  • 1. Data: 2014-09-16 21:35:56
    Temat: ściółka wyłazi z kostki brukowej
    Od: Frez <f...@g...com>

    Witam wszystkich
    Położyłem polbruk,a przed tym wyrabowałem wszelkie zielsko i jego
    korzonki z podłoża.Zalałem podsypkę z piasku profilaktycznie roztworem
    NaOH. Niestety, szczelinami między kostkami wyłażą skrzypy i inny
    badziew. Jak to zwalczać na bieżąco bez robienia przekładki kostki??

  • 2. Data: 2014-09-16 22:01:49
    Temat: Re: ściółka wyłazi z kostki brukowej
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2014-09-16 21:35, Frez pisze:
> [...]
    > NaOH. Niestety, szczelinami między kostkami wyłażą skrzypy i inny
    > badziew. Jak to zwalczać na bieżąco bez robienia przekładki kostki??

    NaOH? Dlaczego właśnie ta substancja?
    Ja zastosowałbym np. chloran potasu KClO3 - tylko obawiam się, że ciężko
    będzie to kupić.
    Za to skuteczność gwarantowana.

    JK

  • 3. Data: 2014-09-16 22:23:39
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Frez wrote:
> [...]
    > NaOH. Niestety, szczelinami między kostkami wyłażą skrzypy i inny
    > badziew. Jak to zwalczać na bieżąco bez robienia przekładki kostki??

    posyp zdrowo solą i powinno działać, albo randup( czy jak to było:)
    ale sprawdź czy nie odbarwi płytek

    jeffrey

  • 4. Data: 2014-09-16 22:25:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.09.2014 21:35, Frez pisze:
> [...]
    > NaOH. Niestety, szczelinami między kostkami wyłażą skrzypy i inny
    > badziew. Jak to zwalczać na bieżąco bez robienia przekładki kostki??

    w latach 80siątych, był kryzys, kłopoty z paliwem. Trzeba było
    organizować benzynę na własną rękę. Ja wtedy wlewając do baku co nieco
    rozlewałem, na trawnik niestety. Trawa zżółkła, zmarniała i zostały
    brzydkie łyse placki. Trawa tam nie rosła przez jakieś 10 lat.

    ToMasz

  • 5. Data: 2014-09-16 22:36:01
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 16 września 2014 22:01:49 UTC+2 użytkownik JK napisał:

    > NaOH? Dlaczego właśnie ta substancja?
    >
    > Ja zastosowałbym np. chloran potasu KClO3 - tylko obawiam się, że ciężko

> [...]
    Jak kiedyś były czasopisma co je się dawało czytać to z jednego z nich pamiętam
    pewien artykuł. We Wrocławiu w czasie wojny Niemcy posadzili drzewo. Oczywiście to
    był dąb. Na jakimś placu. I jeden facet opowiadał że jak tylko mógł to podlewał go
    kwasem solnym. I ten dąb podlewany kwasem pięknie rósł. Po wojnie się dowiedział ze
    kwas nie działa i jak by sypał solą kuchenna to efekt był by gwarantowany.

  • 6. Data: 2014-09-17 00:11:51
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 16 Sep 2014 22:25:23 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > rozlewałem, na trawnik niestety. Trawa zżółkła, zmarniała i zostały
    > brzydkie łyse placki. Trawa tam nie rosła przez jakieś 10 lat.

    Lałeś do dwusuwa?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2014-09-17 17:38:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 17.09.2014 00:11, Borys Pogoreło pisze:

    > Lałeś do dwusuwa?

    lałem z kanistrów, konwi na mleko, do czego się dało. chyba to było 86
    oktan, niby że ruskie paliwo. Do dwusuwa też.

    ToMasz

  • 8. Data: 2014-09-17 18:35:35
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-09-16 22:01, JK pisze:

    > NaOH? Dlaczego właśnie ta substancja?
    > Ja zastosowałbym np. chloran potasu KClO3 - tylko obawiam się, że ciężko
    > będzie to kupić.
    > Za to skuteczność gwarantowana.
    NaOH akurat miałem w zapasie, a skrzyp lubi glebę kwaśną, więc zapodałem
    silną zasadę...
    Chloran... czyli jakiś silny utleniacz?

  • 9. Data: 2014-09-17 20:05:52
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 września 2014 22:23:39 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:

    > posyp zdrowo solą i powinno działać, albo randup( czy jak to było:)
    >
    > ale sprawdź czy nie odbarwi płytek

    Sól działa sezonowo i to nie cały sezon. Posypałem wczesną wiosną, w sierpniu już
    cholerstwo rosło.
    Roundup nie działa na skrzypy i podobne sporofity.
    Benzyna - chyba duże ryzyko odbarwienia kostki, ale w przyszłym roku spróbuję pod
    płotem.

    --
    ZZ@private

  • 10. Data: 2014-09-17 21:25:42
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 17 września 2014 20:05:52 UTC+2 użytkownik ZbyszekZ napisał:

> [...]
    >
    > Roundup nie działa na skrzypy i podobne sporofity.
    >
    > Benzyna - chyba duże ryzyko odbarwienia kostki, ale w przyszłym roku spróbuję pod

    Sól jest tania i niekłopotliwa w użyciu. Jaki widzisz problem posypać i potem tak
    szczotką pozamiatać żeby w szpary wpadła. No chyba że masz 2 hektary wybrukowane,
    wtedy ból.