  • 11. Data: 2016-08-11 12:46:32
    Temat: Re: tak a propo deszczówki
    Od: quent <x...@x...com>

    On 10.08.2016 09:43, Bolko wrote:

    > http://www.dziennikbaltycki.pl/wiadomosci/pruszcz-gd
    anski/a/domy-w-borkowie-zalane-fekaliami,10488128/

    > Wybijanie ze zlewów i sedesów zaczęło się ok. godz. 22. Okazało się jednak, że nie
    chodzi o samą wodę - na podłogę zaczęły wydobywać się fekalia. - Zadzwoniłam do
    gminnej spółki Eksploatator [zajmującej się dostarczaniem wody i odbiorem ścieków -
    red.] - dyżurny poinformował mnie, że nic nie mogą zrobić, bo wiedzą, że do
    kanalizacji podłączona jest deszczówka - denerwuje się pani Anna, której sąsiedzi
    pomogli uratować salon przed zalaniem. Kontrola przeprowadzona przez Eksploatatora
    wykazała, że do kanalizacji deszczówkę podpięło dziesięciu mieszkańców ul. Kwiatowej.
    Właściciele zalanych domów mają żal zarówno do sąsiadów, jak i do spółki, mówiąc, że
    nie zapobiegła tak niebezpiecznej sytuacji.

    > Czytaj więcej: http://www.dziennikbaltycki.pl/wiadomosci/pruszcz-gd
    anski/a/domy-w-borkowie-zalane-fekaliami,10488128/

    Na takie ewentualności mam na kanalizie zamontowaną klapę zwrotną -
    ścieki płyną tylko w jedną stronę.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2016-08-11 12:50:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 12:46:33 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Na takie ewentualności mam na kanalizie zamontowaną klapę zwrotną -
    > ścieki płyną tylko w jedną stronę.
    I szczur nie wleżie;)

  • 13. Data: 2016-08-11 14:53:07
    Od: quent <x...@x...com>

    On 11.08.2016 12:50, Kris wrote:
    > I szczur nie wleżie;)

    Tak, jakbym zobaczył szczura pod klapą w kiblu to miałbym uraz do srania
    do końca swoich dni ;-D

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 14. Data: 2016-08-11 20:23:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-11 12:46, quent wrote:
    > Na takie ewentualności mam na kanalizie zamontowaną klapę zwrotną -
    > ścieki płyną tylko w jedną stronę.

    A skuteczne to jest po jakimś czasie jak się syf nazbiera i się nie
    domyka? Czy raczej zawsze sie domyka?

  • 15. Data: 2016-08-12 08:08:50
    Od: quent <x...@x...com>

    On 11.08.2016 20:23, Sebastian Biały wrote:

    > A skuteczne to jest po jakimś czasie jak się syf nazbiera i się nie
    > domyka? Czy raczej zawsze sie domyka?

    Nie sprawdzałem.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 16. Data: 2016-08-12 17:31:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-10 o 21:44, Lisciasty pisze:
    > (...)
    > Kurfa nie wpadłbym na to, żeby pralkę podłączyć pod grzejnik,
    > przecież można spokojnie pod ciepłą wodę, wyjdzie taniej jak prądem
    > i problemów mniej...

    Chyba rosyjskie Wiatki miały podpięcie i pod zimną i pod ciepłą wodę?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2016-08-12 17:34:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-12 o 08:08, quent pisze:

    > Nie sprawdzałem.

    U mnie w mieście rodzinnym deszczówka spływa do rzeki przez klapy. Są
    wysokie wały przeciwpowodziowe. Bywało, że powódź dochodziła prawie do
    krawędzi wałów. Gdyby klapy nie były szczelne, to pierwsze piętro w
    blokach nieopodal byłoby pod wodą.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2016-08-12 20:37:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-12 o 17:34, Adam pisze:

> [...]
    > wysokie wały przeciwpowodziowe. Bywało, że powódź dochodziła prawie do
    > krawędzi wałów. Gdyby klapy nie były szczelne, to pierwsze piętro w

    Ale klapy, które działają grawitacyjne czy sterowanie elektryczne, bo te
    drugie to wiem, że działają.

  • 19. Data: 2016-08-12 21:30:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A niby dlaczego klapy bez napedu mialy by nie dzialac? One lepiej dzialaja od
    elektrycznych bo jak nie ma pradu to tez dzialaja.

  • 20. Data: 2016-08-12 21:30:25
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 12.08.2016 o 17:31, Adam pisze:

    > Chyba rosyjskie Wiatki miały podpięcie i pod zimną i pod ciepłą wodę?

    Polskie Polary też.

    --
    Czarek