  • 1. Data: 2012-07-04 11:21:50
    Temat: tani pistolet do piaskowania
    Od: "PanAdol" <a...@g...pl>

    Witam
    Mam do wyczyszczenia i pomalowania brame i furtke.
    czy jest sens kupic cos takiego do piaskowania ?
    http://www.jula.pl/pistolet-do-piaskowania-076100
    Farba zchodzi latwo z elementow ale recznei wiadomo - idzie wolno . Nigdy
    nic nie piaskowalem - czy zbiornik 1l to ma jakikolwiek sens ?
    czy zwykly sypki piasek do tego sie nada ?
    Kompresort mam 50l o wydajnosci 200l black&decker.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-07-04 13:59:59
    Temat: Re: tani pistolet do piaskowania
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    PanAdol wrote:
> [...]
    > czy zwykly sypki piasek do tego sie nada ?
    > Kompresort mam 50l o wydajnosci 200l black&decker.

    sam jestem ciekaw - jak się dowiesz to napisz
    zbiornik 1l to nie problem , tu bardziej chodzi o średnicę
    dyszy/wydajność sprężarki

    jeffrey

  • 3. Data: 2012-07-04 14:17:46
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Jeffrey <s...@w...onet.pl> napisał(a):

    > sam jestem ciekaw - jak się dowiesz to napisz
    > zbiornik 1l to nie problem , tu bardziej chodzi o średnicę
    > dyszy/wydajność sprężarki
    >
    > jeffrey

    Sprężarkę ma za małą. Zbiornik o pojemności 1 litra opróżni przy dyszy 6mm w
    kilkanaście kilkadziesiąt sekund. mam pistolet do piaskowania. To w tej branży
    bardzo mały pistolet. Dysza ma 2,5 mm średnicy. To pistolet dla plastyków,
    modelarzy. Zbiornik 15 litrów na trochę wystarcza ale rewelacji nie ma.
    Największym problemem w pistoletach do piaskowania jest dysza. Ze stali
    klamkowej wystarcza na kilka minut. Z węglików spiekanych na kilka godzin.
    Piaskowanie jest mało ekologiczne. Pył i piasek są wszędzie, w oczach, istach
    w dupie też. Przy pistolecie za stówę z pięć stów trzeba wydać na środki
    ochrony osobistej. Dobrym urządzeniem w warunkach domowych gdyby nie cena
    byłby pistolet napędzany wodą. Są takie. Niezwykle skuteczne i nie pylą.
    Gdzieś widziałem przystawki do piaskowania przystosowane do podłączenia do
    myjki wysoko ciśnieniowej.

  • 4. Data: 2012-07-04 14:25:46
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Sprężarkę ma za małą.

    Dokładnie, pistolet 250l a kompresor 200l

    > Największym problemem w pistoletach do piaskowania jest dysza. Ze stali
    > klamkowej wystarcza na kilka minut. Z węglików spiekanych na kilka godzin.

    Jest na to sposób. Jako dysze zakłada się ceramiczną obudowę bezpiecznika
    tablicowego. Tanie i pod dostatkiem w każdym elektrycznym.

    > Piaskowanie jest mało ekologiczne. Pył i piasek są wszędzie, w oczach,
    > istach
    > w dupie też.

    Na twarz maski są, a na dupę... pampersa założyć?

> [...]
    > Gdzieś widziałem przystawki do piaskowania przystosowane do podłączenia do

    Na alle... kupić można. Nie drogo w sumie a i spodziewać się należy że efekt
    będzie lepszy bo nie 8bar z kompresorka lecz ponad 100bar leci z myjki.

    Marek

  • 5. Data: 2012-07-04 15:13:43
    Od: "PanAdol" <a...@g...pl>

    > sam jestem ciekaw - jak się dowiesz to napisz
    > zbiornik 1l to nie problem , tu bardziej chodzi o średnicę dyszy/wydajność
    > sprężarki

    tak wiec jestem juz po testach :)
    tak w skrocie - dziala ladnie ale woooolno- 1cm2/5-10sek i piasku ubywa
    strasznie szybko.
    napewno sie przyda ale do innych zastosowan
    - czyszczenie mniejszych elementow
    - mam w domu ploter tnacy co dobrze folie do piaskowania tnie to mozna
    czasem jakies napisy na czyms wygrawerowac :)
    ps
    probowalem tez jednoczesnie karczerem i pistoletem - w jednym reku tu, w
    drugim to :) - wygladalem bardzo ciekawie i "profesjonalnie" ale efekt
    raczej podobny ;)
    ps2
    fakt - piach mam wszedzie :)
    w dupie tez :)

  • 6. Data: 2012-07-05 17:23:43
    Od: "Ziutek Powsinoga" <z...@w...pl>

    Użytkownik "PanAdol" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > probowalem tez jednoczesnie karczerem i pistoletem - w jednym reku tu, w
    > drugim to :) - wygladalem bardzo ciekawie i "profesjonalnie" ale efekt

    Dyskusja i filmik z hydropiaskowania