  • 11. Data: 2010-10-24 12:42:07
    Temat: Re: sterownik pokojowy
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    news:ia18od$mk3$1@news.onet.pl...

    > Ale w Twoim przypadku te głowice nie znajdują się w tym samym
    > pomieszczeniu, ani wspólnej przestrzeni grzewczej co termostat pokojowy,
    > dlatego też ich działanie jest niezależne, gdyż nie wpływają na pomiar i
    > regulację temperatury przez sterownik pokojowy.

    Dlatego napisałem "w pewnych sytuacjach". Nie zanegowałem twojej wypowiedzi
    ale tylko uzupełniłem, jeśli można było.

    > Nie ułatwia, ponieważ termostat pokojowy wyłącza kocioł i temperatura wody
    > na kotle spada poniżej zadanej.

    Na ekogroszek? To co, według ciebie robercik-us będzie latał po 20 razy na
    dobę rozpalać na nowo?
    Wiem że jesteś instalatorem i to dobrym instalatorem jak wywnioskowałem
    podczas wcześniejszych dyskusji ale też często piszesz siakieś dziwne
    teoryje.
    Przecież przy piecu n apaliwo stałe musi być jakiś zawór czterodrogowy czy
    choćby trójdrogowy który będzie regulowany automatem tak aby zawsze bez
    wzgledu na obciążenie kotła temperatura na jego powrocie spadała poniżej
    punkt rosy. W czasie gdy nie ma zapotrzebowania na ciepło kocioł "zwalnia"
    ze spalaniem do minimum, ale się nie wyłącza.

    Marek

  • 12. Data: 2010-10-24 12:52:51
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na ekogroszek?

    Tak.

    > To co, według ciebie robercik-us będzie latał po 20 razy na dobę rozpalać
    > na nowo?

    Nie bedzie latał, bo to, że kocioł jest wyłączony nie oznacza, że jest
    wygaszony.
    W chwili wyłączenia kotła sterownikiem pokojowym, kocioł ten nie realizuje
    tylko funkcji grzania. Realizuje natomiast funkcję podtrzymania, która
    polega na tym, że niezaleznie od temperatury wody w kotle co
    kilkanaście-kilkadziesiąt minut uruchamiany jest wentylator oraz podajnik
    węgla na krótki okres czasu powodując, że podtrzymywane jest spalanie (żar)
    w kotle.

    > Wiem że jesteś instalatorem i to dobrym instalatorem jak wywnioskowałem
    > podczas wcześniejszych dyskusji ale też często piszesz siakieś dziwne
    > teoryje.

    Rozumiem to, że niektórzy nie rozumieją tego co dla mnie jest chlebem
    powszednim, ale uwierz mi , ze to nie są żadne "dziwne teoryje", ale sprawy
    niezrozumiałe dla wszystkich :)

> [...]
    > punkt rosy. W czasie gdy nie ma zapotrzebowania na ciepło kocioł "zwalnia"
    > ze spalaniem do minimum, ale się nie wyłącza.

    Niestety podczas wyłączenia kotła (poprzez rozwarcie specjalnych styków
    znajdujących się w sterowniku kotła) kocioł przestaje utrzymywać zadaną
    temperaturę na kotle. Dzałanie zaworu mieszajacego w tym przypadku nie ma
    znaczenia.

  • 13. Data: 2010-10-24 12:53:11
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik tarnus napisał:
    W czasie gdy nie ma zapotrzebowania na ciepło kocioł "zwalnia"
    > ze spalaniem do minimum, ale się nie wyłącza.

    Zwalnia - owszem - ze spalaniem, ale zadaną temp i tak utrzymuje.
    Zatem nie ma możliwości, żeby jego temp spadła poniżej bezpiecznej.

    Po prostu on sobie pyka w zakresie tych... załużmy 5 stopni, na ile
    ustawiłem histerezę.
    Jak grzejniki nie odbierają ciepła, to i na kotle woda wolniej się
    schładza, a tym samym kocioł przechodzi w tryb podtrzymania.

    To byłoby prawdopodobne, że gdyby dołożyć tu sterownik pokojowy, to
    zatrzymywałby on pracę kotła i ten już nie mógłby utrzymywać swojej
    najlepszej do pracy temperatury, bo chwilowo by się wygaszał i trzeba by
    było go na nowo rozpalać, albo by schładzał się do jakichś kuriozalnych
    wartości - np do 35 st C i wtedy faktycznie uległby szybszemu zużyciu.

    Nic... w takim razie nie będę nic kombinował, bo widzę, że to nie
    prowadzi do poprawy działania instalacji.

    Dzięki za sugestie :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 14. Data: 2010-10-24 12:56:20
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > było go na nowo rozpalać, albo by schładzał się do jakichś kuriozalnych
    > wartości - np do 35 st C i wtedy faktycznie uległby szybszemu zużyciu.

    Nie będzie się wygaszał, bo funkcja podtrzymania nadal bedzie realizowana.
    Nie bedzie natomiast realizował funkcji grzania, na skutek czego temperatura
    wody w kotle spadnie.

  • 15. Data: 2010-10-24 13:08:31
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > kilkanaście-kilkadziesiąt minut uruchamiany jest wentylator oraz podajnik
    > węgla na krótki okres czasu powodując, że podtrzymywane jest spalanie

    Dziwnie trochę piszesz. Widuję takie kotły i zawsze widzę że pracując w
    trybie ograniczonej mocy zawór mieszający zamyka obwód na grzejniki i kocioł
    pracuje w obiegu krótkim powodując że mimo małej mocy temperatura na
    powrocie nie spada poniżej punktu rosy. Kocioł taki jest przecież dobrze
    izolowany, bypas też powinien być izolowany i jak najbliżej kotła.

    > Rozumiem to, że niektórzy nie rozumieją tego co dla mnie jest chlebem
    > powszednim, ale uwierz mi , ze to nie są żadne "dziwne teoryje", ale
    > sprawy niezrozumiałe dla wszystkich :)

    Uważasz że podejmując dyskusję z tobą nie rozumię twoich wypowiedzi?

> [...]
    > znajdujących się w sterowniku kotła) kocioł przestaje utrzymywać zadaną
    > temperaturę na kotle. Dzałanie zaworu mieszajacego w tym przypadku nie ma

    Uważasz więc że kocioł na ekogroszek w porze letniej gdy nie mamy takiego
    zapotrzebowanioa na ciepło jak w zimie po prostu nam zerdzewieje?
    Mmmm. Nie wyobrażam sobie wymiany kotła co dwa lata z tego powodu.
    Widywałem kilka kotłów na ekogroszek ale w żadnym temperatura nie spada
    poniżej punktu rosy poza dwoma sytuacjami, Przy rozpalaniu po przestoju i
    przy wygaszaniu kotła.
    Jeżeli jednak są takie kotły to znaczy że są to złe kotły albo źle
    zainstalowane.

    Marek

  • 16. Data: 2010-10-24 13:16:37
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    > Nie będzie się wygaszał, bo funkcja podtrzymania nadal bedzie realizowana.
    > Nie bedzie natomiast realizował funkcji grzania, na skutek czego
    > temperatura wody w kotle spadnie.

    Tak, niemniej jednak zdążyłeś jak zwykle wprowadzić zamieszanie gdyż w
    pierwszej swojej wypowiedzi wyraźnie napisałeś:
    _że_się_wyłączy.

    Pamiętasz, już kiedyś przerabialiśmy dyskusję o solarach i sterownikach.
    Końcowe twoje wypowiedzi były niemal 100% inne bo uzupełnione o fakty i
    wiedzę ewoulującą podczas dyskusji.
    Pisz od razu tak aby twój rozmówca nie musiał się domyślać czy dla ciebie
    kocioł wyłączony jest wyłączony czy też znajduje się w trybie standby.
    Dla mnie dowolne urządzenie wyłączone według znaczenia tego słowa to takie
    które zostało unieruchomione z powodu zatrzymania dostawy energii.
    Samochód na postoju z pracującym silnikiem jest według twojego myślenia
    wyłączony. Ciekawe...

    Marek

  • 17. Data: 2010-10-24 13:24:04
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > na powrocie nie spada poniżej punktu rosy. Kocioł taki jest przecież
    > dobrze izolowany, bypas też powinien być izolowany i jak najbliżej kotła.

    Ale w tym przypadku dalej realizowana jest funkcja grzania, dlatego
    temperatura wody w kotle utrzymywana jest na zadanej wartości.
    W przypadku mniejszego zapotrzebowania w moc po prostu rzadziej się kocioł
    załącza.

    > Uważasz że podejmując dyskusję z tobą nie rozumię twoich wypowiedzi?

    Dokładnie :)

    > Uważasz więc że kocioł na ekogroszek w porze letniej gdy nie mamy takiego
    > zapotrzebowanioa na ciepło jak w zimie po prostu nam zerdzewieje?

    Nie, bo cały czas utrzymuje zadaną temperaturę.

> [...]
    > przy wygaszaniu kotła.
    > Jeżeli jednak są takie kotły to znaczy że są to złe kotły albo źle

    Po prostu mylisz dwie rsprawy tj. praca w obniżonym zapotrzebowaniu na
    ciepło, kiedy odcięte są grzejniki, a kocioł grzeje bojler z wyłączeniem
    kotła przez sterownik pokojowy, kiedy na skutek realizacji tej funkcji przy
    w pełni zasilanych grzejnikach, kocioł musi obniżyć temperaturę w pokoju.
    Większość sterowników kotłów posiada dodatkowe styki do podłączenia
    sterownika pokojowego. Zadaniem tego sterownika pokojowego jest takie
    poprowadzenie kotła, aby była utrzymana zadana temperatura w pokoju. Odbiór
    ciepła jest cały czas stały ponieważ grzejniki nie są odłączane ani
    dławione. Dlatego też sterownik pokojowy, aby obniżyć czy ograniczyć
    temperaturę w pokoju wyłącza kocioł wtredy, kiedy temperatura w pokoju
    osiągnie wyższą wartość od zadanej na tym sterowniku. Kiedy temperatura w
    pokoju spadnie, kocioł znów jest załaczany. Niestey jednoczęsnie z
    wyłaczeniem kotła spada także i temperatura wody w kotle, bo tylko w ten
    sposób kocioł ten może obniżyć moc grzewczą, któa oddawana jest przez
    grzejniki, w których przepływ nie jest ograniczany żadnym innym mechanizmem.
    Kiedy do sterownika kotła nie jest podłączony sterownik pokojowy, wtedy te
    dodatkowe styki musza być zwarte pozwalając na normalną pracę kotła.

  • 18. Data: 2010-10-24 13:25:47
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Tak, niemniej jednak zdążyłeś jak zwykle wprowadzić zamieszanie gdyż w
    > pierwszej swojej wypowiedzi wyraźnie napisałeś:
    > _że_się_wyłączy.

    Napisałem "wyłaczy", a nie "wygaśnie".
    Zauważasz różnicę ?

  • 19. Data: 2010-10-24 13:29:48
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Napisałem "wyłaczy", a nie "wygaśnie".
    > Zauważasz różnicę ?

    P.S.
    I nie pisz o samochodach czy własnych wizjach, bo kotły to całkiem inna
    sprawa.
    Wyłączenie kotła to jest spowodowanie, że przestaje on realizować funkcję
    grzania. Nie oznacza to, ze przestaje się w nim palić.

  • 20. Data: 2010-10-24 13:55:09
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > ciepło, kiedy odcięte są grzejniki, a kocioł grzeje bojler z wyłączeniem
    > kotła przez sterownik pokojowy, kiedy na skutek realizacji tej funkcji
    ...ciach

    Widzę że znowu jak onegdaj zaczynasz dopisywać kolejne teorie podczas
    kolejnych wypowiedzi.
    Jak zwykle ewoulujesz w wypowiedziach na swój użytek aby zawsze wyszło na
    twoje.

    Napisałeś że kocił _się_wyłączy_ i tyle.

    Nie brnę z tobą w dalszej dyskusji bo i tak wiem że zaraz napiszesz że się
    na tym znasz jak żaden inny.
    Powinieneś koniecznie jak najszybciej napisać do producentów kotłów aby nie
    wyposażali swoje kotły w styki do regulatorów pokojowych gdyż
    producent oraz niekumaci instalatorzy nie wiedzą że taki zestaw jest
    destrukcyjny dla kotła.
    Koniec. Nie odzywam się więcej w tym temacie.

    Marek