  • 21. Data: 2016-10-25 12:02:33
    Temat: Re: spółdzielnia
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Maciek pisze tak:

    > Wszystko zależy od powierzchni, nie?
    > Proszę bardzo, dane z Wawy:

    tenk ju

    --
    Piter

    Na czym polega remont generalny domu w Anglii?
    Na wymianie wszystkich dywanów.

  • 22. Data: 2016-10-25 12:36:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 24 Oct 2016 14:50:45 +0200, w
    <X...@l...net>, PiteR <e...@f...pl>
    napisał(-a):

    > Powiedzmy blok ma 4 klatki po 12 mieszkań to jest 48 x 400zł czynszu
    > to daje 19200 miesiecznie 230tys rocznie z jednego bloku
    > "a nic się nie robi przy bloku"

    Ty podaj co składa się na ten czynsz, bo jakoś mi się wydaje że masz tam nawet
    zaliczkę na wodę, koszty sprzątania itd.

  • 23. Data: 2016-10-25 14:12:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.10.2016 o 22:18, Maciek pisze:
    > A czym, że tak zapytam? Można legalnie, czy trzeba w nocy wycinać drzewa
    > w parku?

    Dwa lata temu gazowni zapłaciłem 1600zł za ciepłe kaloryfery wodę do
    mycia dla 4 osób i zupę. na nieocieplonym mieszkaniu 41m. ostatni rok,
    na ocieplonym 55m 1250zł. Z tego wniosek że za 1000zł na rok dałoby sie
    załatwić ogrzewanie, przynajmniej jak zimy są łagodne

    ToMasz

  • 24. Data: 2016-10-25 14:33:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 października 2016 22:17:52 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > A czym, że tak zapytam? Można legalnie, czy trzeba w nocy wycinać drzewa
    > w parku?
    Ludziska domy 150-200m2 ogrzewają płacąc 2-3tys za sezon to 100zł za mieszkanie
    całkiem realne

  • 25. Data: 2016-10-26 00:03:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-24 o 15:54, PiteR pisze:
    > (...)
    > Wiecie może jakie kwoty płaci się np w Wawie? Czy 700zł w blokach z
    > PRLu to jest duża opłata czy w normie?

    Na Ursusie, bloki typu "wielka płyta". Nie pamiętam dokładnie, zresztą
    za bardzo się tym nie interesowałem. OIDP sam fundusz remontowy to
    (jakieś 3 lata temu) było coś ok. 460 zł/mies. Mieszkanie ok. 50m2.
    Zaznaczam: bloki stare, 4 piętra bez windy, tylko po ok. 3 do 4
    miejscówek na zaparkowanie pod blokiem.

    Po sąsiedzku nowe osiedle. Podziemne parkingi, windy, ładne mieszkania.
    Za całe mieszkanie ponad 60m2 płaci się (wszystkie ołaty sumarycznie)
    mniej niż sam fundusz remontowy w po-gierkowych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2016-10-26 10:46:37
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2016-10-24 22:15, Maciek pisze:
    dane z Wawy:

    > - działalność społeczna-kulturalna: 0,08/m2

    Łoł, co stolica to stolica :)
    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2016-10-26 21:48:04
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-10-25 o 14:33, Kris pisze:
    > Ludziska domy 150-200m2 ogrzewają płacąc 2-3tys za sezon to 100zł za mieszkanie
    całkiem realne
    Tylko po pierwsze primo: takie domy zazwyczaj bywają względnie nowe,
    ocieplone itp itd. Po drugie primo: w domu możesz sobie dawkować
    przyjemność ogrzewania, zarówno określając czas w roku, kiedy
    zaczynasz/kończysz grzanie, jak również odpowiednio dogrzewając, bądź
    nie określone pomieszczenia. Tymczasem w blokach, zwłaszcza z czasów
    PRL'u płacisz solidarn... tfu! kolektywnie :-) Czyli jak ktoś zadzwoni
    do spółdzielni, że mu zimno, to grzanie włączają we wrześniu. Gdy ta
    sama osoba przy odkręconych na full kaloryferach, regularnie się
    wietrzy, również dokładasz się do jej rachunku i nie masz w temacie nic
    do powiedzenia. Tak samo do grzejników na klatkach buzujących przez całą
    zimę przy jednoszybowych oknach. Dlatego koszt ogrzania 50m2 mieszkania
    w bloku PRL w spółdzielni, może spokojnie dochodzić do 1500zł, a przy
    cięższej zimie sięgnie i 2000zł.
    Zaznaczam, że nie wiem jak jest w łódzkich kamienicach, ale widywałem
    warszawskie (praskie) i nie wyglądało to różowo - wiatr hulał aż miło,
    większość ciepła szła przez komin i okna pamiętające chyba powstanie, a
    opał nie był wcale za darmo.

    Maciek

  • 28. Data: 2016-10-26 21:50:39
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-10-26 o 00:03, Adam pisze:
> [...]
    > (jakieś 3 lata temu) było coś ok. 460 zł/mies. Mieszkanie ok. 50m2.
    > Zaznaczam: bloki stare, 4 piętra bez windy, tylko po ok. 3 do 4
    Chyba się rąbnąłeś o rząd wielkości. Obawiam się, że przy tej wysokości
    funduszu rosło by co najwyżej zadłużenie większości mieszkańców.

    Maciek

  • 29. Data: 2016-10-26 23:00:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bardzo duzo lodzkich kamienic podlaczone jest pod miejskie co. Trudno znalezc
    kamienice w ktorej sa stare okna. Coraz wiecej jest ocieplonych. Ktos niedawno kupil
    mieszkanie w wyremontowanej kamienicy. Nieduza kamienica, dziesiec mieszkan. Maja
    wlasna kotlownie na ekogroszek. Wyszlo im ze koszt ogrzewania metra jest cirka jebalt
    piec razy nizszy niz grzanie cieplem z miejskiej elektrocieplowni. W piwnicy
    sasiedniej kamienicy jest wezel cieplny. Ani w tamtej ani w tej co mieszkam nie ma
    centralnego ogrzewania. Bo za drogo wychodzi. Po tej zimie co byla gadalismy na
    podworku ile nas kosztowalo ogrzewanie. Ci co weglem brykietem tak pod tysiac za ok
    70-80 metrow. Dwoch z gazem troche ponad tysiac.

  • 30. Data: 2016-10-27 11:52:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-26 o 21:50, Maciek pisze:
    > Chyba się rąbnąłeś o rząd wielkości. Obawiam się, że przy tej wysokości
    > funduszu rosło by co najwyżej zadłużenie większości mieszkańców.

    Popytam. Może być, że coś pomyliłem. Wydaje mi się, że sumarycznie w
    starych blokach wychodziło ok. 600 zł/m-c.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam