  • 21. Data: 2010-10-24 13:58:29
    Temat: Re: sterownik pokojowy
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    news:ia1c50$vfh$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Napisałem "wyłaczy", a nie "wygaśnie".
    > Zauważasz różnicę ?

    Jedno i to samo tylko stymulator inny.
    Samochód z zapalonym silnikiem jest więc dla ciebie wyłączony...
    Ciekawe.

    Marek

  • 22. Data: 2010-10-24 14:04:46
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > Wyłączenie kotła to jest spowodowanie, że przestaje on realizować funkcję
    > grzania. Nie oznacza to, ze przestaje się w nim palić.

    A to ciekawe, bo wyłącznik każdego kotła według każdej instrukcji powoduje
    zatrzymanie jego pracy z możliwością podjęcia określonych czynności
    serwisowych nie wymagających dodatkowo wyjęcia wtyczki z gniazda.
    Niezły bajkopisarz z ciebie.
    W takim razie jakiego określenia użyłbyś do wyłącznika na sterowniku
    On/Off, Włącz/ Wyłącz, czy tez 1/0 jak kto woli?
    Może "Włącznik zaprzestania realizowania funkcji grzania" ???
    Jakoś nie sugeruje zatrzymania pracy kotła. Nie czujesz?

    Marek

  • 23. Data: 2010-10-24 16:15:59
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    > Czyli radzisz, żeby na razie nic nie kombinować???

    Ostatnio doradzono mi aby
    podłaczyć regulator np auraton 2005
    do sterownika kotła, regulator wyłączy tylko pompę
    wody po osiągnięciu temperatury

  • 24. Data: 2010-10-24 18:08:22
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Napisałeś że kocił _się_wyłączy_ i tyle.
    >
    > Nie brnę z tobą w dalszej dyskusji bo i tak wiem że zaraz napiszesz że się
    > na tym znasz jak żaden inny.
    > Powinieneś koniecznie jak najszybciej napisać do producentów kotłów aby
    > nie wyposażali swoje kotły w styki do regulatorów pokojowych gdyż
    > producent oraz niekumaci instalatorzy nie wiedzą że taki zestaw jest
    > destrukcyjny dla kotła.
    > Koniec. Nie odzywam się więcej w tym temacie.

    Powiem krótko - przestań pier....ć i nie truj mi więcej d..y.
    Skończyłem dyskusję, skoro nie potrafisz zrozumieć co się do Ciebie pisze.
    Nie chcę dalej prowadzić tej idiotycznej z Twojej strony dyskusji. Nie mój
    to interes, aby przekonywać niedowiarków i fantastów.

  • 25. Data: 2010-10-24 19:24:11
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    > Widzę, że podłogówka może się rozpędzić i za kilka dni niekontrolowanego
    > grzania mimo, że woda na podłogówkę ma zaledwie 35 st C, to grzejnik
    > podłogowy grzeje 'jak zwariowany' i jest zwyczajnie za ciepło w
    > pomieszczeniach.

    Bo 35 stopni jest potrzebne przy -20 na dworze. Teraz będziesz potrzebował pewnie 25.
    I tu sterownik pokojowy nic nie da - temperatura ładowania powinna zależeć od
    spodziewanej temperatury zewnętrznej za kilka - kilkanaście godzin.

  • 26. Data: 2010-10-25 20:35:44
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik robercik-us napisał:
> [...]
    > to holu i jak temperatura osiąbnie taką wartość, to się wszystko wyłączy
    > i przejdzie w stan podtrzymania. Na kotle utrzymuję temp powyżej 60 st
    > C, bo wyczytałem, że to najlepsza wartość dla kotłów stałopalnych, ale
    > nie najwyższa i pozwala mieć w razie czego zapas mocy - ten zapas jest
    > mi raczej potrzebny, bo tu są raczej srogie zimy i minus 30 nie jest
    > żadnym ewenementem.
    >
    > Poproszę o jakieś sugestie co do wyboru takiego sterownika - na piecu
    > jest jeszcze miejsce do podłączenia sterownika pokojowego.
    >
    > Mogę przeznaczyć na to 'coś' do kilku stów :-)

    Nie znam sterownika twojego kotła, ale może on posiada wszystkie
    funkcje, które są ci potrzebne a ty potrzebujesz jedynie czujnika
    pokojowego ? A może da się podłączyć i czujnik pokojowy jak i pogodowy ?
    Wtedy jest full wypas :)

    pozdrawiam
    rafał