  • 1. Data: 2016-10-18 22:13:35
    Temat: Usuwanie zabrudzeń żywicą epoksydową z gresu
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    "Fachowcy" co to mi robili schody na tarasie byli przy okazji łaskawi
    ujeb@ć w kilku miejscach gres.

    Czy środki typu Mapei Pulicol są warte pieniędzy na nie wydanych? Czy
    raczej szukać czegoś bardziej agresywnego? Jeśli tak to czego?

    Piotrek

  • 2. Data: 2016-10-18 22:23:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W zasadzie to tylko mechanicznie. Znam tylko jeden preparat degradujacy epoksyd. Jest
    zracy, toksyczny i nie nadaje sie do zastosowan domowych. Normalnie kupic sie go
    chyba tez nie da bo jest na liscie materialow niebezpiecznych.

  • 3. Data: 2016-10-18 22:28:40
    Temat: Re: Usuwanie zabrudzeń żywicą epoksydową z gresu
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-10-18 22:23, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    chyba tez nie da bo jest na liscie materialow niebezpiecznych.

    Dzięki.

    Szczęśliwie (lub nie) rzeczone ujeb@nie nastąpiło żywicą podkładową,
    nieodporną na UV.

    Czy to coś zmienia w kontekście metody usuwania zabrudzeń?

    Piotrek

  • 4. Data: 2016-10-18 22:30:37
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-10-18 22:28, Piotrek wrote:
    > Czy to coś zmienia w kontekście metody usuwania zabrudzeń?

    No bo zawsze mogę wymienić płytki, które zostały uszkodzone.
    Wszak sponsora już mam.

    Piotrek

  • 5. Data: 2016-10-18 23:42:19
    Od: w...@g...com

    W dniu wtorek, 18 października 2016 22:13:46 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
> [...]
    >
    > Czy środki typu Mapei Pulicol są warte pieniędzy na nie wydanych? Czy
    > raczej szukać czegoś bardziej agresywnego? Jeśli tak to czego?

    Jeżeli żywica epoksydowa to to samo co fuga epoksydowa, to da się chemią usunąć, np.
    firmy Mapei. Ja u siebie usuwałem resztki z fug epoksydowych - ta chemia najpierw
    rozmiękcza, a po minucie usuwasz ściereczką. Fugi były na glazurze/gresie
    'szkliwionym'.
    Można też 'darmową chemią' - octem. Zwilż tą żywicę - odczekaj z minutę i wtedy
    ścieraj. Jak nie idzie, to jeszcze raz zwilż octem.
    pzdr
    Bogdan

  • 6. Data: 2016-10-19 23:57:39
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Gres jest porowaty, więc żywicy, która wsiąknie, nie da się usunąć.

    -----

  • 7. Data: 2016-10-20 00:49:23
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-10-19 23:57, ąćęłńóśźż wrote:
    > Gres jest porowaty, więc żywicy, która wsiąknie, nie da się usunąć.

    Gres jest szkliwiony i nie wiem jak z żywicą, ale nie przyjmuje
    przynajmniej oliwy z oliwek ;-)

    Znalazłem jakiś siuwaks co to zdaniem producenta robi cuda z żywicami.
    Mam nadzieję, że nie przegięli z magią marketing - zamówione, sprawdzę.

    Jeśli nie zadziała to wymienię płytki.

    Piotrek