  • 31. Data: 2009-07-19 20:14:17
    Temat: Re: solary dodatkowe lustra
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:h3vuc2$g9b$1@news.onet.pl...

    > bo o tym problemi mało kto pisze, a problem jest całkiem realny, brak
    > odbioru ciepła może spowodować przegrzanie płynu solarnego, pomijajać
    > możliwość wylania sie płynu na zaworze bezpieczeństwa (nikt nie mówi
    > zwykle że pod rurę z zaworu warto podstawić jakieś naczynie na glikol :)
    > płyn po przegrzaniu rozkłąda sie i traci swoje właściwości w ekstremalnej
    > sytuacji może w ziemie zamarznąć :)

    Az zadzwonie sobie do producenta wolna chwila. Ciekawe co mi odpowie co
    zastane po przyjezdzie z dwutygodniowych wakacji w srodku lata?
    Mozna by zastosowac jakis zawor upustowy wody z zasobnika po osiagnieciu
    ekstremalnej temperatury, niestety do kanalizy.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2009-07-19 20:17:22
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > zastane po przyjezdzie z dwutygodniowych wakacji w srodku lata?
    > Mozna by zastosowac jakis zawor upustowy wody z zasobnika po osiagnieciu
    > ekstremalnej temperatury, niestety do kanalizy.

    Sa takie zawory bezpieczeństwa specjalne. Jak temperatura za duża to gorąca
    woda do kanalizy a dopuszcz zimnej. Ale do do co takie cos jest gdzies o tym
    czytałem.
    Ale można to do solarów zastosować.
    Tylko że jak na dwa tygodnie wyjedziesz to pompka w solarze musi chodzić
    cały czas. Mnie by to wnerwiało.

    Kris

  • 33. Data: 2009-07-19 20:26:54
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Sa takie zawory bezpieczeństwa specjalne. Jak temperatura za duża to
    > gorąca woda do kanalizy a dopuszcz zimnej. Ale do do co takie cos jest
    > gdzies o tym czytałem.

    A no wlasnie, w gruncie rzeczy tej wody nie trzeba by tak wiele spuszczac.
    Mowiac o ekstremalnych sytuacjach rzecz jasna.

    > Tylko że jak na dwa tygodnie wyjedziesz to pompka w solarze musi chodzić
    > cały czas. Mnie by to wnerwiało.

    Ona i tak chodzi caly czas po osiagnieciu wyzszej temperatyry kolektora niz
    wody w zasobniku. Ten proces jest automatyczny, z ta roznica ze z wody w
    czasie pobytu jednak sie korzysta.
    Swoja droga w rurkach heat pipe z absorberem nie powinno byc problemu, bo i
    tak pracuja z mniej wiecej rowna temperatura. Efekt chlodzenia jest zdaje
    sie mniejszy jak przy kolektorach plaskich. Pozostaje jeszcze problem
    odparowanego glikolu, a scislej jego jakosci po kilku takich zabiegach.

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2009-07-19 20:32:37
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > zdaje sie mniejszy jak przy kolektorach plaskich. Pozostaje jeszcze
    > problem odparowanego glikolu, a scislej jego jakosci po kilku takich

    Kurcze, mając dom trzeba zapomniec o dłuższych wyjazdach więc;)))

    Kris

  • 35. Data: 2009-07-19 20:37:13
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Kurcze, mając dom trzeba zapomniec o dłuższych wyjazdach więc;)))

    Taaak, wlasny dom to straszna udreka. :-))

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2009-07-19 20:38:01
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Taaak, wlasny dom to straszna udreka. :-))

    Dlatego przezornie nie sprzedałem swojego 40metrowego M2;))

    Kris

  • 37. Data: 2009-07-19 21:11:52
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dlatego przezornie nie sprzedałem swojego 40metrowego M2;))

    Czyli mozesz w kazdej chwili wrocic i cieszyc sie upragnionym komfortem, nie
    martwiac sie troskami domowymi typu solary, zima idzie czy co tam jeszcze.
    Kazdemu na klatce mowic dzien dobry jak tylko otworzysz drzwi i sluchac jak
    zule spiewaja pod osiedlowym smietnikiem. :-))

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2009-07-19 21:39:19
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Wątpię.
    Będą, ten system jaki sobie obmysliles nie jest do zrealizowania.

    > Nic tam kosmicznego nie ma, dwa siłownik od bram i trochę cięgien aby
    > ileś tam luster razem obracać.

    Rozrysuj sobie to i policz ile indywidualnych silownikow potrzebujesz aby te 7x7
    metrowych luster zogniskowac na dwu solarach. Policz wage i wez pod uwage ile to
    cale bedzie mialo wysokosci jesli mechanike ukryjesz pod spodem (bo mniej na
    deszcz bedzie narazone) a ile jak ja umiescisz nad lustrami.

    > Ty sam gadasz bez sensu, a gdzie napisałem że będę jednym lustrem
    > świecił? chcę postawić około 50m2 luster a solary będą dwa czyli 4m2.

    Toc ci napisalem ponizej ze w takim przypadku to moze miec sens ale nie na
    dachu. Lustra na ziemi solary na pewnej wysokosci, tak. Wszystko na dachu, nie.
    Przemysl dojdziesz dlaczego ci sie to nie oplaci.

    > Jasne, już widzę to rozkładanie foli na dachu. Kolego nba razie to ty
    > pleciesz straszne farmazony.

    Jak se zmontujesz system z glowa to rozwiniecie folii w czerwcu i zwiniecie we
    wrzesniu nie bedzie problemem.

    Przyszedles tu po rade czy aby ewangelizowac?

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 39. Data: 2009-07-20 19:43:14
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Lukasz Sczygiel wrote:

> [...]
    > cale bedzie mialo wysokosci jesli mechanike ukryjesz pod spodem (bo mniej na
    > deszcz bedzie narazone) a ile jak ja umiescisz nad lustrami.
    Napisałem będą tylko dwa siłowniki i cięgna.

    > Toc ci napisalem ponizej ze w takim przypadku to moze miec sens ale nie na
    > dachu. Lustra na ziemi solary na pewnej wysokosci, tak. Wszystko na dachu, nie.
    > Przemysl dojdziesz dlaczego ci sie to nie oplaci.
    Jasne a 35m2 solarów się opłaci?

    > Jak se zmontujesz system z glowa to rozwiniecie folii w czerwcu i zwiniecie we
    > wrzesniu nie bedzie problemem.
    >
    > Przyszedles tu po rade czy aby ewangelizowac?

    Wcale nie przyszedłem po radę, sam daję rady, był temat o lustrach to
    wtrąciłem swoje przemyslenia, zgadzac się z nimi nie musisz.

    --
    -----
    Pozdr