  • 1. Data: 2016-01-06 10:23:56
    Temat: sól
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Hejka. W nocy napadało. Pewnie będzie warstwa grubości około 2
    centymetry. A od rana po ulicach jeżdżą pługo-piaskarki i walą sół na
    jezdnie. Myślę, że wystarczyłoby posypać piaskiem.
    Pozdrawiam zimowo Ja...cki

  • 2. Data: 2016-01-06 12:40:28
    Temat: Re: sól
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-01-06 o 10:23, Dirko pisze:
> [...]
    > centymetry. A od rana po ulicach jeżdżą pługo-piaskarki i walą sół na
    > jezdnie. Myślę, że wystarczyłoby posypać piaskiem.
    Wszystkim nie dogodzisz. Jeden woli posolone, inny "popiaskowane".
    Dla mnie przykładem jest sąsiedzka Słowacja, gdzie przy trudniejszych
    warunkach niż u nas jakoś utrzymują drogi w zimie. Jadąc kiedyś do
    Smokowca przeżywałem horror do granicy w Łysej Polanie. Dalej jakbym się
    znalazł w innym świecie.
    Jacek

  • 3. Data: 2016-01-06 17:36:57
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 6 Jan 2016 10:23:56 +0100, Dirko napisał(a):

> [...]
    > centymetry. A od rana po ulicach jeżdżą pługo-piaskarki i walą sół na
    > jezdnie. Myślę, że wystarczyłoby posypać piaskiem.

    Do tej pory śniegu nie było - chcą się wykazać, że są potrzebni.
    --
    XL
    TK to produkt jaruzelszczyzny i trzeba było z nim wreszcie

  • 4. Data: 2016-01-10 18:25:38
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 06.01.2016 o 10:23, Dirko pisze:
> [...]
    > centymetry. A od rana po ulicach jeżdżą pługo-piaskarki i walą sół na
    > jezdnie. Myślę, że wystarczyłoby posypać piaskiem.

    A jak później oczyścić kanalizację?

  • 5. Data: 2016-01-10 18:52:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    t-1 napisało:

    > A jak później oczyścić kanalizację?

    O tym trzeba myśleć *wcześniej*! W Warszawie zdarzają się ulewy,
    przeważnie wiosenne, podczas których zatapiane sa ulice, bo zatkane
    kanały nie są w stanie odprowadzić wody. Ale zawsze dotyczy to
    wyłącznie nowych arterii. Tam, gdzie kanalizacja jest przedwojenna,
    a właściwie to budowana jeszcze za Sokratesa Starynkiewicza, takie
    rzeczy się nie zdarzają. Solidna inżynierska robota nie jedno
    przetrwała i niejednemu służyła.

    Jarek

    --
    Czy to prawda jest, czy bajda,
    że nakręcił Andrzej Wajda

  • 6. Data: 2016-01-10 18:58:15
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2016 18:25:38 +0100, t-1 napisał(a):

    > A jak później oczyścić kanalizację?

    Jak to "jak"? - po prostu CZYŚCIĆ! Tego się obecnie niemal wcale nie robi,
    tzn tylko w sytuacjach naprawdę koniecznych, zamiast robić to
    systematycznie. A przecież kanalizacja to wynalazek starożytnych, piasek
    stosowano w naszym klimacie nie od dziś, a kanalizację czyszczono,
    CZYSZCZONO! Nawet za zgniłej komuny w Polsce kanalizacja była konserwowana
    i czyszczona! - vide odpowiednie sceny w serialu "Jan Serce", kto nie wie,
    o czym piszę.

  • 7. Data: 2016-01-10 19:02:20
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > A jak później oczyścić kanalizację?

    Hejka. Nie ma takiej potrzeby. Piasek, błoto itp. zbiera się u nas z
    ulic za pomocą odkurzacza na kołach.
    Pozdrawiam komunalnie Ja...cki

  • 8. Data: 2016-01-10 19:51:38
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2016 19:02:20 +0100, Dirko napisał(a):

    > Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. Nie ma takiej potrzeby. Piasek, błoto itp. zbiera się u nas z
    > ulic za pomocą odkurzacza na kołach.
    > Pozdrawiam komunalnie Ja...cki

    Co za bzdury. Piasek i błoto spływają (razem z wodą) do kanalizacji i tam
    osiadają. I to się po prostu CZYŚCI!