  • 11. Data: 2012-06-07 18:31:05
    Temat: Re: serwis bosch skil - wymiana uchwytu w wyrzynarce 100 zł hahaha
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-06-07 17:47, ŁC pisze:

    > Każdy, kto miał możliwość pracowania narzędzami mniej i bardziej
    > firmowymi potwierdzi, że markowe dają zupełnie inny komfort pracy
    > (niestety, wziąwszy pod uwagę cenę).

    W dzisiejszych czasach wszechobecnej tandety to firmowość już nie
    gwarantuje jakości a cenę podnosi i to znacznie.
    Aby mieć ten komfort pracy o którym piszesz trzeba kupować naprawdę
    porządne narzędzia za sporą kasę.

    Ja do tematu mam takie podejście:
    Mam narzędzia porządne ale ich nie tyram w piachu, błocie (chyba, że są
    do tego przeznaczone), po robocie czyszczę, pakuję do walizek i zabieram
    do domu. Pilarki, wyrzynarki, szlifierki, wkrętarki.

    Do katowania mam chińszczyznę, takiego McAllistera, Einhella, taniego
    B&D - nie strach zostawić na budowie, że wypadnie z ręki, że piach do
    środka się nasypał. Mimo, że paragony zgubiłem i z ewentualnej gwarancji
    nici to jakoś i tak się nic im nie dzieje.
    Fakt - jakość pracy (jak się ma porównanie z lepszym sprzętem) dosyć
    mizerna - a to narzędzie wibruje, a to słabe jak na moc wypisaną na
    naklejce, a to włącznik tak twardo chodzi, że ręka boli, a to jak jest
    poniżej 5stC to udar nie działa aż się wiertarka rozgrzeje... ALE DZIAŁA
    i jak nie masz parcia na wydajność i czas to da się wiele rzeczy zrobić.

    --
    M.

  • 12. Data: 2012-06-08 09:27:43
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości
> [...]
    > Każdy, kto miał możliwość pracowania narzędzami mniej i bardziej
    > firmowymi potwierdzi, że markowe dają zupełnie inny komfort pracy

    Racja. Dokładność wykonania narzędzia to dokładność obróbki materiału.

    Marek

  • 13. Data: 2012-06-08 09:57:14
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Racja. Dokładność wykonania narzędzia to dokładność obróbki materiału.

    no nie demonizuj... to raczej od fachowca niż narzędzia zależy...
    ja sobie dobrałem pasujące narzędzia, wkrętarkę kupuję zasilana z sieci, na
    allegro za 50 dych, bez poszanowania, robiąc za wiertarkę też wytrzymuje 2-3
    sezony, wtedy bez bólu kupuję nową, nie pieprzę się w naprawę... podobnie
    wyrzynarka, najtańsza którą mam jeszcze z przed budowy, ale ileż ja ją
    używam, jakieś panele, kilka desek...
    kantówka często idzie w ruch, kupiłem jakiegoś pegasusa, troszkę
    mocniejszego za 150 pln i działa drugi sezon, nie zamierzając się psuć, te
    najtańsze za 49 pln nie wytrzymywały jednej dłuższej pracy w upale...
    IMHO każdy niech dobiera w zależności od obciążenia pracą, poziomu
    "zawodowstwa" (a co... fachowiec wygląda bardziej poważnie z zawodowym
    sprzętem) lub po prostu dla dobrego samopoczucia...

    pozdrawiam
    s_13

  • 14. Data: 2012-06-08 10:17:23
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > no nie demonizuj... to raczej od fachowca niż narzędzia zależy...

    Ale wierz mi że to co widziałem jak obrabiali stolarze przywiezione meble w
    pewnym ekskluzywnym hotelu które trzeba było powciskać
    w różne wnęki to naprawdę tylko solidny sprzęt. Te ręczne pilarki tarczowe z
    listwami do posuwu, frezarki czy wiertarki bez bicia na uchwycie.
    Jak chcesz uciąć deskę na regał w garażu to ci zwykły sprzęt z biedronki
    wystarczy ale do precyzyjnych cięć to ci ręka mistrza nie wystarczy gdy
    dupiate narzędzie. Utniesz albo coś wyfrezujesz dupiatym narzędziem kawałek
    deski z mebla za kilk tyś zł? Zaryzykujesz że luz na wrzecionie albo piły
    wyszarpie ci materiał w miejscu obróbki?

    Marek

  • 15. Data: 2012-06-08 20:21:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 czerwca 2012 14:03:45 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
    > Użytkownik "Majka" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dla ciebie wymiana pękniętego "dinksa" jest zapewne prosta, tak samo jak dla
    > serwisanta, tego nie neguję. Ale serwisant musi jeszcze opłacić podatki
    > media, czynsz, ZUS i stąd się bierze roboczogodzina przeciętnego serwisu
    > "czegokolwiek" od 50 do 150zł. Ty siadasz rozkręcasz i wymieniasz i po
    > problemie a on musi zaewidencjonować, urządzenie, rozpisać części rozliczyć
    > księgi podatkowe, odłożyć urządzenie na półkę która nie jest za darmo
    > miejscem w warsztacie, utrzymywać czystość w warsztacie, wymieniać zużyte
> [...]
    Rozumiem że podobnie prawisz wszystkim tym którzy Tobie jakies narzędziea do naprawy
    przynoszą;)

  • 16. Data: 2012-06-09 08:23:20
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Majka" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, jaka wielkość vatu,

    23%

    > Za co serwis tyle liczy?
    >
    > Czy są miejsca gdzie mogę wyrzynarkę naprawić taniej?
    Jeżeli potrafisz zrobić to sama, to idź do serwisu elktronarzędzi i zamów
    potrzebną częśc. Będzie pewnie kosztować 20-30 zł. W niektórych slklepy z
    narzędzami (ale nie w marketach) można zamawiać części.

  • 17. Data: 2012-06-17 17:21:15
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 12/06/07 13:26, Majka pisze:
    > Niedawno chwaliłam na pl.misc.budowanie wyrzynarkę skil, jako niezawodną, aż
    > ją zepsułam:
    > agresywny brzeszczot do drewna z grubymi zębami+podrzynanie+gwóźdź w drewnie
    > = wyrwany brzeszczot z uchwytu i zepsuty uchwyt
    >
    > Odpowiedź serwisu Bosch/Skil: wymiana uchwytu w wyrzynarce 100 złotych plus
    > vat.
    > Nie wiem, jaka wielkość vatu, ale sama kwota netto już śmieszy wielkośćią. A
    > do tego opłata za wysyłkę.
    >
    > Nowa wyrzynarka amatorska bardziej znanej marki to koszt 150-180 złotych.
    >
    > Za co serwis tyle liczy?

    popatrz tu
    http://www.serwis.specmajster.pl/pol_n_Czesci-zamien
    ne-SKIL-4538.html