrzebna zabawa.

    Żadna tam zabawa- jak było rozgrzebane podwórko to wrzuciłem w wykop rurę PE32
    zasypałem i tyle. Później skrętkę do domofonu wciągnąłem itd
    Zabawa to by była teraz jak bym musiał kostkę zdejmować.

  • 7. Data: 2018-05-15 12:43:12
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > czterech równoległych parach będzie 0,2V spadku.
    > Najpraktyczniej położyć 12x0,5 ziemny albo nawet
    > 16x0,5, albo dwie ziemne skrętki komputerowe.

    Dzięki.

    Oczywiście wszystkie kable pójdą w grubym peszlu
    (średnicy ok. 4cm) plus jakieś dodatkowe sznurki
    jakby kiedyś przyszło puścić dodatkowe kable.

    Najwygodniej będzie mi puścić 16x0,5 i wtedy
    cztery żyły wykorzystać na sterowanie, a resztę na
    zasilanie. Nie będzie wtedy zakłóceń sygnału?

    No i zapomniałem jeszcze napisać, że w tym samym
    wykopie (ale w osobnym peszlu) puszczę również
    przewód zasilający napęd bramy garażowej (3x1,5).
    Odległość między tymi dwoma peszlami będzie pewnie
    nie większa niż 20cm. Czy to nie za blisko?

    Pozdrawiam,
    Brunet

  • 8. Data: 2018-05-15 12:46:29
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w
    wiadomości grup
    .

> [...]
    > zasilanie, wideo - wszytko na jednej parze
    > skrętki (mam 25 metrów od furki do monitora).
    > Podłączenie banalnie proste - jedyny minus to

    Ok, skoro u Ciebie działa, to zrobię tak samo.
    Zastosuję przewód 16x0,5 i puszczę nim zarówno
    sygnał jak i zasilanie.

    > U Ciebie - rób jak zaleca producent, w
    > instrukcji na pewno masz podane przekroje w
    > zależności od długości kabla. Na wszelki wypadek
    > daj w peszlu (ja kupiłem rurę do podlewania
    > 5/4'' w której idą wszystkie kable)

    No właśnie jeśli chodzi o zasilanie to jakoś tak
    skąpo mam informacji od producenta...

  • 9. Data: 2018-05-15 12:56:21
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 15-05-2018 o 12:43, brunet.wp pisze:
> [...]
    >
    > Najwygodniej będzie mi puścić 16x0,5 i wtedy cztery żyły wykorzystać na
    > sterowanie, a resztę na zasilanie. Nie będzie wtedy zakłóceń sygnału?

    Przy zasilaniu napięciem stałym ten problem nie występuje.

> [...]
    > peszlu) puszczę również przewód zasilający napęd bramy garażowej
    > (3x1,5). Odległość między tymi dwoma peszlami będzie pewnie nie większa

    Nie powinno to mieć znaczenia. W instalacjach w budynkach bardzo często
    kable sterujące i zasilające 230V idą obok siebie i nic się nie zakłóca.
    Może być delikatny przydźwięk, w praktyce niezauważalny. Jeśli są
    zakłócenia utrudniające rozmowę, to tylko źle to świadczy o producencie
    domofonu. Wtedy producent powinien napisać, że wymagane jest okablowanie
    ekranowane. Domofonu EURA nie montowałem, ale inne z podobnym
    podłączeniem są albo niewrażliwe na przydźwięk, albo jest on bardzo cichy.

    yabba